Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2012, 20:41
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.817
Perusasetus

Hydraulli vinssi mietintöjä


Tarkoitus olis laittaa toi hydraulli vinssi patrolliin mutta pumpun asemointi tuottaa pikkusen pään vaivaa.ensin meinasin laittaa suoraan kampuran päähän kumi- kytkimellä ja siihen mekaanisen kytkimen mutta tulee aika pitkä paketti kun vinssi pitäis vielä mahtua keulaan.

Toinen vaihtoehtö olis ketju vedolla koneen kylkeen ja siihen toi pumppu ja kytkin paketti mutta meinaa olla tosi huonosti tilaa koneen ympärillä tolle paketille.

Kolmas olis että laittaisin pumpun suoraan tohon ulos oton päähän suoraan kiinni. Sais päälle/pois kytkimen siihen suoraan ulis otosta ja olissuht hyvin tilaa laittas.kierroksia riittää varmasti patrollin ulos otossa mutta kytkin/laatikkon hajotessa on vinssikin pois pelistä. Ja veto häviää hetikun painaa kytkintä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2012, 21:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Laita vaan siihen kampuran päähän ja jätä ne irroituskytkimet pois eli pelkällä kytkyllä kampuraan kiinni. Esim. Lovejoy(..ttu mikä nimi) tyyppinen kytky on rautaa eli hitsattavissa ja sillä saa lyhkäsen paketin.

Ja se imu sitten paksua letkua. Itellä tuli mönkkärin mettäkärrissä ilmi että 1/2" /2 m pituutta letku on jo liian ahdasta 4.5 cm3 pumpulle.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2012, 12:15
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Laita vaan siihen kampuran päähän ja jätä ne irroituskytkimet pois eli pelkällä kytkyllä kampuraan kiinni. Esim. Lovejoy(..ttu mikä nimi) tyyppinen kytky on rautaa eli hitsattavissa ja sillä saa lyhkäsen paketin.

Ja se imu sitten paksua letkua. Itellä tuli mönkkärin mettäkärrissä ilmi että 1/2" /2 m pituutta letku on jo liian ahdasta 4.5 cm3 pumpulle.
tarkoititko tollaista "systeemiä" vai ?

__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2012, 13:09
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Jep. Noita käikäleitä on kaksi ja kumit välissä. Toinen pumppuun ja toinen kampiakseliin, ja tosiaan se pumppu pitää sitten olla koneessa kiinni vaan ei kai se ole ongelma. Híhnojen vaihtoa kannattaa miettiä vaan eipä siinäkään tarvi kuin ottaa letkut irti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2012, 13:22
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Siis ihan perinteinen pumpun kytkin?? Tollasta jos käyttää niin kannattaa miettiä kuinka sen vaimenninelementin saa vaihdettua helposti, tietyissä sovellutuksissa niitä menee kuin näkkäriä, suo/muta ei varmasti pidennä sen elinikää. Kuinka paljon siitä pitäisi mennä tehoa läpi? Voin maanantaina kattoo siiten sopivan kytkimen ku meen taas töihin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2012, 13:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kankku Näytä viesti
tarkoititko tollaista "systeemiä" vai ?

Yritin katsella netistä noita lovejoy- tyyppisiä kytkimiä, mikä niiden oikea englanninkielinen nimi on? rautaiset olisi hakusessa

pitäs saada 3600 r/min ja vajaa 1 kw tehoa siirtymään ja pikkasen pitäs olla joustoa, kulmat käytännössä nolla, vai löytyykö järkevämpi tapa? vapaakytkin olisi luksusta.
(diesel aggrikaattiin lisälaturi generaattorin jatkoksi)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2012, 14:14
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Yritin katsella netistä noita lovejoy- tyyppisiä kytkimiä, mikä niiden oikea englanninkielinen nimi on?
rotex nimellä löytyy ainakin googlesta sekä akselikytkin haulla suomeks.
tuolla jotain http://www.mekanex.se/produkter/tran...pplingar.shtml

nokkapumppua kun virittelee tommoseen moottoriin niin kannattanee vilkuilla niitä pumppujen kierroslukuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.10.2012, 15:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Yritin katsella netistä noita lovejoy- tyyppisiä kytkimiä, mikä niiden oikea englanninkielinen nimi on? rautaiset olisi hakusessa

pitäs saada 3600 r/min ja vajaa 1 kw tehoa siirtymään ja pikkasen pitäs olla joustoa, kulmat käytännössä nolla, vai löytyykö järkevämpi tapa? vapaakytkin olisi luksusta.
(diesel aggrikaattiin lisälaturi generaattorin jatkoksi)
Mittaa ne akselit ja mars hytikka tai laakeri puljuun siellä pääsee hypistelemään noita.

Hammaspyöräpumpuille salltaan 5000 kin jenkaa joten ei huolta. Äkkiä voisi kuvitella että joku vanha lousku laulaa ittensä hengiltä ennenkuin tuo pumppu laukeaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Sepson h38p hydraulli vinssi. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.01.2012 23:59
Myydään warn vinssi puskuri+tabor 9k vinssi Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.09.2008 20:51
O: Defenderiin vinssi puskuri ja/tai vinssi Td5 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.01.2006 17:12
Vinssi suzukiin!!?? Nyt vinssi kiinni ja kuvia. Zamppa Tekniikka & Jutustelu 30 16.12.2005 23:14
* O : VINSSI Palde O/M/V Muut 10 10.01.2005 20:19


Sivu luotu: 20:29 (GMT +2).