![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() -68 Lankun kytkin ongelma**KUNNOSSA**Moro Pitihän tännekin kirjautua, vaikka tuolla Overilla tulee enempi oltua tuon Jenkki harrastuksen takia ![]() Kyseisessä -68 lankussa on ongelmana kytkin ? Vuotaa tuo "nestekytkin". Tiivareiden vaihto ei auta asiaa, on jo niin väljä. Saako tuohon mistä uuden osan, että oisi ajelu nautinnolisempaa kuin nyt. Onko kyseessä punaisella ympyröity osa ? Paine häviää kytkimestä ja joutuu pumppaan pirusti ja lopulta ei saa enää vaihdetta päälle... On noita Jenkkejä rassailtu, mutta tuo lankku ja kytkin vika on mulle hebreaa, niin siksi mieluummin kysyn neuvoa täältä niiltä jotka sitä osaa antaa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kiitos jo etukäteen...
Viimeksi muokannut lankku68 : 05.03.2013 19:45 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Juu kytkimen pääsylinterin oot löytänyt ympyrän sisään
Vuotaakos se nestettä karkuun, vois olla vika(a) myös työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella. Hyvän näkönen FJ tuo "Lankku" !
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se vuotaa nestettä... Onko tämä helposti löydettävissä,
"työsylinterissä, siellä vaihdelaatikon etuosassa, kytkinkopan kohdalla, kuljettajan puolella". Siis tarkoitan, ettei tarvii purkaa mitään vaihteistoja irti ![]() Kun lankun käynnistää, niin sillä voi ajaa hetken ( kytkin toimii hetken ok ), mutta pian alkaa pumppaus... En sen tarkemmin ole vielä tutkinut mistä vuotaa "kunnolla", ainakin tuo konehuoneessa oleva osa on räkinyt... Työsylinteriin vika viittaisi ? Kun funtsin, että ei mene enää vaihteet päälle vaikka kuin pumppaat ja pumppaat... Täytyy kömpiä illalla Tallille tuonkin tekniikkaan tutustumaan. Mutta lisää vaan vinkkejä. Tyhmä, kun oon, niin mieluummin kysyn, kuin hajotan jotain Viimeksi muokannut lankku68 : 23.02.2013 16:06 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
No ton voi aika yksinkertaisesti kyhätä jostain uudemman Toyotan nestepalikoista ton systeemin, eli otat pääsylkyn ja työsylkyn vaikka tommosesta -88 Corollasta ei pitäis paljoa vaivaa olla muutostöissä ja noihin saa vielä osiakin.
Itellä omassa jostain syystä toimii vaikka oli käyttämättömänä liki 30 vuotta olleet. Tossa kun on vielä sekin perversio, et jarru ja ilmeisesti kytkinputket ei oo millisiä eikä tuumasia vaan jotain japaninpojan ihan omia persekierteitä. Eli ei käy se vakio 10x1 kierre noihin palikoihin. Uudemmissa toikin on korjattu itse toteutettavaksi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos vinkistä
![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 27.02.2013 16:14 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Työsylinterin irroittamiseen meni about 5 - 10 min
![]() Aikas kämäsessä kunnossa ![]() ![]() ![]() ![]() KIITOS bj45lava Vinkistä ![]() Googlamalla "kuvahaku" Toyota työsylinteri kytkin. Taisi löytyä samanlainen ![]() Kiinnitysreikien etäisyys 45mm on sama tuossa uudessa ja vanhassa, eli pitäisi mennä "heittämällä" kiinne ? http://www.skruvat.fi/Tyosylinteri-kytkin-P33065.aspx Toyota land cruiser 4.0 Diesel J6 10.81 - 01.88 Näyttäs Mätänetissäkin olevan... Kytkintyösyl LandCruis-HJ6 85- HJ60/61 85->91 TYÖ [1985-1991] 44.90 € Mut tilasin jo tuolta Skruvareilta. Saan ens viikolla jo kasaan... Jos ei toimi sit Pääsylinterin kimppuun, mutta ei se oo räkiny, tuo musta mikä näkyy kuvassa on maalia ![]() Viimeksi muokannut lankku68 : 24.02.2013 20:32 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux kytkin ongelma. Apuja kaivataan. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 24.05.2016 06:05 |
Rangen kytkin ongelma | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.10.2011 18:33 |
HDJ80 kytkin ongelma | Marsal | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.05.2011 22:28 |
M: VW Kupla -68 | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.04.2008 23:50 |
68 vette | Fisu | Vuosimallit 1968-1982 | 13 | 07.12.2004 12:13 |