Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2014, 12:01
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

hojon kytkin luistaa


Kytkin tuntuu normaalilta, joten kun viimeksi pääsylinteri laski paineet takaisin, niin vika kai muualla. Luistaa aikaa reilusti
Tiistaina hakemaan ilmeisesti uutta kytkinpakettia, vai voiko vika olla työsylinterissä? Vaihteet menee kuitenkin hyvin päälle, mutta luistaa.
Mikä kytkinpaketti on oikea vm-83 5v hojoon, kun ainakin motonetistä tulee usein väärät osat ja onko esim.hj61:kytkin vahvempi ja käykö se 60:een?

Ei tuo haku tuottanut tulosta vaikka varmasti aiheesta jo toinenkin ketju...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 12:21
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Onkos se tuo?
http://www.euro4x4parts.com/parts/ek...termarket.html
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 14:24
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
Kävin juuri koeajelulla, niin vasta nelosella luisti, nestettä hävinnyt alle 10mm. Vettä satelee, niin ei viitsis mennä etsimään vuotoja. Kytkinpoljin itsessään normaali, ehkä hieman kuitenkin pehmeämpi kuin ennen.
Eipä näkyny kytkinpaketille olevan kyl hinnaneroja, vaik tilais Tamgearssiltakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 15:45
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timoboy Näytä viesti
vai voiko vika olla työsylinterissä? Vaihteet menee kuitenkin hyvin päälle, mutta luistaa.
Toihan on helppo kattoa. Katot vaa, että liikkuuko se työsylinterin pää vapaasti, kun poljinta ei paineta. Ja sama sen haarukan kanssa, ettei sekää jää kanittamaan.

HJ-61:ssä on vähän jäykempi paineasetelma, mutta ei hajua sopiiko heittämällä paikalleen tohon vapariin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2014, 19:21
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

Kytkinpaketit on vaihtokelposia muuten, mutta painelaakerin keskiö vaihtuu jostain vuodesta. Molemmissa 60/61 malleissa. Ja painelaakerien kiinnityksessä kytkinkäpälään eroja eri ikäsissä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2014, 13:56
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Sen verran auton alla kävin ja totesin, ettei työsylinteri liiku sormivoimin milliäkään. Nestevuotoa laatikkoon menevästä kartion-muotoisen stefan luota.
Auttaisko tämä vian ratkaisuun vielä yhtään? Huomenna ostoksille, kun vain tietäisi mitä ostaa. Rahat sen verran vähissä, ettei turhia viitsisi ostella.

Totesin samalla, että löpöputket huonossa kunnossa. Saako ne valmiina jostain, vai onko itse modattava?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2014, 14:43
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Työsylinterin pitäisi liikkua helposti sormin painamalla, eli pitäis pystyä painamaan se mäntä pohjaan asti ihan käsin. Tai ainaki mulla pystyy painamaa.

Senki vois kokeilla, että liikkuuko se mäntä, kun raottaa sitä ilmausruuvia. Jos ei liiku sillä, niin vois ruveta jo epäilemään työsylinterin jotai jumittumista? Jos taas lähtee ruuvia raottamalla mäntä liikkumaan, niin sitten vika on ylempänä. Joko polkimen/pääsylinterin säädöt tai sitten se kuminen letku kovan putken ja työsylinterin välillä.

Tuolla oli jotain juttua laajemminkin ja mahollisimman monta eriävää mielipidettä asiasta http://forums.offipalsta.com/showthr...in+s%E4%E4t%F6
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.01.2014, 05:48
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Mutta miten se vuoto sieltä kytkimen puolelta, siitä tiivisteen juuresta?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n kytkin luistaa vieläkin puananen Tekniikka & Jutustelu 8 22.10.2012 12:13
Volvo Valp lukkoperä luistaa Coromandel Tekniikka & Jutustelu 18 06.04.2012 09:22
prkle kincabin uusi kytkin luistaa VonLeka Tekniikka & Jutustelu 4 07.11.2010 17:00
mikä luistaa... hande4x4 Tekniikka & Jutustelu 6 04.02.2009 15:20
HJ61 kytkin luistaa Tekniikka & Jutustelu 16 13.11.2004 15:38


Sivu luotu: 20:22 (GMT +2).