Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2012, 20:27
LarsRiedel LarsRiedel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.08
Sijainti: Varpaisjärvi
Viestit: 40
Perusasetus

lj70 vs. silverado


Kertokaapas mielipiteitä kumpi kannattaisi hankkia?

Harrastuksien ja työn vuoksi tarvitsen maastoautoa, mutta tarvitsen myös kuljetuskapasiteettia. Offia ei ole tarkoitus ajaa, mutta talvella pitää päästä umpihangessa.

Eli siis tarve on nelivedolle, maavaralle ja vähintään paikat viidelle.

Silverado houkuttaa edullisen kuorma-autoveron vuoksi, mutta lj houkuttaa sen maineen vuoksi.

Joten auttakaa miestä mäessä ja kertokaa tiukkoja faktoja niin puolesta kuin vastaankin!!!

-Lasse-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2012, 20:37
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Jos ei tarvi olla toyota ni sitä silveradoa suosittelisin juuri sen veron takia. 5paikkasen lj:n verotus on jotain ihan käsittämätöntä.. Jos taas toyotaa mielit ja 5paikkaa on oltava ni sit ehkäennemmin rj. Ei oo sitä kiskurihintaista dieselveroa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2012, 21:10
LarsRiedel LarsRiedel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.08
Sijainti: Varpaisjärvi
Viestit: 40
Perusasetus

Näinpä, mutta mulla on tiedossa lj, joka on rekisteröity pakettiautoksi vanhaan hyvään aikaan. Eli takana on penkki...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2012, 21:21
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Ja toki lj:ssä on paaaljon pienemmät sisätilat. Eli taas chevyä suosittelen jos jotain kaljalaatikkoa isompaa meinaat kuskata. Ja jos toyotaan meinaat viis ukkoa tunkee niin aika ahdasta tulee.. Chevyn kestävyydestä ei minkään näköistä kokemusta ja tojostakin vain sen verran että kaiken saa rikki..

edit: pari ukkoo kerkes ensin..

Viimeksi muokannut Sami89 : 14.08.2012 21:23
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2012, 21:12
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.819
Perusasetus

Ei mietis yhtään SILVERADO.

läjät usein tosi mätiä,perä heikkoja,kone aivan paska (2lt) ja tehoton.ajettu aina paljon ja kaikki paikat aivan loppu,jos istuimet 5-henk kuljetus kapasiteetti olematon. nämä omia kokemuksia 2xlj70 1xrj70 1xlj73.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2012, 21:20
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Samaa mieltä tapsa4x4 kanssa.
Joten ääni täältä silveradolle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2012, 22:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Eri vehkeitä..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LarsRiedel Näytä viesti
Kertokaapas mielipiteitä kumpi kannattaisi hankkia?

Harrastuksien ja työn vuoksi tarvitsen maastoautoa, mutta tarvitsen myös kuljetuskapasiteettia. Offia ei ole tarkoitus ajaa, mutta talvella pitää päästä umpihangessa.

Eli siis tarve on nelivedolle, maavaralle ja vähintään paikat viidelle.

Silverado houkuttaa edullisen kuorma-autoveron vuoksi, mutta lj houkuttaa sen maineen vuoksi.

Joten auttakaa miestä mäessä ja kertokaa tiukkoja faktoja niin puolesta kuin vastaankin!!!

-Lasse-
Melko erityyppisiä vehkeitä,5 ukkoa ljssä on tiukka paketti,ja silloin tavara tilaa ei juuri ole. Moottorit kestää n.400tkm vähintään ja 700 tonnia ajettujakin on. Tehoa on joku 90hv eli ei mikään raketti,naftaa menee n.9 litran kantturoissa ja maastokelpoisuus on parempi ku silveradossa. Voimansiirtoa ei vakio renkailla ja tehoilla rikki saa,puolen millin jälkeen toki loppu on lähellä. GM voimansiirrossa on heikkojakin kohtia esim. etuperä eikä kestä mitään älytöntä rääkkiä. GM vehkeissä on enempi harmeja ollu tekniikan kanssa muutenkin ja senkään korjaus ei ole halpaa,yleensä eivät ole yhtä mätiä ku lj ja jenkeissä on yleensä parempi varustelu esim. ilmastointi ja ljssä ei. Naftan kulutus on tietty isompi GM autoissa mut tavara ym. tilaakin on paljon,eräs ongelma on peräkärryn veto kun jarrullisella kärryllä vaaditaan jo E kortti jota ei monella ole. Itse valitsisin ljiin mutta jos tila on välttämätön ni sitten Silverado.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2012, 22:10
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

jos noitten välimaastosta kävis niin osta multa toi 98 patrolli mm. ilmastointi ja kytkettävä lukko. 3500kg vetokoukku
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2012, 23:53
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Jos väen vängällä pitää jenkin olla toisena niin 2gen Rami ennemmin kuin Silverado,koneet 1000xlujempia kuin GM:n,oikeinkin mukavia ajettavia,yllättävän pieni ruokaisia ja osia löytyy helposti ja halvalla.
Sen verran vierestä vaan seurannut kun tutuilla molempia on ollut ja on yhä,tässäkin vain on sitten se merkki uskollisuus ja se että kumpi tuntuu enemmän omalta autolta.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2012, 06:22
LarsRiedel LarsRiedel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.08
Sijainti: Varpaisjärvi
Viestit: 40
Perusasetus

Tätä minä juuri arvelin, vaikea valinta...

Normiverollinen maasturi ei ole kauhean kannattava vaihtoehto.
Lisäpenkeillä kulkevat oikeastaan lapset, aikuiset ei niinkään. Joten Lj olisi se juttu, mutta....

Tässä vaihtoehdot:
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4943053

http://www.nettiauto.com/chevrolet/silverado/4826377

Onko näistä yksilöistä henk.koht. tietoa?

-Lasse-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2012, 07:33
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Mä jo ajattelin että on niin eri maailmasta nuo vaihtoehdot, mutta olikin K3500 tuo Chevy (GMT400). Silverado oli tuon ikäisissä vain varustetaso. Vuosituhannen vaihteessa tuli käyttöön Silverado mallinimi (GMT800).

Kyllä tuossa '93 vuotisessa mätävikaakin voi jo olla, hytin helmat ja lokarin kaaret kannattaa kattoa. Moottori on vielä mekaanisella pumpulla joten ei ole riesaa FSD-boksin lämpenemisestä ja käsittääkseni on pienempi ruokainenkin sähköpumpulliseen verrattuna.

Mettässäkin tolla kyl pääsee, mut kannattaa varautua kosmeettisiin vaurioihin. Tukevat helmaputket on melkein välttämättömyys.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Silverado -92 4x4 paku peralta O/M/V Ajoneuvot 0 29.12.2011 11:04
Chervolet Silverado Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 05.12.2010 17:50
Silverado muutos Rekisteröimätön Chit-Chat 12 25.12.2009 19:18
Myydään / Vaihdetaan Chevrolet silverado 4x4 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 25.03.2009 10:14
Chevrolet silverado 4x4 -98 KingCab4x4 Tekniikka & Jutustelu 0 24.09.2007 21:10


Sivu luotu: 07:44 (GMT +2).