![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Land Rover Series pohdintaa/ideointiaTilannehan on se että pihalla on muiden "ikuisuus projektien" seassa Land Rover Series 2A 88" STW 2.25D vm. 1964. Kun nyt tässä on alkanu tekemään mieli kevyempää tieliikennekelpoista maasturia tuli mieleen että onkos tällaisiin porukka naittanu muuta tekniikka 2.25 dieselin tilalle? Auto on kohtuu hyvässä kunnossa mutta liian kaukana MR. kuosista lukuisten pienempien ja isompien muutoksien takia. Ajatuksena oli että jos autoon löytyisi sopivilla (=riittävän hitailla) välityksillä vaihteisto + jakolaatikko ja joku suht kevyt bensa tai diesel moottori korvaamaan tuo nykyinen voimanlähde. Tehorajat ilmeisesti ovat katsastusta ajatellen aika suppeat mutta mihinkäs Roverilla olisi kiire muutenkaan... ![]() Kummallakos puolella suzukissa on kardaanit? sellaisesta varmaan löytyisi jakolaatikko sopivilla välityksillä(välitettynä toki) ja siihen joku sopiva kevyt moottori + ehkä jopa automaatti vaihteisto. Mites mersun OM601/602 automaatilla? Lähinnä nyt tiedustelen että jos joku muu on aiemmin tehnyt tekniikka swappeja 88" land roveriin niin millaisiin ongelmiin on törmätty ja jääkö tässä nyt jotain olennaista huomaamatta...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Täällä Sveduloissa mersun koneet ollu suosittuja..! http://www.smt.nu/default.asp?Expand=5&Display=6 //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiintoinen vaihtoehto tuokin mutta ongelmaksi jää edelleenkin nuo välitykset. Merssun vanhemmat moottoritkaan eivät ole käsittääkseni kevyimmästä päästä. Aina parempi jos samalla saisi keulalta painoa pois.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Saisko sinne sovitettua vaikka 1 sarjan discon tekniikan kokonaisuudessaan??
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
rover v8 olisi kyllä kevyt ja jakolaatikko mukavan hitaalla välityksellä... Tuossa pihalla olisi myös vanhan rangen akselit tuentoineen kaikkineen ja siihen jos vielä nuo serieksen 4.7 perävälitykset niin olisi jo välityksetkin mukavalla mallilla. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siis ei sinne limattuna saa mitään turbo tai 200tdi konetta. Jos jaksaisi nähdä vaivaa ja hakea Series 3 88" specsit, stage 1 (V8 3,5l). Niillä tiedoilla pitäisi onnistua leimaus. Ongelman saattaa aiheuttaa vähäinen valmistus määrä 800kpl. Lisäksi stage 1 etujarrurummut on tehty ilmeisesti kullasta kun ne maksaa niin paljon.. (Originaalia leveämmän kengät.)
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oikealla eli apparin takamuksen alla.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään land rover series 1 | boozer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 17.04.2012 06:39 |
Ostetaan Land rover series | Rouveri | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 11.06.2008 21:35 |
Ostetaan Series Land Rover | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.06.2008 09:36 |
O: Land Rover Series I Korjauskäsikirja | O/M/V Muut | 2 | 17.11.2004 22:30 |