![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Millä pakettiautolla (=B-kortilla) on vähintään 1850kg hyötykuorma?Olen miettinyt siirtymistä kilvettömään kalustoon ja ison telikärryn hinnalla kun saa ison pakettiauton, niin pitäisi saada paljon kantavuutta B-kortilla ajettavaksi. Milläkähän vekottimella semmoisen saisi? Toyotan Dynat, Mitsun Canterit ja VW:n isot LT:t ovat ilmeisesti ainakin lähellä, mutta kovin haasteellinen homma on löytää otsikon mukainen vekotin kantavuuden jäädessä jonnekin 1600kg:n tasolle. Kokeneempien kommentteja siis kaivataan! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin millään kun kokonaismassan raja on kuitenkin 3,5 tonnia
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siis mihin nyt tähtäät isolla pakettiautolla ja kantavuudella? Meinaatko siis lava-autoa mihin saa auton kyytiin vai mitä? Tuskin helposti löydät 3500kg:n kokonaismassaista isoa pakua missä omamassa olisi niin pieni että kantavuutta lähes 2000kg.
Tahtoo mennä C1- kaluston puolelle melkeinpä väkisin, tosin voi olla että joku laitos löytyy missä koko ja kantavuus on riittävä B- korttipuolella.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/5783405 Vaihtoehtona tietysti se, että karsitaan offarista turhat painot pois, jolloin kantavuutta ei tartte niin paljoa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 15.03.2014 20:50 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ja tuota offikapinetta voi keventää, ja aikamonta olisi pakko ainakin kaventaa vaihtamalla siirtopyörä alle, ja renkaat kärryllä mukaan. (tai sitten autoa pitää levittää.... sillä kuorma ei saa olla leveämpi, kuin kuljetin.
Ja vaikka oli nimenomaan kyse B-kortillisista..... Toki tuo kevytkuorkki vois olla edullisempi vaihtoehto, ja tuo halpa C -kortti (tai jopa C1) (ja ilman ammattipätevyyttä); ja jos noita halvimpia, niin bensakoneella; silloin ei tule verolappuja ollenkaan! Tuommoisessa vanhassa 3500 kg dsl- pakussa vuotuinen verokuormitus aika massiivinen pelkkä käyttömaksu taitaa olla enemmän, kuin minun vm. 2001 "wararenkaan", ford fokus 1.8 tdic -henkilöauton kaikki verot. Toki tuo verokuormitus on päiväkohtainen, jos haluaa pistää liikennekäytöstäpoistoon, niin...... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Tommonen iso LT siis voisi olla se, mitä pitäisi hakea... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 15.03.2014 21:52 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Muutenkaan ei ole hyvä homma jos kuorma painaa autoon nähden liian paljon. Mites joku tällanen: http://www.nettikone.com/volvo/fl612/1279289 Ja jos se pitäs pakua muistuttaa, johonkin tällaseen Varioon vois ehkä jotain kuormaa saadakin ilman, että auto hajoo: http://www.nettikone.com/mercedes-be...io614d/1200933 Pakko myöntää ettei vario kyllä mikään autonkuljetusauto ole. No joku 814 ei olis vielä ehkä kauheen jytky vehe: http://www.nettikone.com/mercedes-benz/814/1265203 Viimeksi muokannut tekniikkamies : 15.03.2014 22:26 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mä kokeilin Niit paku\pikku mb kuorkkeja, (myös lt) mutta ei niillä tullu lähettyy mihkää pitkälle. Meteli hytissä oli aika infernaalinen tai luotettavuus nollassa. Sitte ostin isomman ka sillä menee kyllä ilokseen reissut, ainuu miinus et,3 paikkanen. Nyt haluis trailerin ja veturin Nii Sais koko köörin samaan autoon. Mulleku Tää on hauskan pitoo kaverien kans ja aina meitä on joku 5 neitiä matkassa
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ainakin vanhassa LT:ssä sisämelu on sen verran infernaalinen että peltorin vastamelukuulosuojaimille on käyttöä
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei millään tyylillä pysy sallittujen massojen rajoissa. Auto(je)n omatmassat ei kovinkaan usein ole sitä mitä otteella lukee. Jeeppiki painaa varmaan sen liki 2000 kg minimissään ja se autonkuljetusauton 1650 kg voi olla hyvinkin 1800 kg.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |