|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Rangen kantavuus ( Paavon )Miten kävi rangen kantavuudelle akselivaihdon jälkeen, lähtikö paljon pois vai vieläkö mahtuu sama määrä ihmisiä+tavaraa, vai miten se lasketaan ?? Dodge, maailman eniten myyty 4x4 auto !
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#2
|
|||
|
|||
Mahtuuhan siihen sama määrä, auton alle ne akselit laitettiin eikä kabiiniin... :-)
Käytännön kantavuus lisääntyi reilusti, volvon kokonaispaino on noin tonnin rangea suurempi. -Paavo |
#3
|
|||
|
|||
Kovin on erilaisia nuo tulkinnat eri konttoreilla, mulla tipahti paikkaluku neljään ja kantavuus pieneni noiden mogin akseleiden myötä vaikka tehdas lupaa 1900+2000kg noille akseleille! rangen kokonaispaino pysyi samana.
No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
#4
|
|||
|
|||
Ja jarrut parani huimasti....
Tapsa - Tässä yhteydessä esitettyjen perustelujen tehtävänä ei ole esittää faktoja vaan edistää asiaa. Ongelma ei synny siitä, että joku esittää valheellisia perusteluja, vaan siitä, että jonkin toisen ryhmän edustajat ovat liian tyhmiä ja uskovat ne - |
#5
|
||||
|
||||
Miten tuo nyt sitten menee? Mulla on suunnitelmissa laittaa Chevyyn D60+14FF akselit, mutta ne painaa helvetisti enemmän kuin D44+12SF. Järkeilin että eihän sen pitäisi vaikuttaa kantavuuteen kun ne tulee jousien alle, mutta voiko auton kokonaipainon muuttaa? Ja miten todistaa että se lisääntynyt paino on pelkästän akseleista etteivät ala napista puskureista, vinssistä ja panssareista. Konttorin vaa'alle ennen ja jälkeen muutoksen?
Heikki H. ================================================== Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt |
#6
|
||||
|
||||
Tänään kävin konttorilla patrollia näyttää akselinvaihon takia ja paperi ja lupahommat meni ok, mutta etuakselipainoa oli liikaa. Pittää ottaa rautaa pois keulasta niin saa homman kuntoon. Akselipainoiksi tuli patrollin omat massat. Auton painoja voi muuttaa jos saa maahantuojalta todistuksen.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Perävaunun renkaiden kantavuus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.05.2008 16:38 |
Rangen ECU:sta | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.11.2005 18:54 |
Paavon Rankku | landy | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.03.2004 22:02 |
Rangen PTO | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.07.2003 11:18 |
M: Traileri, kantavuus 2000kg | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 17.01.2003 11:37 |