![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() hj60 kannen työstö, ketään tehny?Onkos ketään tehny kanteen muuta kuin plaanauksen ja venttiilien hionnan? Itse olen koittanu netistä katsoa mut ei ol onnannu. Nyt kun sattuu oleen tuossa yks ehjä kone kohta leväällään nii laittas sen "parempaan" kuntoon kuin tehtaalta. Olis hieno kiertää turbon kamat hengittävään kanteen jos sitä saisi paranneltua.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mulla on kans sama aihe pyörinyt mielessä mut ei se kauheen huonosti voi hengittää vakionakaan, ku omasta koneesta lähti 170hp ja 400nm 0,5 ahdoilla, ihan leima syötöillä.
turbo, cooleri, ja pumppu modattu... väliin miettinyt mitä eroo on 80-82 ja 82-90 vuosien kansilla, ku eri numeroilla. ittellä tota ekaa mallia... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Siis tehohan tulee hyötysuhtaasta...Lainaus:
Joten nyt vain noista "midi"- viritetyistä dieseleistä. Ja suurin "moka" on uskoa, että turbo hyödyntää jotain jäännösenergiaa! jokainen "energia yksikkö" mistä turbon turbiini ottaa VOIMAA akselille, ja turbiinille, tulee pakoventtiilistä purkaantuvasta pakokaasusta, ja nimenomaan sen paineesta. Ja jos/kun pakotahdin aikana on vastapainetta, niin mäntä jarruttaa kampiakselia... Siis mitä paremmin saat tuon vakio kannen virtaamaan, aivan puhtaasti noilla vapaasti hengittävillä bensakoneen ohjeilla, niin turbon ei tarvi tehdä niin paljon... siis avarratulla kannella oleva "museo" moottori, 2H, kannen avarrus auttaa tehoihin, tarvii vähemmän turbon apua nominaali tehoihin/tai max tehoihin |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja siitähän nuo maamoottorit on kiitollisia ettei ole kannen suunnittelussa paljon virtauksia mietitty, eli parannettavaa yleensä on
![]()
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
![]()
onkos kukaan noita kanavia työstänyt. vois ton kannen käydä vingun kans läpitte minkä vaihdan autoon. olis tietysti helpompaa jos joku olis jo tehnyt ja vois varottaa älä tee näin
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taitas sitte ihan perus siistimisellä saada jo hyötyä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mites kannattaisko jättää pieni rappu kanteen pakopuolelle eikös sen pitäisi vähentää takaisin virtausta?
Ja pakoputki kannattaa kans kattoa, et virtaa kunnolla kun kantta avartaa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No mulla on sie pakokaasujarru (turbo) ja 3" putki...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kuinka pitkät riiput porukka on tehny HJ etupäähän? | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.08.2011 22:44 |
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? | 0ltzi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.05.2010 17:17 |
Ketään Kuusamossa ? | Kellis | Tapahtumat | 5 | 21.12.2009 20:59 |
"työstö-öljyä tms" poraamiseen | Chit-Chat | 14 | 16.05.2008 13:21 | |
Onko ketään | JERKKU | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2004 21:53 |