![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kansi remppaaPorukka kun niin hehkuttaa noita toitsun paskoja ja kun taas kerran menin uskomaan että ehkä se voisi toimia niin vitut. Vikaa vian perään. Golf oli parempi ostos enemmän ajettuna. Kolmas kerta kun kansipahvi menee tuosta menopelistä. Ei ole toitsua luotu ajoon. Ois vaan pitänyt pysyä Golfissa. Tai sitten tuo legenda toitsun laadusta on jostain 80-luvulta ja nämä 2000-luvun autot ei sitten enää ole lähelläkään sitä legendaa. Mutta kuitenkin. Pitkien selvittelyjen jälkeen on tullut ilmi että tuosta paskasta on kait kansi halki tai kansipahvi mennyt. Arvioitu korjauskustannus 1500€. Eikä se sisällä uutta kantta jos tuo kansi on entinen. Tuo 1500€ on himpun verran liikaa auton hintaan nähden. Joten tässä on pari vaihtoehtoa. 1. Laitetaan kiertopalkinto eteenpäin 2. Maksetaan kiltisti tuo 1500€ ja korjataan se paska 3. Osat maksaa joku alle 400€ + plaanaus. Työn tekee itse, mikä on siis se suurin kustannuserä. 4. Viedään auto viroon ja siellä merkkihuolto hoitaa homman (kuulemma huomattavasti edukkaampaa kuin suomessa?) 5. Ostetaan toinen D4D moottori nokalle ja viskataan vanhalla vesilintua 6. Ostetaan kokonaan toinen auto missä on nokalla ehjä D4D kone ja vaihdetaan se Vaihtoehto 1 on alkanut kuullostamaan erittäin hyvälle vaihtoehdolle. Sillä voi ajella ja ainoa mistä huomaat että kansi vuotaa on se että jäähdytysnesteen sekaan tulee ilmaa ja sen myötä auton sisälle ei tule lämmintä. 2 ei ole vaihtoehto tuon hinnan suhteen 3 on myös hyvä vaihtoehto. Sitä en tiedä vaatiiko tuo jotain erikoistyökaluja, mitä en tietenkään omista. Ja siihen tuo homma sitten mahdollisesti tyssäisi. 4 onko tuosta kellään mitään kokemuksia? Suomee ne tuskin siellä merkkihuollossa puhuu ja en usko että lontootakaan kovin hyvin ymmärretään, joten voi tulla hieman väärin käsityksiä. Pitäisi jonkun tulkin kautta sopia tuo homma ensin tai löytää toitsu huollosta suomea puhuva kaveri. Tuo olisi varmaan 2-3pv homma? Viroon menohan ei ole kovin kallista touhua. Olettaisin että merkkihuollon jälkeen voisi virossa luottaa ja näyttää ainakin siltä että suomessa pk-seudulla kaikki korjaamot on täynnä virolaisia ja venäläisiä, joten sen suhteen samaa paskaa jälkeä ne täälläkin tekee. 5 on myös hyvä vaihtoehto. Toinen moottori on n.1000€. Ongelma on vaan siinä että käyttääkö toitsu samaa moottoria yariksessa ja corollassa? Saman tehoiset ne on ja saman kokoiset. En tie saako tuosta vanhasta moottorista mitään hilloa? Vaihtomoottori olisi siitä hyvä, että tuon saisi tehtyä viikonlopun aikana ja auto olisi sitten käyttö kunnossa. 6 vaatii sen että vaihtoauton saa todella edukkaasti. Siinä ei haittaisi vaikka perä olisi ihan romuna, kunhan kone olisi ehjä. Sit myy sen loppu auton palasina pois. En tiedä jaksaako nähdä vaivaa tuon kanssa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taidat vaan ostaa paskoja autoja kun on niin paljon ongelmia, ei tainnut golffikaan olla hyvä kun siitäkin on pitänyt päästä eroon..
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nerd-O taitaa olla vaan hiukka yksinkertainen kaveri,
kun menee kaikkia huhupuheita uskomaan, ja vieläpä omaa erhettään julkisesti toitottaa pitkin verkkoja! ![]()
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=64
Aika harvoin tiiviste on syypää, lähes aina kansi halki jos D-4D:stä nesteet häipyy. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.09.2012 08:25 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka en ite toyotan dissaajiin kuulu, niin oon hyvin pettyny omaan avensikseen.( joka tosin on vanha.2004) Aikoinaan ku autoja kattelin niin koeajoin bemareita ja passatteja mutta ajattelin ostaa järkiauton, niin ei tarvi harrastella.
