![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hojon tyhjäkäynti takkuaa, apuva
![]() Perus -83vm hojotsu siis ja ongelma alkoi eilen ja pahenee. Sama onko motti kuuma vai kylmä, starttaa ja syttyy heti mutta sammuu.., tovin starttailujen jälkeen lähtee käymään pedaali pohjassa. Lieneekö suuttimissa/syötössä vikaa? Tankki on täynnä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Saa ilmaa jostain järjestelmään, veikkaisin
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ootko suodattimia vaihtanu? Ja veden eroitin tyhjäks.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vinoilisko sammutin.
Eli onko öljynpainetta tai sitten sammuttimelle oleva öljynpaineanturi rikki. Aika yleinen vika toi anturi voi koittaa ottaa piuhan irti niin pitäis toimia jos siinä vika.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitääkin noista aloittaa, suuret kiitokset taas teille!
Öljynpaineet laskee tosiaa nykyää nopsaan heti kun ei kierroksia. Muistaakseni pysyi mittari ennen ylhäällä ilman kierroksiakin. Ei muuta kun tutkimaan ja lisää vinkkejä, jos on samoja ongelmia ollut! Sitä sammutin-juttua en ymmärrä lainkaan... Pitänee jonkun vääntää sekin rautalangasta... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toi sammutin haistelee myös öljynpainetta eli jos paine laskee niin sammuttaa koneen ettei tule vahinkoa.
Sille on oma anturi koneenlohkon kyljessä.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#7
|
|||
|
|||
![]() Sama veikkaus. Hj:n tankilta lähtevät putket yleensä aika heikossa hapessa. Saa luultavasti sieltä ilmaa tai sitten jostain muualta. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kävin tuossa pikku perjantaihutikassa säätämässä ja vedenerottimesta tuli n.4dl ruosteenväristä paskaa ja rivipumpun kupeessa yksi pultti löystynyt, josta oli vuotanut löpöä. Startin yläpuolella on jokin systeemi, jossa ainakin vuoto.
Vika jatkuu, oisko se sammutin-juttu just se syy ja mikä se osa on siinä startin ylläällä, johon menee kaksi piuhaa ja joka vuotaa?? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Startin päällä on käsipumppu jolla voi ilmata ja siirtopumppu.
Siinä se käsipumppu on se muovinen tötsä joka pitää olla ruuvattu kiinniasentoon. Eli sitä kun pyörittää vastapäivään niin aukee ja pitäs nousta ylös (jousi sisällä) rupee liikkuun ylös ja alas kuin pumppu ja kun painaa sen alas ja pyörittää myötäpäivään kuin sulkis korkin niin menee kiinni ja jää alaasentoon. Joskus imee ilmaa tai vuotaa jos jää yläasentoon eli auki. Jaa eihän tää ookkaan startin päällä vaan kuskinpuolella mutta siitäkin voi imee ilmaa. Kaikkee muista näin koneella perjantai-iltana. Toivottavasti ei ollut liian sekavasti selitetty.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# Viimeksi muokannut Tojo4wd : 05.07.2013 21:50 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joo se ilmauspumppu on edempänä, toi vuotava härpäke on just siinä startin yläpuolella. Pitänee huomenna tutkia ja hutkia lisää selvinpäin
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ60 neliveto takkuaa? | samid | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.08.2006 08:38 |
Patrollin tyhjäkäynti? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 12.04.2006 18:52 |
King cabin 4-veto takkuaa... | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.10.2005 21:08 |
TYHJÄKÄYNTI | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 18.06.2003 05:33 | |
Tyhjäkäynti | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 06.05.2003 15:04 |