Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2012, 16:41
Aapor Aapor ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.09
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 32
Perusasetus

Pajero ja kesälaatu


Talvi ei yllättänyt (ei koskaan Naperon omistajaa), mutta pakkanen kylläkin (mukavaa -20 Savon syvämmessä). Pätkän tankissa lienee joku 5-10 litraan kesälaatuista dieseliä. Mitä suosittelette hoidoksi? Onko tuo tyhjennys ainut vaihtoehto, vai rupeanko kaatamaan bensiiniä tai kuumaa valopetrolia tankkiin? Tässä on saatu jo nuo kolme ohjetta, joten otetaan vielä kommentteja ja lisää neuvoja...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2012, 17:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

1. lämpimään
2. anna sulaa
3. vaihda suodattimet, tyhjennä vedenerotin
4. tankkaa talvilaatua - mieluiten reilusti
5. käyntiin ja ajoa

kohta 4. vaihtoehto: tyhjää tankki, tankkaa talvilaatua
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2012, 17:31
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ei muuta lisättävää kuin se että kun tuon johdosta haiset muutenkin jo dieselille ja auto on tallissa lämpimänä tai muuten tankki on lämmin ja jos siellä ei ole tuon enempää ainetta pohjalla niin tyhjää se tankki niin tuleepahan samalla laskettua vedet pois...Ja näin ennalta ehkäiset talviongelmat tuleviksikin vuosiksi pitkälle eteenpäin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2012, 23:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Vinkki.


Ja jos pajerossa ei oo pohjaroppua/se on ruostunut kiinni ni putsarilta/syöttöpumpulta letku irti ja halpa sähköinen pensa pumppu (imevä) ja hörppäät tankin kuivaks,sit talvinaftaa päälle ja annat huuhtoutua ja siinä se. Jos on jämähtäny tankkiin niin pahasti et ei suostu tulemaan ulos tankista ni paskempi homma,jos ei saa lämpöseen talliin ni joku pressu auton päälle ja jostain reunasta iso raksa lämppäri puhaltamaan pressun alle. Kunhan saa aineen plussan puolelle ni pitäs ruveta virtaamaan vaik olis vetistä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2012, 01:25
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jos ihan käytössä oleva ajoauto kyseessä niin tankkiin reippaasti talvilaatua ja suodatin vaihtoon. Plussaa tekisi jos pystyisi turvallisesti lämmittämään tankinpohjaa.

Eri juttu jos kyseessä pitkiä aikoja seisova harrastepirssi, sitten pitäisi tankki saada tyhjäksi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2012, 16:42
Aapor Aapor ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.09
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 32
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista! Se on lähdettävä metsästään pohjaroppua.

Tosissaan vehje harrastekäytössä ja seisoo pihalla pitkiä aikoja. Vähän on ongelma tuo lämmitys, kun ei lähellä ole lämminta tallia (muaseuvun ihanuus), eikä raksalämppäriä löydy kotoa.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2012, 17:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No sitten vaikka pistät jonkun kymmentä litraa talvidieseliä yöksi johonkin pannuhuoneeseen tms. lämpiämään. Kaadat ne tankkiin vaihat suotimen ja ilmaat sen ja annat mennä lumista tietä näkymättömiin.

Jos se roppu on kovin tiukassa niin homeinen tankki saattaa aiheuttaa jonkinmoisen ketjureaktion...

Nii jos se roppu lähtee auki niin voi sitä tankkia lämmittää kosaanilla tai nuotiolla tai vaikka pallogrillillä mutta omalla vastuulla sitten...

Ja jos kaiken jälkeen hyytyy taas niin sitten vaihtelee niitä suotimia, ja tyhjäilee veden erotinta jos siinä semmonen on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 05.12.2012 17:30
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.12.2012, 20:09
hermo hermo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.03
Sijainti: Kymenlaakso
Viestit: 92
Perusasetus

Kesädieselin hyytymisen estämiseen on näemmän saksalaiset kehittäneet ihmeaineen http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...d/en_5130.html mutta ilmeisesti pitäisi lisätä plussan puolella ja saatavuuskin näyttää heikolta, mutta fixus-liikkeissä mainosten perusteella tuota voisi olla. Joten pullollinen tuota ja lämmintä talvidieseliä voisi auttaa, mutta takuuta en anna
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.12.2012, 21:58
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos lämpöä ei käytettävissä....


Niin sitten tankin korkki auki, ja varovasti alat laskea paineilmaa suodattimelta tankille lähtevään letkuun, jos lasket vaikkapa pari kiloa, niin ruosteinen putki voi poksahtaa.

sitten kun ilma kulkee helposti tankkiin, niin sinne puoli litraa dieselin jäänestoa, ja taas porruutat sitä paineilmalla.

Sitten mielellään lämminta, talvidieseliä muutama 10 litraa, ja taaas sekoitetaan paineilmalla.

sitten uusi kuiva suodatin, ja ilmaat normaalisti, ja käyntiin, ja kovaa ajoa.

p.s paineilmassa ei saa olla vettä.

p.s.s 20 astetta ei ole paljon, on kesälaatuja jotka kulkee suodattimesta myös silloin....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.12.2012, 05:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Vesihän se ongelma aina on tuon aineen kanssa...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.12.2012, 15:41
Aapor Aapor ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.12.09
Sijainti: Suonenjoki
Viestit: 32
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

p.s.s 20 astetta ei ole paljon, on kesälaatuja jotka kulkee suodattimesta myös silloin....
Mielenkiintoista, pitäisköhän tuota kokkeilla pyöräyttään, vielä ennen kuin töihin rupeaa... Mitenkä näiden kanssa muuten on, saako tuolla parafiinimönjällä paikat hyvinkin tukkoon jos starttailla kokkeilee?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajero ja sisällä vettä pajerotdic Tekniikka & Jutustelu 19 14.07.2017 15:28
Ostetaan leimattu ja ehjä pajero vilzzu86 O/M/V Ajoneuvot 0 05.02.2011 06:08
Myydään camry ja pajero jussukka85 O/M/V Ajoneuvot 2 04.02.2010 14:35
Mitsut Galan ja Pajero offipete Tekniikka & Jutustelu 6 28.09.2007 18:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32


Sivu luotu: 03:37 (GMT +2).