![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Gen1 pajeron kitkalukollisen taka-akselin kempitys/tönkötys??Nyt jos ois jollain tarkassa muistissa miten on tehny kyseisestä akselista ''tönkön'' Vois auttaa tietämätöntä.. Tarkat ohjeet kempityksestä tai kitkalukon muuntamisesta ns tönköksi . Ja mielellään rautalangasta vääntämällä kiitos!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() kitkalukko
Moi eikos sulle kitkalukon kiristus sopii,omalla pajerolla lisattu molemmin puolin 0,7mm peltilevyt,ja toimi maastossa aika hyvin
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata suinpäin mennä hitsaamaan, ainakaan jos auto jokapäiväisessä ajossa. Mieluummin "kiristää" kitkalukkoa, niin saa palautettua ennalleen jos alkaa kaduttamaan. Emännälle kun ostettiin pajero missä oli lukko kiristetty käytännössä 100%.seksi, niin oli aika kankea ja julma ajettava asfaltilla. Pahaa teki kaupanpihallakin tehdä hiukan jyrkempiä käännöksiä, ja takana jousipakoissa lehdet joka päivä eritavalla sikin soki. Palautin perän alkuperäiseen uskoon...tai siis otin varaosa naperosta välityksen, niin tuli ihan eri autoksi, tosin metsä ominaisuudet tietty heikkeni.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oiskos niitä kiristys ohjeita? : ) Lähinnä niitä haeskelen ja miten kiristys on toteutettu.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itseäkin kiinnostaisi tietää takaperän lukon kiristys, mitä kaikkea joutuu purkaa ja miten shimmi lisätään ja mihin. Ei kovin paljoa lukko kiristy takana tällä hetkellä, toimii mutta heikosti, eikös ton joku n. 25% tarraava pitäisi uutena olla?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Shimmit pannaan sinne kitkapakkaan sekaan vaan,itsellä 2kpl 1mm shimmejä ja rikat käännetty väärinpäin. Kauaahan se tiukattu lukko ei asvaltti ajoa kestä,tuli se huomattua. Seuraavaksi itsellä sulaa puikko tasauspyörästöön
![]() Ihan ekana sinne perään kannattaa kokeilla kuitenkin vaihtaa öljyt,ja oikeat LSD öljyt jos haluaa että lukko kestää pidempään.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Taka-akselin kolmilinkki | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.04.2010 16:12 |
Pajeron taka-akselin pyöränlaakerit | maakari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.03.2010 15:16 |
pajeron taka-akselin välitys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 29.05.2007 20:06 | |
M: Pajero gen1 taka- ja etupuskuri | Flugfiske | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 13:32 |
Taka-akselin tuenta? | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.01.2006 22:03 |