Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2012, 14:58
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Uuden Transitin jarrut. Apuva!


Mistähän lähdetään etsimään vikaa ison 2011 Transitin jarruista? Kävin korjauttamassa jarruja auton myyneen liikkeen korjaamossa. Auto tuli kuulemma valmiiksi, mutta vikaa ei löytynyt eikä siis korjattu. Eli pitäs selvittää itte (taas) mikä autossa vikana. Autolla on nyt ajettu n. 28 tkm. Oireet alkoi jo viime talvena. Saattoi olla jopa ihan uudesta asti. Mulla on menny muutama risteys pitkäksi talvella ja kesällä. Muistaakseni pitävällä asfaltilla ei oo käynyt ihan noin pahasti. Soralla usein räikkä huutaa jarruttaessa vaikka auton vauhti ei juuri nimeksikään vähene. Pahat risteystilanteet on tulleet oikeastaan aika heti matkan aloittamisen jälkeen. Mulla onkin ollut tapana pumppailla jarruja liikkeelle lähtiessä. Joskus poljin menee lattiaan aika hätäseen ihan ku olis ilmaa. Joskus joutuu risteyksessä pumppaamaan ennen kuin jarrut pelaa. Liukkaalla ei ongelman sattuessa auta edes pumppaus. Poljin menee suhisten aina lattiaan jos sitä painaa 5-10 sekuntia. Missään muussa autossa ei poljinta saa pohjaan vaikka seisois vartin polkimen päällä. Jarrunesteet eivät vähene. Katsastuksessa ja tuolla Vaunulassa dynamossa on ollut tehoja kyllä. Pitäs saada auto kuntoon kun sillä alkaa muutkin ajamaan. Kiitos suuresti taas avusta!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2012, 15:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Kyllähän takuu korjaa tuollaisen vakavan vian, mars takaisin sinne autoliikkeeseen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2012, 16:13
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Eikö tuommonen pitäs takuuseen mennä ja melkein vaihtaa jo. Hengenvaarallinenhan tuo on jo jos kerran on risteyksiäkin pitkäksi mennyt.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2012, 16:40
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Kyseessä ilmeisesti siis iso kuorma-auto transiitti? Onkos tuossa jo paineilmajarrut? Paineilmajarrut jos on niin tuo pumppaaminen ei ole järkevää. Jos vielä on tapana pumppailla jarruja ennen liikkelle lähtöä niin ekassa jarrutuksessa loppuu paineilma.

Viimeksi muokannut samisami2 : 24.10.2012 16:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2012, 19:53
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

tuntus jotenkin että jos uusi kärry tulis ostettua ja heti huomais jotain vastaavaa niin saattas keula kääntyä samantien takaisin liikkeeseen. tehdastakuuseen kun menee melkein mikä tahansa vika....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2012, 05:13
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

juu tää on kuorma-auto. Tää on Ford ja ostettu Hämeenlinnan Vaunulasta, joten se niistä takuukorjauksista. Tietysti tällasen pitäs mennä takuuseen, mutta ei ne edes usko ettei jarrut toimi. Sanottiin, että ajele nyt vaan sillä ja kato JOS vielä jarrut on tehottomat. Päätin jo vuosi sitten, että tää on viimeinen Ford jonka uutena ostan. En tiedä onko ilmajarrut vai ei. Siksi täältä apuja pyydänkin kun nää on mulle aika vieraita. Rassaan kyllä autojen jarruja, mutta mulla jakautuu autot kahteen luokkaan. Alle 3 vuotiaisiin en uskalla koskea. Ja ne mihin uskallan on 70-80 luvuilta. Nää jarut nyt vaan pitäs korjata itte kun tää on Ford ja ostettu Hämeenlinnan Vaunulasta. Tietäs vaan mikä tässä rikki on... Autohan on muuten ollut kiva. Tehoa 180 hv ja neliveto. Ajoltaan isoksi ihan ok. Subarun kanssa takuukorjaukset menee Laakkosella kuin unelma. Harmi ettei niillä oo koppiautoja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2012, 11:42
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samisami2 Näytä viesti
Kyseessä ilmeisesti siis iso kuorma-auto transiitti? Onkos tuossa jo paineilmajarrut? Paineilmajarrut jos on niin tuo pumppaaminen ei ole järkevää. Jos vielä on tapana pumppailla jarruja ennen liikkelle lähtöä niin ekassa jarrutuksessa loppuu paineilma.
en oo kyllä koskaan kuulut että paine ilma jarruja olisi muissa kuin oikeissa kuorkeissa. siis 7.5 tonnisista ylöspäin.
etenkin jos autossa on jarru neste säiliö silloin siinä on neste jarrut todennäköisesti.

tässä mitä tulee heti mieleen.
kaikki renkaat saman kokosia.
jarru letkut ei pullistele
pääsylinteri ei vuoda
abs antureilta tulee sama nopeus tieto joka pyörästä .
toimiiko auto jos ottaa abs:n sulakkeen irti normaalisti?? niin voisi koittaa ilman abs jarruja onko pysähtymis ongelmia.

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 25.10.2012 11:53
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.10.2012, 16:12
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
en oo kyllä koskaan kuulut että paine ilma jarruja olisi muissa kuin oikeissa kuorkeissa. siis 7.5 tonnisista ylöspäin.
etenkin jos autossa on jarru neste säiliö silloin siinä on neste jarrut todennäköisesti.
Lähinnä paineilmatehosteisia nestejarruja tarkoitin. Vielä kun jarrujen suhinasta oli tuossa ekassa viestissä kirjoitettu. Tuossa on ainakin "air brake" http://www.arfc.org/complaints/2010/.../10393705.aspx

Tuollaisen on/off vian takuuseen saaminen onkin sitten hankalampi homma. Huollossa sitä eivät saa kuntoon jos vika ei ole päällä tai jätä vikakoodia.
Jos auto ei anna vikakoodia niin vian etsiminen huollolta on ihan haku ammuntaa. Huoltohan mielellään vaihtelee turhaankin osia kun tietää että asiakas ei kalliista korjauksesta valita kun maksaja on maahantuoja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Transitin vanteet Flugfiske O/M/V Renkaat ja vanteet 1 21.04.2010 15:35
Myydään Transitin vanteet Gravedigger O/M/V Renkaat ja vanteet 10 09.02.2010 07:48
Jarrut katosivat, apuva! Stihl Tekniikka & Jutustelu 22 03.12.2007 21:33
O: Transitin moottori Kartsa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.06.2007 10:55
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21


Sivu luotu: 04:57 (GMT +2).