![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() RUMA HJ61Auto on nimimerkki Akrapovic n vanha kauppakassi. Sen verran tietoa että kilsoja takana 515tkm, autossa sähkölasit joista kolme toimii ja keskuslukon johdot löytyvät (ei toimi). Lukkoakseleilla ihan normaalisti + vinssin ulosotto. Alla pyörii 35" mutikat. Iso, mätä, ruma ja kovaääninen kauppakassi, kerrankin rehti myyntiteksti! ![]() Heti parin päivän päästä auton ostosta laitoin rahaa haisemaan ja hain etolasta kympillä pari pulttia ja mutteria. Paksua latikkaa löytyi tallista joten pylväs pora laulamaan ja näin oli perän pidemmät riiput valmiina. vakioita n.6cm pitemmät ja korotusta tuli siitä noin puolet.. En raaskinnut laittaa kauniita keltaisia puslia jotka auton mukana seurasivat kun vanhat oli niin timmit. ![]() ![]() ![]() ![]() Tulevaisuuden haaveissa korin korotus ja peltiä reikien tilalle Pari kuvaa norsu poikasesta verryyttelemässä. Ja se etupyörä on ilmassa.. ![]() ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut juuso-t : 04.05.2014 17:23 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
SIIRTÄKÄÄ AIHE PROJEKTI PUOLELLE KIITOS
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen jäykistettä riipukkeen keskelle.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On niin paksusta latasta ettei taida tarvia jäykistettä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Latan paksuus ei auta, riipuke liikkuu suunnikkaana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suunnikas
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
... S I I R R E T T Y ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Romulavalta löytyi punaiset bemari tyyliset (ilmeisesti madallusjouset). Jousten pituus 300mm. Tarkoitus olisi saada autoon ryhtiä mutta silti säilyttää jonkun näköiset maasto-ominaisuudet joustoissa. Kannattaako näitä värkätä lisäksi? Hiukan lyhennettyinä varmaanki, niin että jäisi pieni esijännitys esim 260mm, rungon ja akselin välissä nyt täysin vapaana 230mm. Ohessa pari kuvaa. Ja jos näillä saisi ryhtiä pitäisikö ottaa yksi lehti pois jottei olisi niin kova, mikä niistä, vai laskeeko perä taas? Kertokaa aloittelijalle jos on turhaa työtä! Ohessa pari kuvaa ja prototyyppi alapään ohjurista.. Ja jousi ei ole tarkoituksella lehden päällä
![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut juuso-t : 05.05.2014 18:57 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jäykiks noita apujousia on haukuttu, en osaa suositella.
Nykyään löytyy kaikenlaisia ilmajousia ja mulla on yksi palje keskellä toiminut hyvin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itel oli tos 60ses apukierteet ja kyl se vähän jäykkä sit joustoissa oli. Mut makuasiahan se on
![]()
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#10
|
|||
|
|||
![]() etuperä
Montako astetta tulisi kääntää etuperää väsyneitten jousien kanssa? (ei vielä suorat kuitenkaan) vastaukset vaikka milleinä akseliputkesta mitattuna uuden ja vanhan ero =D Hankala tuo sovittelu näillä tarvikkeilla ja oloissa. Pyörät kastuneet öljystä edessä, mitä tiivisteitä tulisi vaihtaa, mistä niitä tilaisi? Jotain muuta mitä saattaa tarvita tiivisteiden vaihdossa?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itse tein just koko etupään. Käännä 6 astetta,sillain että alaolkatappi on etupuolella.On ollut hyvä ajaa ja toimii kaikin puolin.
Osta etupallojen korjaussarja Cros4wd:ltä,sisältää stefat ym tarpeelliset. Vaihda samalla pronssiholkkien tilalle neulalaakerit niin tulee hyvä,eikä hinta ole sentään pilvissä. Tarkista pyöränlaakerit ja uusi jos tarvetta. Kannattaa uusia kaikki kulunut kun kerran aukaiset niin taas pärjää pitkään. Kaikki löytyy Cros4wd:tä. Aurausta 10mm niin hyvä tulee ja minulla toimii hienosti (kylläkin 37/14.5-15 alla). Ps. Tarkasta vetarit ja akselit ja niiden kunto ja uusi jos tarvis. Helppoa kun kerran aukaiset,niin samalla kaikki. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
juurikin näin mitä make jo kerkes kirjotella,tosin itte säädin pyöränkulmat nollaan..
se ku on kerran levällään nii samalla kaikki uutta ni loppuu vuodotkin. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Minä jouduin hakemalla hakemaan auraukset kohdalleen.Ei ollut hyvä ajaa jos auraus 0 tai harituksella,eikä vaikka aurausta 5mm.Vaati aurausta 10mm ja johan tuli hyvä.
Moniasia vaikuttaa moneen ja kaikki säädöt/hienosäädöt on autokohtaisia ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli noin 4milliä akselissa. 80mm X pii / 360 X 6 ? Taidan odottaa tiivisteiden vaihtoa siihen että jotain hajoaa ni ei tuu "turhaan" vaihdettua opiskelijan budjetilla =D |
#15
|
|||
|
|||
![]() ohjausvarsista
lykkäsin ohjausvarret väärinpäin katkaistujen päälle. nyt ongelma se että raidetangon pään kartioreikä johon tulee simpukalta lähtevä tanko on väärin päin sen rtpäätä kohden. mikä raidetangon pää sopisi tähän, oltava siis niinkuin peilikuva. tai miten muuten sen tekisi. takapuolelle se ei mahdu, ottaa kiinni raidetankoon
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Oon joskus kääntäny sen kartioreiän toisinpäin täytehitsaamalla ja vinguttamalla, lopuks pillillä punaseks ja kartio äkkiä paikalleen.
Ei tietenkään tieliikenne käyttöön. Jos auto tulossa tielle niin tailgearin tai labsin varret Lipposelta tai Cross 4wd:stä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ruma avolava NYT 1300 €!!! | Jerppa | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 09.09.2013 15:04 |
Myyty king cap 2wd -85bensa ruma? ja kallis?? | kami | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 15.04.2010 15:06 |
Myydään julmetun ruma polo myynnissä kahdella kalja korilla | mehtämörö | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.12.2009 21:00 |
Ruma Rooveri | sippis | Chit-Chat | 11 | 19.11.2009 05:15 |
Ruma Lespo - Another True Story | tuska | Tuskan Parahdus - The True Stories | 0 | 15.02.2002 19:51 |