Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2014, 09:11
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

hj60 kannen työstö, ketään tehny?


Onkos ketään tehny kanteen muuta kuin plaanauksen ja venttiilien hionnan? Itse olen koittanu netistä katsoa mut ei ol onnannu. Nyt kun sattuu oleen tuossa yks ehjä kone kohta leväällään nii laittas sen "parempaan" kuntoon kuin tehtaalta. Olis hieno kiertää turbon kamat hengittävään kanteen jos sitä saisi paranneltua.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2014, 09:31
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

mulla on kans sama aihe pyörinyt mielessä mut ei se kauheen huonosti voi hengittää vakionakaan, ku omasta koneesta lähti 170hp ja 400nm 0,5 ahdoilla, ihan leima syötöillä.
turbo, cooleri, ja pumppu modattu...

väliin miettinyt mitä eroo on 80-82 ja 82-90 vuosien kansilla, ku eri numeroilla. ittellä tota ekaa mallia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2014, 01:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis tehohan tulee hyötysuhtaasta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zeus82 Näytä viesti
Onkos ketään tehny kanteen muuta kuin plaanauksen ja venttiilien hionnan? Itse olen koittanu netistä katsoa mut ei ol onnannu. Nyt kun sattuu oleen tuossa yks ehjä kone kohta leväällään nii laittas sen "parempaan" kuntoon kuin tehtaalta. Olis hieno kiertää turbon kamat hengittävään kanteen jos sitä saisi paranneltua.
Noita dsl turboja on tullut "säädeltyä" pitkään, ja sitä ennen reipas 10v "viilattua" bensakoneita.
Joten nyt vain noista "midi"- viritetyistä dieseleistä.
Ja suurin "moka" on uskoa, että turbo hyödyntää jotain jäännösenergiaa! jokainen "energia yksikkö" mistä turbon turbiini ottaa VOIMAA akselille, ja turbiinille, tulee pakoventtiilistä purkaantuvasta pakokaasusta, ja nimenomaan sen paineesta.
Ja jos/kun pakotahdin aikana on vastapainetta, niin mäntä jarruttaa kampiakselia...

Siis mitä paremmin saat tuon vakio kannen virtaamaan, aivan puhtaasti noilla vapaasti hengittävillä bensakoneen ohjeilla, niin turbon ei tarvi tehdä niin paljon... siis avarratulla kannella oleva "museo" moottori, 2H, kannen avarrus auttaa tehoihin, tarvii vähemmän turbon apua nominaali tehoihin/tai max tehoihin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2014, 11:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ja siitähän nuo maamoottorit on kiitollisia ettei ole kannen suunnittelussa paljon virtauksia mietitty, eli parannettavaa yleensä on
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2015, 21:27
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

onkos kukaan noita kanavia työstänyt. vois ton kannen käydä vingun kans läpitte minkä vaihdan autoon. olis tietysti helpompaa jos joku olis jo tehnyt ja vois varottaa älä tee näin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2015, 06:37
LöpöLassi:n Avatar
LöpöLassi LöpöLassi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.05
Sijainti: Muaseutu..Pohjois-savo
Viestit: 422
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Ja siitähän nuo maamoottorit on kiitollisia ettei ole kannen suunnittelussa paljon virtauksia mietitty, eli parannettavaa yleensä on
Taitas sitte ihan perus siistimisellä saada jo hyötyä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2015, 08:17
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mites kannattaisko jättää pieni rappu kanteen pakopuolelle eikös sen pitäisi vähentää takaisin virtausta?


Ja pakoputki kannattaa kans kattoa, et virtaa kunnolla kun kantta avartaa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2015, 12:17
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

No mulla on sie pakokaasujarru (turbo) ja 3" putki...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kuinka pitkät riiput porukka on tehny HJ etupäähän? Rouveri Tekniikka & Jutustelu 8 07.08.2011 22:44
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? 0ltzi Tekniikka & Jutustelu 4 07.05.2010 17:17
Ketään Kuusamossa ? Kellis Tapahtumat 5 21.12.2009 20:59
"työstö-öljyä tms" poraamiseen Chit-Chat 14 16.05.2008 13:21
Onko ketään JERKKU Tekniikka & Jutustelu 2 28.01.2004 21:53


Sivu luotu: 02:57 (GMT +2).