120tkm ajettu avensis syö siis öljyä, ja kun kävin sitä liikkeessä itkemässä niin myyjä kaivo omistajan käsikirjasta kohdan jossa sanotaan että 1l öljyä/1000km on normaalia. Ajan siis ehjällä autolla, tosin eilen just kuulin että 200tkm ajetuista toyotista(vvt-i) pitää puol moottori vaihtaa just ton öljyn syönnin takia. Köyhää vituttaa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
miten hyvin on edelliset kaksi kansi remonttia tehty jos nyt jo kolmas kerta pahvi menee?
![]() kaikkien pitää kokea noita uudempia autoja ennenkun siirtyy 20v vanhoihin takaisin. ei oo ainakaa itellä varaa ajaa uudella paskemmalla autolla. vanhassa vara parempi. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo, mikään ei ole enää itsestään selvää, ei edes se että Toitsun moottorit kestää avaamatta 500 tkm. Meillä tosin kakkosautona Corolla Verso D-4D vm. 2005, mittaristo näyttää 455 tkm ja ei tartte lisätä öljyä vaihtovälillä 20-25 tkm ja pelaa muutenkin kuin kello. N. 75 tkm huoletonta kilsaa lastulla avustettuna takanapäin, normi kulutusosaa vaihdettu vain (kytkin, jakopää, jarrulaikat). No tankki ruostu viime talvena puhki, se nyt ei niin kulutusosaa pitäisi olla.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toyota harrastajana tuo; Öljyn syönti/auton ikä/ajokilometrit: kiinnostaa! Käsitinkö väärin: Sinulla on avensis, vm. 2004 (toyota kuskit ei kaunistele?) ja bensakoneella? ja et ole auton ensimmäinen omistaja? ostitko merkkiliikkeestä vain yksityiseltä? ja kun "ja kun kävin sitä liikkeessä itkemässä niin myyjä kaivo omistajan käsikirjasta kohdan jossa sanotaan että 1l öljyä/1000km on normaalia" siis oliko n.8 vuotias avensis esim. merkkihuollettu koko ajan tms? ja jos merkkihuolto kommentoi jotain mistä sinä vedit johtopäätöksen: Ajan siis ehjällä autolla, tosin eilen just kuulin että 200tkm ajetuista toyotista(vvt-i) pitää puol moottori vaihtaa just ton öljyn syönnin takia. Köyhää vituttaa... No, näin palstalaisena lohdutan sinua; aika suuri osa noissa kaupassa olevista uusista autoista saa syödä öljyä 1 litra/1000km!!!! Ja sulla 8v. vanha avensis, ja merkkiliike vakuuttaa että on vielä spekseissä? joku toinen merkkiliike olisi voinut kertoa, että meillä on Järjestetty Juuri Sinulle räätälöity palvelu; kun tuot romutustodistuksen tuosta ongelmatapauksesta, niin saat metallivärin ja tälvirenkaat kaupan päälle.... Taannoin ei ollut täysin tavatonta, että diesel- autoissa piti huoltoasemalla lisätä 1/2 litraa öljyä, ja tarkastaa diesel!!!! (siis täydellä tankilla matka-ajossa sai syödä niin paljon öljyä, että huolto-ohjekirjan kertoma lisäys piti suorittaa välillä ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tota noin - ei liene eka D4D -kone jota paskaksi haukutaan... en sano että huono olisi mutta ei ihan sitä kuuluisinta Tojota -laatua kuitenkaan eli ei ikiliikkuja.
Paljonhan niitä on tehty ja varmaan suuri osa on ihan ok ja aina käytetyssä on riskinsä. Mutta silti Tojomiestenkin kannattaa nyt hiukan antaa ylpeydestään periksi ja myöntää että D4D-koneissa on sanomista ollut. Vaikka onhan sitä nykyään myös Nerdon kehumissa Golfinkin (no VW/Audi -konsernin koneissa) ;-) Ja litra tonnille öljyä on 9,5 desiä liikaa jos ajomäärä on 200-300 tkm... Ei nämä sumuisten saarien tuotteet ainakaan noin paljoa kuluta, tosin ne vuotaa kyllä ehkä saman verran ulospäin ;-P TT |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12ht alakerta remppaa | Leca | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.06.2012 18:12 |
HJ60 akseli remppaa... | Ticru | Maasturiprojektit | 7 | 11.12.2007 16:48 |
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) | SamiN | Chit-Chat | 23 | 27.01.2007 15:58 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |
Että semmosta remppaa... | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.10.2004 20:03 |