Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2013, 18:14
Pjuustinen Pjuustinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 151
Perusasetus

Gen1 pajeron kitkalukollisen taka-akselin kempitys/tönkötys??


Nyt jos ois jollain tarkassa muistissa miten on tehny kyseisestä akselista ''tönkön'' Vois auttaa tietämätöntä.. Tarkat ohjeet kempityksestä tai kitkalukon muuntamisesta ns tönköksi . Ja mielellään rautalangasta vääntämällä kiitos!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2013, 18:36
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

kitkalukko


Moi eikos sulle kitkalukon kiristus sopii,omalla pajerolla lisattu molemmin puolin 0,7mm peltilevyt,ja toimi maastossa aika hyvin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2013, 19:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Ei kannata suinpäin mennä hitsaamaan, ainakaan jos auto jokapäiväisessä ajossa. Mieluummin "kiristää" kitkalukkoa, niin saa palautettua ennalleen jos alkaa kaduttamaan. Emännälle kun ostettiin pajero missä oli lukko kiristetty käytännössä 100%.seksi, niin oli aika kankea ja julma ajettava asfaltilla. Pahaa teki kaupanpihallakin tehdä hiukan jyrkempiä käännöksiä, ja takana jousipakoissa lehdet joka päivä eritavalla sikin soki. Palautin perän alkuperäiseen uskoon...tai siis otin varaosa naperosta välityksen, niin tuli ihan eri autoksi, tosin metsä ominaisuudet tietty heikkeni.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.10.2013, 20:34
Pjuustinen Pjuustinen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.01.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 151
Perusasetus

Oiskos niitä kiristys ohjeita? : ) Lähinnä niitä haeskelen ja miten kiristys on toteutettu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.10.2013, 21:08
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Itseäkin kiinnostaisi tietää takaperän lukon kiristys, mitä kaikkea joutuu purkaa ja miten shimmi lisätään ja mihin. Ei kovin paljoa lukko kiristy takana tällä hetkellä, toimii mutta heikosti, eikös ton joku n. 25% tarraava pitäisi uutena olla?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2013, 22:02
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Shimmit pannaan sinne kitkapakkaan sekaan vaan,itsellä 2kpl 1mm shimmejä ja rikat käännetty väärinpäin. Kauaahan se tiukattu lukko ei asvaltti ajoa kestä,tuli se huomattua. Seuraavaksi itsellä sulaa puikko tasauspyörästöön
Ihan ekana sinne perään kannattaa kokeilla kuitenkin vaihtaa öljyt,ja oikeat LSD öljyt jos haluaa että lukko kestää pidempään.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Taka-akselin kolmilinkki Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 0 23.04.2010 16:12
Pajeron taka-akselin pyöränlaakerit maakari Tekniikka & Jutustelu 1 24.03.2010 15:16
pajeron taka-akselin välitys Tekniikka & Jutustelu 1 29.05.2007 20:06
M: Pajero gen1 taka- ja etupuskuri Flugfiske O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.09.2006 13:32
Taka-akselin tuenta? sds500 Tekniikka & Jutustelu 9 10.01.2006 22:03


Sivu luotu: 10:23 (GMT +2).