Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2014, 10:08
juuso-t juuso-t ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.13
Sijainti: salo
Viestit: 130
Perusasetus

RUMA HJ61


Auto on nimimerkki Akrapovic n vanha kauppakassi. Sen verran tietoa että kilsoja takana 515tkm, autossa sähkölasit joista kolme toimii ja keskuslukon johdot löytyvät (ei toimi). Lukkoakseleilla ihan normaalisti + vinssin ulosotto. Alla pyörii 35" mutikat. Iso, mätä, ruma ja kovaääninen kauppakassi, kerrankin rehti myyntiteksti!

Heti parin päivän päästä auton ostosta laitoin rahaa haisemaan ja hain etolasta kympillä pari pulttia ja mutteria. Paksua latikkaa löytyi tallista joten pylväs pora laulamaan ja näin oli perän pidemmät riiput valmiina. vakioita n.6cm pitemmät ja korotusta tuli siitä noin puolet.. En raaskinnut laittaa kauniita keltaisia puslia jotka auton mukana seurasivat kun vanhat oli niin timmit. Kympin hinnalla muutos oli oikein ilahduttava.





Tulevaisuuden haaveissa korin korotus ja peltiä reikien tilalle

Pari kuvaa norsu poikasesta verryyttelemässä. Ja se etupyörä on ilmassa..





Viimeksi muokannut juuso-t : 04.05.2014 17:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2014, 10:08
juuso-t juuso-t ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.13
Sijainti: salo
Viestit: 130
Perusasetus

SIIRTÄKÄÄ AIHE PROJEKTI PUOLELLE KIITOS
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2014, 10:33
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Suosittelen jäykistettä riipukkeen keskelle.

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2014, 11:28
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

On niin paksusta latasta ettei taida tarvia jäykistettä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2014, 13:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Latan paksuus ei auta, riipuke liikkuu suunnikkaana.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suunnikas
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2014, 15:23
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso-t Näytä viesti
SIIRTÄKÄÄ AIHE PROJEKTI PUOLELLE KIITOS
... S I I R R E T T Y ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2014, 18:50
juuso-t juuso-t ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.13
Sijainti: salo
Viestit: 130
Perusasetus

Romulavalta löytyi punaiset bemari tyyliset (ilmeisesti madallusjouset). Jousten pituus 300mm. Tarkoitus olisi saada autoon ryhtiä mutta silti säilyttää jonkun näköiset maasto-ominaisuudet joustoissa. Kannattaako näitä värkätä lisäksi? Hiukan lyhennettyinä varmaanki, niin että jäisi pieni esijännitys esim 260mm, rungon ja akselin välissä nyt täysin vapaana 230mm. Ohessa pari kuvaa. Ja jos näillä saisi ryhtiä pitäisikö ottaa yksi lehti pois jottei olisi niin kova, mikä niistä, vai laskeeko perä taas? Kertokaa aloittelijalle jos on turhaa työtä! Ohessa pari kuvaa ja prototyyppi alapään ohjurista.. Ja jousi ei ole tarkoituksella lehden päällä




Viimeksi muokannut juuso-t : 05.05.2014 18:57
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.05.2014, 23:00
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Jäykiks noita apujousia on haukuttu, en osaa suositella.
Nykyään löytyy kaikenlaisia ilmajousia ja mulla on yksi palje keskellä toiminut hyvin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.05.2014, 00:13
lampola:n Avatar
lampola lampola ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.03.13
Sijainti: nousiainen
Viestit: 533
Perusasetus

Itel oli tos 60ses apukierteet ja kyl se vähän jäykkä sit joustoissa oli. Mut makuasiahan se on
__________________
kyllä hojo kuljettaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.07.2014, 18:40
juuso-t juuso-t ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.13
Sijainti: salo
Viestit: 130
Perusasetus

