![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() dana44 kaventaminenNonni. Kertokaapas, mikä on helpoin tie reilun kymppäsentin liian leveän akselin sovittamiseen yj-jeepin takalistoon. Vanteen offset kävi mielessä, mutta vissiin lie myytävänä lyhkäsempiä vetareita, jos kuitenkin lyhentais akseliputkia. Samalla pulttijakokin ehkäpäs muuttuis 5.5 tuumasta 4.5:een... Eli haluttu leveys olis yyjiin dana35:n mitta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli joskus jossain ameriikan 4wd lehti missä kavensivat D44 akselit ja se tehtiin muistaakseni perämurikan puolesta, eli putki poikki ja sorvasivat peräkopasta putken tilan tyhjäksi ja sen jälkeen putki uudestaan hitsaten kiinni. Tosin pitää olla hyvät mittalaitteet ja/tai jigit että saa akseliputket linjaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Uudelleenputkitus on paras tapa akselin kavennukseen/ levennykseen, mutta voi tehdä myös esim. niin että katkaisee putken suunnilleen keskeltä, putsaa niin hyvin sisältä kuin mahdollista, sorvauttaa ainesputkesta sisälle tiukalla sovitteella riittävän pitkän pätkän (esim. 30cm pätkän), minkä sitten ensin kylmässä kutistaa sisäputken että painuu putkeen sisälle, tulppahitsillä kiinni, sitten toinen puoli ja sama homma, lopuksi vielä täydellä saumalla ympäri katkaistusta kohdasta. Jos haluaa kunnolla varmistaa niin vielä akselin päälle trussi.
Voi toki vahvistaa katkaistun myös päälipuolelta, mutta ei ainakaan omasta mielestä ihan yhtä hyvä ratkaisu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikö FSJ:n D44 ole melkolailla samanlevyinen YJ:n akselin kanssa?
Tai etsit jostain Metric ton Comanchen D44:sen.......
__________________
www.classicjeepparts.com Viimeksi muokannut Jeeper : 23.10.2013 14:17 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän narrow- track FSJ D44 pitäisi olla riittävän lähellä, että lopun pystyy tarvittaessa pelaamaan vanteen ET:llä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
D60 etuperästä nappasin joskus putket irti murikasta ja vaihdoin puolet, jotta sai murkulan samaan laitaan kardaanin kanssa. Tulppa hitsit snurraten auki, iso kierretangon pätkä muttereineen ja prikkoineen väliin, reilusti hikoilua ja vot putket irti. Takas laittaessa murikka noin 300asteiseks, niin pitäis mennä putket heittämällä sisään. Tuolleen tein ja ajattelin tehä samal viisii jos CJiihin hommaan joskus noi dana 4neloset.
T:Laaksonen |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu dana44 osia. | smgt | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.04.2013 13:07 |
Dana44 kyssäreitä | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.07.2011 20:15 |
Ostetaan Dana44 välitykset | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.11.2008 19:43 |
O: Soa Dana44 | Gary Grand | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 03.09.2007 09:23 |
Mersun akselien kaventaminen | -teemu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.07.2005 21:18 |