![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kysymystä karkeammista Renkaista maantiekäytössäTuli maatilakaupan myötä ittelle tuommonen vw amarok lava nelikko nyt pitäs heti kättelyssä saada siihen karkeampaa,isompaa ja näyttävämpää rengasta joilla melutaso pysyy inhimillisissä rajoissa. Autoonhan ei alle 16" vantehia tahdo saada mahtumaan niin lähtö kohta on jotta 16" vanteet hommasin joihin renkaat nyt väännetään ja vakio alustalla koko rajoittunee tuumissa tuonne 32" huitamille (265/75 16 tai likimain tuonne) -Minkämoinen rengas on bf goodrich all terrain ääneltään tie käytössä verrattuna uudempaan MT KM2 versioon jotta voisiko ajatella tuon AT renkaan sijasta jo KM2:sta MT kuviolla äänien paljon kasvamatta ? -Halpana merkkinä tuli tuossa guuglatessa Insan Mountain esille olisiko tästä kenelläkään kokemusta minkämoinen on ääneltään,kestävyydeltään ja ajettavuudeltaan ? Kuvio ainakin näyttää ihan mukavalta. Kumhon KL71:set mulla oli terranossa ja ne ovat ainakin mukavat renkaat ajaa ja ennenkaikkea hiljaiset tiellä mutta näitä ei tunnu mistään suomenmaalta tässä koossa enää saavan ? Mutta jos jollain on kokemusta äänistä verrattuna Kumho kl 71 vs bf goodrich AT tai MA KM2 niin kuulisin mielellään minnepäin näissä äänissä männään ? Renkaat tulevat siis täysin kesäkäyttöön joten talviominaisuuksilla ei ole merkitystä kestävyys ja ääni ovat etusijalla kun ajo on pääasiallisesti piki tai hiekkatietä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
AT ei äännä, MT ääntää jonkin verran. AT parempi ajaa asfaltilla. Unohtaisin pinnatut kumit nykyautossa jos ja kun maantietä pääasiassa rullaillaan, vierintävastus, kulutuskestävyys yms. eivät uusien renkaiden tasolla.
Mutta onhan sitä läjäpäin muitakin vaihtoehtoja olemassa kuin nämä 3. Pitäiskö ajella samoilla kesät talvet? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvi talvella ajella kyllä piikkejä käytetään kun lunta maassa !
Juu pääasiallisesti käyttö maantietä mutta ihan pelkälle pikipinnalle tarkoitettua rengasta en halua ihan ulkönäkö syistäkään ja kun rapanen pelto pitää päästä laitaan asti ei normi tierenkaat tarjoa muuta kun sutimista muutaman metrin jälkeen ! Toki kannattaa ehdottaa vaihtoehtoja mitä kannattais miettiä ! Oikeassa kyllä olet MaTTi jotta vähän toista vuotta vanhaan alta neljä kybää ajetun ajoominaisuuksia en lähde pilaamaan ihan surkeilla renkailla joten ulisevat ja pomputtavat mallit unohetaan kyllä suosiolla. Viimeksi muokannut rulez : 16.02.2013 10:52 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
BFG All Terrain on talvirenkaana aivan käsittämättömän huono, vaikka lumihiutalevuoristokoodit löytyykin. Saippaaminen ja nastotus saattaa parantaa tilannetta roimastikin, tästä olis kiinnostavaa kuulla jonkun kokemuksia.
Sinänsä rengas on maantiellä oiva, hiljainen ja kestävä. Tiepito muuten kuin lumella ja jäällä on hyvä. Maastossa pitää tierenkaaksi kohtuullisesti paitsi kurassa ei lainkaan. Lumessa kahlatessa pitää hiipiä ja malttaa antaa lumen painua renkaan alle. Sudittamalla kuvio ei tyhjene. Talvea lukuunottamatta siis ihan toimiva yleisrengas enimmäkseen tietä näkevään autoon. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli jos pinnoitetun tien lisäksi haluan päästä etenemään myös märillä pelloilla kannattaako BF AT unohtaa laskuista eli onko yhtä huono kun esimerkiksi joku misukka joka on ihan normi tie kuviolla mitä tämmösissä uusissa peleissä tulee ensiasennus renkaanakin ?
Talviominaisuudet voideea unohtaa kun lumi aikana ajellaan piikeillä ! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Märillä pelloilla altsikat on aivan sliksejä ensimmäisen kierroksen jälkeen, eli tässä käytössä kannattaa samantien katella sitten niitä mutikoita tai muita karkeehkokuvioisia, mitkä kerkiää heittää kuran pois puolen kierroksen matkalla.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja pienimmät noista on ollut 33x12,5-15 tai 285/75-16; ja ei todellakaan ole mikään bokkeri! mutta kun on järki? mukana, niin aika hyvin pärjää! (siis ei sudita kuvioa tukkoon 3 kg:n paineilla) Mutta tuo bfg:n mt2 on hyvä vaihtoehto, ainakin toyota lc hdj-80 on "hyvä?" ajettava, ja kokona 285/75-16 tuo km2 on jo aikamoinen "paskansyytäjä", siis tyhjenee kaasulla.... Ja tuo bfg:n AT on huomattavan paljon parempi, kuin "suv" misukat yms. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eivät ole maailman parhaat talvirenkaat,mut tuossa koossa ei sillo ollu kauheesti valinnanvaraa ku nuo hommasin. Eli pärjää,mut paremmatkin vois pidonpuoleen olla. Kulutustahan nuo kestää kauhiasti eli kumilaatu on talvirenkaaks hiukan liian kova. Nimimerkille Rulez vois uskaltaa suositella tuota km2 mutikkaa. Nuo on maastorenkaaks aika hyvät ja hiljaset ajaa tiellä,mut liukkaalle savipellollekin riittää ominaisuuksia ihan eri malliin ku altsikoilla. Tietty cooperin stt vois olla myös sopiva rengas tarkotukseen. Veikkaan et amarokissa on äänieristys sitä luokkaa et rengasmelu ei kuulu sisälle läheskään samalla lailla ku vanhemmissa nelikkovehkeissä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dollysta kysymystä | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 108 | 18.05.2020 18:16 |
pakosarja kysymystä. | oojiikoo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2009 13:34 |
Pari niva kysymystä | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.09.2005 09:29 | |
Takavinssi kysymystä | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 22.02.2005 09:38 |
Kysymystä pukkaa... | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.07.2004 10:12 |