etuperä


Montako astetta tulisi kääntää etuperää väsyneitten jousien kanssa? (ei vielä suorat kuitenkaan) vastaukset vaikka milleinä akseliputkesta mitattuna uuden ja vanhan ero =D Hankala tuo sovittelu näillä tarvikkeilla ja oloissa. Pyörät kastuneet öljystä edessä, mitä tiivisteitä tulisi vaihtaa, mistä niitä tilaisi? Jotain muuta mitä saattaa tarvita tiivisteiden vaihdossa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.07.2014, 20:08
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Itse tein just koko etupään. Käännä 6 astetta,sillain että alaolkatappi on etupuolella.On ollut hyvä ajaa ja toimii kaikin puolin.
Osta etupallojen korjaussarja Cros4wd:ltä,sisältää stefat ym tarpeelliset. Vaihda samalla pronssiholkkien tilalle neulalaakerit niin tulee hyvä,eikä hinta ole sentään pilvissä. Tarkista pyöränlaakerit ja uusi jos tarvetta.
Kannattaa uusia kaikki kulunut kun kerran aukaiset niin taas pärjää pitkään.
Kaikki löytyy Cros4wd:tä.
Aurausta 10mm niin hyvä tulee ja minulla toimii hienosti (kylläkin 37/14.5-15 alla).
Ps. Tarkasta vetarit ja akselit ja niiden kunto ja uusi jos tarvis.
Helppoa kun kerran aukaiset,niin samalla kaikki.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.07.2014, 20:25
LöpöLassi:n Avatar
LöpöLassi LöpöLassi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.05
Sijainti: Muaseutu..Pohjois-savo
Viestit: 422
Perusasetus

juurikin näin mitä make jo kerkes kirjotella,tosin itte säädin pyöränkulmat nollaan..
se ku on kerran levällään nii samalla kaikki uutta ni loppuu vuodotkin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.07.2014, 10:51
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Minä jouduin hakemalla hakemaan auraukset kohdalleen.Ei ollut hyvä ajaa jos auraus 0 tai harituksella,eikä vaikka aurausta 5mm.Vaati aurausta 10mm ja johan tuli hyvä.
Moniasia vaikuttaa moneen ja kaikki säädöt/hienosäädöt on autokohtaisia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.07.2014, 18:28
juuso-t juuso-t ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.13
Sijainti: salo
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Itse tein just koko etupään. Käännä 6 astetta,sillain että alaolkatappi on etupuolella.On ollut hyvä ajaa ja toimii kaikin puolin.
Osta etupallojen korjaussarja Cros4wd:ltä,sisältää stefat ym tarpeelliset. Vaihda samalla pronssiholkkien tilalle neulalaakerit niin tulee hyvä,eikä hinta ole sentään pilvissä. Tarkista pyöränlaakerit ja uusi jos tarvetta.
Kannattaa uusia kaikki kulunut kun kerran aukaiset niin taas pärjää pitkään.
Kaikki löytyy Cros4wd:tä.
Aurausta 10mm niin hyvä tulee ja minulla toimii hienosti (kylläkin 37/14.5-15 alla).
Ps. Tarkasta vetarit ja akselit ja niiden kunto ja uusi jos tarvis.
Helppoa kun kerran aukaiset,niin samalla kaikki.

Eli noin 4milliä akselissa. 80mm X pii / 360 X 6 ? Taidan odottaa tiivisteiden vaihtoa siihen että jotain hajoaa ni ei tuu "turhaan" vaihdettua opiskelijan budjetilla =D
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.07.2014, 19:06
juuso-t juuso-t ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.13
Sijainti: salo
Viestit: 130
Perusasetus

ohjausvarsista


lykkäsin ohjausvarret väärinpäin katkaistujen päälle. nyt ongelma se että raidetangon pään kartioreikä johon tulee simpukalta lähtevä tanko on väärin päin sen rtpäätä kohden. mikä raidetangon pää sopisi tähän, oltava siis niinkuin peilikuva. tai miten muuten sen tekisi. takapuolelle se ei mahdu, ottaa kiinni raidetankoon
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 31.07.2014, 09:27
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Oon joskus kääntäny sen kartioreiän toisinpäin täytehitsaamalla ja vinguttamalla, lopuks pillillä punaseks ja kartio äkkiä paikalleen.
Ei tietenkään tieliikenne käyttöön.
Jos auto tulossa tielle niin tailgearin tai labsin varret Lipposelta tai Cross 4wd:stä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ruma avolava NYT 1300 €!!! Jerppa O/M/V Ajoneuvot 8 09.09.2013 15:04
Myyty king cap 2wd -85bensa ruma? ja kallis?? kami O/M/V Ajoneuvot 5 15.04.2010 15:06
Myydään julmetun ruma polo myynnissä kahdella kalja korilla mehtämörö O/M/V Ajoneuvot 0 08.12.2009 21:00
Ruma Rooveri sippis Chit-Chat 11 19.11.2009 05:15
Ruma Lespo - Another True Story tuska Tuskan Parahdus - The True Stories 0 15.02.2002 19:51


Sivu luotu: 07:03 (GMT +2).