![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Webaston kelloEi ole nyt maasturi alla, mutta on kuitenkin webastolla varustettu ja niitähän on myös maastureissa. Eli tuollainen tooooodella ihana patonki tuli hankittua. Citroen C5 hienolla PSA dieselillä. Nuohan on melkein ilmaisia. Mutta siinä on webasto mikä on jonkun automatiikan mukaan ohjattu. Sen on jo huomannut että hienosti se toimii ja käynnistyy automatiikalla. Joku merkkivalo olisi kiva mikä kertoo milloin se on päällä. Tietäisi vaan että pitää autoa hetken päällä. Joku osaa varmaan kertoa voiko tuollaista tehdä ja mihin piuhaan se pitää kytkeä. Suurin ongelma on kuitenkin se ettei tuossa ole kelloa. Tolppapaikkaa ei myöskään ole niin kello olisi tosi hyvä varuste. Orginaali laitteisto kustantaa sen 600€. Tulee pumppua sun muuta mukavaa. Mitään järkeä ostaa tuollaista kun se on puolet auton arvosta (kuten sanoin niin nuo on halpoja autoja). Mut kait tuon jollain voi tehdä edukkaamminkin? Sellainenkin riittäisi että jos saisi ohjaamoon jonkun napin tehtyä millä tuo webasto käynnistyisi ilman että auto on käynnissä ja se pakottaisi auton käydessä tuon webaston päälle. Aamuisin kuitenkin käy hurtan kanssa lenkillä niin samalla voisi nappia käydä painamassa mikä käynnistää webaston. Tosin siellä pitää kait se pumppu olla mikä pyörittää nestettä. Oletan että sinne käy mikä tahansa sähköpumppu mikä vaan laittaa nesteet pyörimään. Samaan aikaan olisi tietysti hyvä jos tuo automatiikka toimisi myös. En tiedä onko se mahdollista edes. Kait palstalla joku webasto xpertti löytyy mikä noihin osaa vastailla? Sitten toinen kysymys webastoon liittyen. Tuo orginaali pakoputki tulee suoraan kuskin puoleisen eturenkaan eteen. Siis webaston pakoputki. Kivat käryt tulee aina välillä. Ensimmäisellä käynnistys kerralla luulin että koko kone laukesi kun savu oli sitä luokkaa. Vuoden tuo laite on seissyt, joten tais olla ensimmäinen kerta vuoteen kun laite käynnistyi. Tietääkö kukaan onko ongelma jos sitä pakoputkea jatkaa niin että se menee auton taakse? Sen huomasin myös ettei sieltä tule kovin kuumaa pakokaasua. Joten mietin voisko tuon tehdä muoviputkella? Se on edukasta ja helppo taivutella. Itsellä kun ei ole mitään putken taivutuslaitetta. Ei nuo metalliputket varmaan kauheen kalliita tuossa koko luokassa ole, mutta sitten ne mutkat pitäisi viritellä.. Ehkä alku voisi olla metallia ja siitä kuskin ovesta lähtien muovia taakse asti? Ei kyllä ymmärrä miksi nuo putket on noissa webastoissa tehty noin typeriin paikkoihin. Yariksessa se oli suoraan moottorin alle, mistä sitten savut nousi konehuoneeseen, mistä ne nousi sitten suoraan auton sisäilmanottoon. Ihanat käryt auton sisällä.. Siinä on taas äly ja väläys käynyt toitsun suunnittelijoilla. Patongin purijat on sentään laittanut sen eturenkaan eteen niin ne ei ihan samanlailla tule sisälle.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
OT: ... jumankauta Nerd-O noita sun auton valintoja
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ainakin Webasto puskee todella kuumaa kaasua pakoputkesta, ei kättä tohi pitää putken lähellä...lumet sulaa siltäkohtaa maasta.
Ei kannata mennä muoviputkia laittamaan pakoputkeksi, itse jouduin uusimaan pakoputken kun oli tiukkaan käännetty mutka revennyt auki ja piti melkoista meteliä. Oistin alkuperäistä "kurkkutorvi" putkea (hyvin taivuteltavissa) Autosähköliikkeestä jossa asentavat Webastoja. olikohan 10€/1metri. Itellä Webasto tuossa kuskin jalkatilan alla ja pakoputki tulee ovenkeskikohdilta astinlaudan alle. Eikä ole kärtyt haitannut. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Lämmittimen tyypin selvitys ja sitten surffailet netistä kytkentäkaaviot. Paha pelko kuitenkin on että tämä malli on jo ns. älyohjattu, jolloin se pelaa auton aivojen kanssa yhteen ja on käytännössä puolimahdoton toteuttaa tuota karvalakkimallin käynnistystä.
