Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.03.2014, 19:42
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Millä pakettiautolla (=B-kortilla) on vähintään 1850kg hyötykuorma?


Olen miettinyt siirtymistä kilvettömään kalustoon ja ison telikärryn hinnalla kun saa ison pakettiauton, niin pitäisi saada paljon kantavuutta B-kortilla ajettavaksi. Milläkähän vekottimella semmoisen saisi?

Toyotan Dynat, Mitsun Canterit ja VW:n isot LT:t ovat ilmeisesti ainakin lähellä, mutta kovin haasteellinen homma on löytää otsikon mukainen vekotin kantavuuden jäädessä jonnekin 1600kg:n tasolle. Kokeneempien kommentteja siis kaivataan!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.03.2014, 20:23
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Tuskin millään kun kokonaismassan raja on kuitenkin 3,5 tonnia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2014, 20:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Siis mihin nyt tähtäät isolla pakettiautolla ja kantavuudella? Meinaatko siis lava-autoa mihin saa auton kyytiin vai mitä? Tuskin helposti löydät 3500kg:n kokonaismassaista isoa pakua missä omamassa olisi niin pieni että kantavuutta lähes 2000kg.

Tahtoo mennä C1- kaluston puolelle melkeinpä väkisin, tosin voi olla että joku laitos löytyy missä koko ja kantavuus on riittävä B- korttipuolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2014, 20:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Siis mihin nyt tähtäät isolla pakettiautolla ja kantavuudella? Meinaatko siis lava-autoa mihin saa auton kyytiin vai mitä? Tuskin helposti löydät 3500kg:n kokonaismassaista isoa pakua missä omamassa olisi niin pieni että kantavuutta lähes 2000kg.

Tahtoo mennä C1- kaluston puolelle melkeinpä väkisin, tosin voi olla että joku laitos löytyy missä koko ja kantavuus on riittävä B- korttipuolella.
Juu sitä just on hakusessa. Tämä vekotin ois ainakin aika lähellä kriteereitä. Laidat pois, niin vois olla jopa täysin laillinen.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/5783405

Vaihtoehtona tietysti se, että karsitaan offarista turhat painot pois, jolloin kantavuutta ei tartte niin paljoa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 15.03.2014 20:50
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.03.2014, 21:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ja tuota offikapinetta voi keventää, ja aikamonta olisi pakko ainakin kaventaa vaihtamalla siirtopyörä alle, ja renkaat kärryllä mukaan. (tai sitten autoa pitää levittää.... sillä kuorma ei saa olla leveämpi, kuin kuljetin.

Ja vaikka oli nimenomaan kyse B-kortillisista.....

Toki tuo kevytkuorkki vois olla edullisempi vaihtoehto, ja tuo halpa C -kortti (tai jopa C1) (ja ilman ammattipätevyyttä); ja jos noita halvimpia, niin bensakoneella; silloin ei tule verolappuja ollenkaan!
Tuommoisessa vanhassa 3500 kg dsl- pakussa vuotuinen verokuormitus aika massiivinen pelkkä käyttömaksu taitaa olla enemmän, kuin minun vm. 2001 "wararenkaan", ford fokus 1.8 tdic -henkilöauton kaikki verot.
Toki tuo verokuormitus on päiväkohtainen, jos haluaa pistää liikennekäytöstäpoistoon, niin......
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.03.2014, 21:31
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Juu sitä just on hakusessa. Tämä vekotin ois ainakin aika lähellä kriteereitä. Laidat pois, niin vois olla jopa täysin laillinen.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/5783405

Vaihtoehtona tietysti se, että karsitaan offarista turhat painot pois, jolloin kantavuutta ei tartte niin paljoa.
http://www.nettikone.com/volkswagen/lt-35/1206457
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.03.2014, 21:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
...ja jos noita halvimpia, niin bensakoneella; silloin ei tule verolappuja ollenkaan!

Toki tuo verokuormitus on päiväkohtainen, jos haluaa pistää liikennekäytöstäpoistoon, niin......
Niin tosiaan DSL-verot on kokonaispainon mukaan järkyttävät, vaikka kuin pitäiskin liikenteessä vain päivän kaksi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
HAH! Kantavuutta just sen, mitä "Grand ZJapan" otteessa lukee!

Tommonen iso LT siis voisi olla se, mitä pitäisi hakea... Mulla on ollu ilmeisesti väärä NettiX-sivu, kun pitäskin olla NettiKONE. Ellei siellä sit ole enempi kuorkkiosastoa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 15.03.2014 21:52
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.03.2014, 22:20
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.003
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Olen miettinyt siirtymistä kilvettömään kalustoon ja ison telikärryn hinnalla kun saa ison pakettiauton, niin pitäisi saada paljon kantavuutta B-kortilla ajettavaksi. Milläkähän vekottimella semmoisen saisi?

Toyotan Dynat, Mitsun Canterit ja VW:n isot LT:t ovat ilmeisesti ainakin lähellä, mutta kovin haasteellinen homma on löytää otsikon mukainen vekotin kantavuuden jäädessä jonnekin 1600kg:n tasolle. Kokeneempien kommentteja siis kaivataan!
Ei kyllä kovin lupaavalta näytä jos pakettiauton kokonaismassa saa olla max. 3500 kiloa ja siitä vähennetään 1850 ja 100 kiloinen kuski = 1550 kiloa.

Muutenkaan ei ole hyvä homma jos kuorma painaa autoon nähden liian paljon.

Mites joku tällanen:
http://www.nettikone.com/volvo/fl612/1279289

Ja jos se pitäs pakua muistuttaa, johonkin tällaseen Varioon vois ehkä jotain kuormaa saadakin ilman, että auto hajoo:
http://www.nettikone.com/mercedes-be...io614d/1200933

Pakko myöntää ettei vario kyllä mikään autonkuljetusauto ole. No joku 814 ei olis vielä ehkä kauheen jytky vehe:
http://www.nettikone.com/mercedes-benz/814/1265203

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 15.03.2014 22:26
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.03.2014, 22:29
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mä kokeilin Niit paku\pikku mb kuorkkeja, (myös lt) mutta ei niillä tullu lähettyy mihkää pitkälle. Meteli hytissä oli aika infernaalinen tai luotettavuus nollassa. Sitte ostin isomman ka sillä menee kyllä ilokseen reissut, ainuu miinus et,3 paikkanen. Nyt haluis trailerin ja veturin Nii Sais koko köörin samaan autoon. Mulleku Tää on hauskan pitoo kaverien kans ja aina meitä on joku 5 neitiä matkassa��
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.03.2014, 22:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Juu, ainakin vanhassa LT:ssä sisämelu on sen verran infernaalinen että peltorin vastamelukuulosuojaimille on käyttöä Eikä se ajaminenkaan mikään nautinto ole, aika karmeita vekottimia oikeastaan ja kulkupuoli todella onneton täysi poka päällä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.03.2014, 14:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Ei kyllä kovin lupaavalta näytä jos pakettiauton kokonaismassa saa olla max. 3500 kiloa ja siitä vähennetään 1850 ja 100 kiloinen kuski = 1550 kiloa.

Muutenkaan ei ole hyvä homma jos kuorma painaa autoon nähden liian paljon.
Joo, ei millään tyylillä pysy sallittujen massojen rajoissa. Auto(je)n omatmassat ei kovinkaan usein ole sitä mitä otteella lukee. Jeeppiki painaa varmaan sen liki 2000 kg minimissään ja se autonkuljetusauton 1650 kg voi olla hyvinkin 1800 kg.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 08:21 (GMT +2).