![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajero ja kesälaatuTalvi ei yllättänyt (ei koskaan Naperon omistajaa), mutta pakkanen kylläkin (mukavaa -20 Savon syvämmessä). Pätkän tankissa lienee joku 5-10 litraan kesälaatuista dieseliä. Mitä suosittelette hoidoksi? Onko tuo tyhjennys ainut vaihtoehto, vai rupeanko kaatamaan bensiiniä tai kuumaa valopetrolia tankkiin? Tässä on saatu jo nuo kolme ohjetta, joten otetaan vielä kommentteja ja lisää neuvoja...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
1. lämpimään
2. anna sulaa 3. vaihda suodattimet, tyhjennä vedenerotin 4. tankkaa talvilaatua - mieluiten reilusti 5. käyntiin ja ajoa kohta 4. vaihtoehto: tyhjää tankki, tankkaa talvilaatua
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei muuta lisättävää kuin se että kun tuon johdosta haiset muutenkin jo dieselille ja auto on tallissa lämpimänä tai muuten tankki on lämmin ja jos siellä ei ole tuon enempää ainetta pohjalla niin tyhjää se tankki niin tuleepahan samalla laskettua vedet pois...Ja näin ennalta ehkäiset talviongelmat tuleviksikin vuosiksi pitkälle eteenpäin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]() Vinkki.
Ja jos pajerossa ei oo pohjaroppua/se on ruostunut kiinni ni putsarilta/syöttöpumpulta letku irti ja halpa sähköinen pensa pumppu (imevä) ja hörppäät tankin kuivaks,sit talvinaftaa päälle ja annat huuhtoutua ja siinä se. Jos on jämähtäny tankkiin niin pahasti et ei suostu tulemaan ulos tankista ni paskempi homma,jos ei saa lämpöseen talliin ni joku pressu auton päälle ja jostain reunasta iso raksa lämppäri puhaltamaan pressun alle. Kunhan saa aineen plussan puolelle ni pitäs ruveta virtaamaan vaik olis vetistä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos ihan käytössä oleva ajoauto kyseessä niin tankkiin reippaasti talvilaatua ja suodatin vaihtoon. Plussaa tekisi jos pystyisi turvallisesti lämmittämään tankinpohjaa.
Eri juttu jos kyseessä pitkiä aikoja seisova harrastepirssi, sitten pitäisi tankki saada tyhjäksi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vastauksista! Se on lähdettävä metsästään pohjaroppua.
Tosissaan vehje harrastekäytössä ja seisoo pihalla pitkiä aikoja. Vähän on ongelma tuo lämmitys, kun ei lähellä ole lämminta tallia (muaseuvun ihanuus), eikä raksalämppäriä löydy kotoa. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No sitten vaikka pistät jonkun kymmentä litraa talvidieseliä yöksi johonkin pannuhuoneeseen tms. lämpiämään. Kaadat ne tankkiin vaihat suotimen ja ilmaat sen ja annat mennä lumista tietä näkymättömiin.
Jos se roppu on kovin tiukassa niin homeinen tankki saattaa aiheuttaa jonkinmoisen ketjureaktion... Nii jos se roppu lähtee auki niin voi sitä tankkia lämmittää kosaanilla tai nuotiolla tai vaikka pallogrillillä mutta omalla vastuulla sitten... Ja jos kaiken jälkeen hyytyy taas niin sitten vaihtelee niitä suotimia, ja tyhjäilee veden erotinta jos siinä semmonen on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 05.12.2012 17:30 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kesädieselin hyytymisen estämiseen on näemmän saksalaiset kehittäneet ihmeaineen http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...d/en_5130.html mutta ilmeisesti pitäisi lisätä plussan puolella ja saatavuuskin näyttää heikolta, mutta fixus-liikkeissä mainosten perusteella tuota voisi olla. Joten pullollinen tuota ja lämmintä talvidieseliä voisi auttaa, mutta takuuta en anna
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Jos lämpöä ei käytettävissä....
Niin sitten tankin korkki auki, ja varovasti alat laskea paineilmaa suodattimelta tankille lähtevään letkuun, jos lasket vaikkapa pari kiloa, niin ruosteinen putki voi poksahtaa.
sitten kun ilma kulkee helposti tankkiin, niin sinne puoli litraa dieselin jäänestoa, ja taas porruutat sitä paineilmalla. Sitten mielellään lämminta, talvidieseliä muutama 10 litraa, ja taaas sekoitetaan paineilmalla. sitten uusi kuiva suodatin, ja ilmaat normaalisti, ja käyntiin, ja kovaa ajoa. p.s paineilmassa ei saa olla vettä. p.s.s 20 astetta ei ole paljon, on kesälaatuja jotka kulkee suodattimesta myös silloin.... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vesihän se ongelma aina on tuon aineen kanssa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
pajero ja sisällä vettä | pajerotdic | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 14.07.2017 15:28 |
Ostetaan leimattu ja ehjä pajero | vilzzu86 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.02.2011 06:08 |
Myydään camry ja pajero | jussukka85 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.02.2010 14:35 |
Mitsut Galan ja Pajero | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.09.2007 18:30 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 |