Jos ei ole niin ei vaadi ihme temppuja. Lämmittimestä on suora ohjaus kiertovesipumpulle ja suosittelen ihan webaston tai eberin omaa. Noita kiertovesipumppuja ei liikaa markkinoilla ole muun merkkisiä edes saatavilla. Muuten sitten vaan oikealle piuhalle plussaa kaavion mukaan niin johan pöhisee. Pakoputki on niinkun kaikissa muissakin vehkeissä, poltetut kaasut sieltä poistuu eli on kuuma. Saa jatkaa jos siltä tuntuu... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
niin se kellohan maksaa n.60euroa webastoon.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos yhtään sama kuin 407 pösöissä, niin ei ole vesipumppua vakiona, eli käynninaikainen lisälämmitin.
Minkäs ikäinen auto on kyseessä?? Kellosarja sisältää nipun johtoa, ja pumpun, kellonhan tais joutua ostaan vielä erikseen. Tosin toi savutus hieman kuulostaa siltä et laite on thermo top v, jota ei koskaan tullut myyntiin muuta kuin autojen vakiovarusteena, hajoaa jossain kohtaa jos ei vielä ole sitä tehnyt, nyttemmin noissa korjaus on heittää koko laite roskiin ja tulee evo + erilainen pa-pumppu tilalle. Mut jos se vielä kerran pelaa, niin helpostihan tohon hommataan sulle sarja ja ohjeet sen asennukseen. Syy miksi ei tuolloin sitä kelloa siellä ollut vakiona on se, että lämppärin paneli nollaantuu aina käytäessä laitetta. Niin ja se putken pakoputken paikka siellä ei ole webastosta kiinni vaan ihan valmistajan oma valinta, voi kokeilla muutakin kohtaa, mut ainoo, mistä ne savut ei tule sinne sisään on auton takapäässä, on kokeiltu laskea niitä sinne auton alle, ja etupuskurin alta ulospäin, mut ei ihan helpolla auta. Se putkihan kun ei saa sojottaa menosuuntaan yhtään. Viimeksi muokannut bj45lava : 16.10.2012 21:40 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
meillä ollu webasto ainakin 6 autossa eikä yksikään ole kärynny
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Älähän nyt. Pitkään mietin että uskallanko ostaa. Mut toisaalta on niin halvasta autosta kyse että jos siihen tulee vähääkään isompaa ongelmaa niin sen voi viedä paaliin. Toistaiseksi kaikki sähköherkut toimii. Kovaa ajoa. Jousituskin toimii ja on kyllä hienoa kyytiä. 8kk kerkisi olemaan SDi Golf, sitten 1kk täysin paska Yaris Verso D4D, reilu viikon Golf Variant 99 ja nyt on Patonki. Niin ja eilen hankin kaksi kipaletta Subarun Justyjä. Sitä ei koskaan tiedä milloin jää aamukäynnistys väliin Patongin kanssa niin pitää pihalla olla backup auto. Talvi varsinkin epäilyttää Patongin kanssa. Kaippa se toimii.
Sit on enää Fiat, Alfa, Peugeot, BMW, Audi ja Mersu kokeilematta. Audin tosin lasken mukaan noihin VAG tuotteisiin. Sen jälkeen ei ihan heti tule mieleen auto merkkiä mitä en olisi omistanut jossain välissä. Lainaus:
Eikä tuo itseasiassa enää pahasti savuta. Tais olla vaan käytön puutetta. Auton kun laittaa käyntiin niin hetki menee niin webasto alkaa pauhata. Yllättävän nopeasti tuo tuottaa lämpöä autoon. Yllättynyt myös kuinka hyvin tuo automaatti ilmastointi myös rokkaa tuossa. Löytyy myös sadetunnistin, minkä oletin olevan yksi huonoimmista keksinnöistä ikinä. Mutta nyt käytön myötä sehän on ihan kätevä varuste. Ei tarvi pyyhkijöitä miettiä kun se hoitaa ihan oikein tuon homman. Toisaalta eipä pyyhkimien käyttö niin vaikeaa ole.. Uuteen autoon tuota en ostaisi, mut ei haittaisi vaikka olisi vakiona. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
webaston asennus | smgt | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.07.2012 21:19 |
Ostetaan Webaston puhallin | Roots | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.01.2011 20:07 |
webaston vesiletkut | american | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.01.2009 12:33 |
webaston asennus | arhe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.03.2008 00:21 |
Webaston uittaminen | aatsi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.09.2005 19:06 |