![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() King cap jarrut takapainoiset?Eli -88 Kingissä jarrut on todella takapainoiset. Ei tarkkaa tietoa miten tai millon muuttunut noin.. Elikä kysymys kuuluu, kuorman mukaan kai jarrupaineiden pitäs säätyä, onko ko. säädin siinä tankin etupuolella(jos siis ylipäätään olemassa) ja voiko säätää jotenkin, vai vain vaihtaa uuteen? Tai muita vinkkejä? Jarrut muuten perus toimintakunnossa ja auto on sd25. Kiitos vinkeistä! -Lisäystä viellä, et lueskelin tuolta, et ois joku alb-venttiili. Eli samantyylinen jousi-linkku systeemi kun esim. primerassa, mut eipä löydy. Perässä on vaan yksi osa kiinni, mikä haaroittaa jarruputket, mutta ei mitään säätyvää tai edes siltä näyttävää..
Viimeksi muokannut Janneww : 23.09.2013 19:53 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Voi kai siinä olla paineenrajoitinventtiili ilman akseliin kytkevää jousta? Nissanin jarruputkia en kylläkään tunne.
Minulla on kaksi eri ikäistä Mazdaa ja vanhemmasta puuttuu akseliin kytkevä jousi, uudemmassa se on. Vanhemman säädin on suunnilleen samalla paikalla runkoaisan kyljessä akselin yläpuolella, mutta se on pienempikokoinen, eikä siinä ole mitään ulkoisia vipuja. Tuleeko taakse siis vain yksi jarruputki, joka haaroittuu akselin päällä oik/vas jarrulle? Kerroit, että perässä on vain se haaroittava osa. Jos siinä on rajoitinventtiili, niin se on jossakin pääsylinterin jälkeen ja siihen tulee varmaankin kaksi putkea pääsylkyltä.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 24.09.2013 01:04 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan vain yksi jarruputki tulee taakse ja haarautuu siinä taka-akselin päällä. Tässä putkessa, auton keskivaiheilla(tankin edessä) on sellainen reilun nyrkin kokoinen osa, jossa on iso kuusiokolo "tulppa". Mutta ei mitään jousia tai vipuja, enkä mitään säätö mahdollisuuttakaan siitä löydä. Pääsylinteriltä lähtee kaksi putkea, joista toinen haarautuu heti kolmeksi ja toinen katoaa jonnekin.. Täytynee jäljittää auton alla putket alusta loppuun ja katsoa löytyykö mitään. Luulo oli vain, että säädin olisi jossain siellä takana. Ja yllättävää sekin, että eikö yleensä jarrut ole kaksipiiriset ja ristiin, mutta tällä logiikalla ei kai niin ole?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Porukoilla sellainen palikka irtona hyllyssä enkä kyllä mitenkään keksi et miten ihmeellä se toimii
vai voisko olla, et raskaammalla kuormalla jarrua painetaan lujempaa jolloin se ylimääräinen putki pääsylkän etupiiriltä avaisi hanaa takapiirille?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se kuorman mukaan toimiva vaatii sen vivun sieltä akselilta. Jos en ihan väärin muista niin tuo palikka voi olla sellainen joka ottaa paineen takajarruille kummaltakin piiriltä, putkirikon sattuessa sitten vaan ehjältä (paine-ero).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mikähän neuvoksi, kun vaan ei löydy vipua tai säätöventtiiliä yms? Jarrut on todella takapainoiset ja talvikin tulossa, ei hyvä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Myydään King cap | kiitojukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 11.12.2016 21:34 |
Ostetaan King Cap/Urvan king lukollinen taka-akseli | Raami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.11.2008 20:31 |
M:King cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.03.2008 22:52 | |
king cap | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2004 03:24 |