Nyt on Patrollin etuakseli purettu osiksi. Huomenna osat käyvät pesussa, jotta pääsen eroon sankollisesta rasvaa ja peräöljyä. Sitten alkaa napojen kääntö, mutta tarvitsisin neuvoja mistä leikataan ja kuinka syvältä? Onko navassa kaksi putkea päälekkäin, jolloin ulomman katkaiseminen riittää, vai pitääkö napa leikata irti-poikki? Löytyykö kuvia, mistä kohden olette leikanneet?
Aikaisempien topikkien perusteella olen tullut siihen tulokseen, että napoja käännetään 6 mm kehältä mitattuna. Oletteko kokeneemmat samaa mieltä?
Edessä kardaanikulmat eivät ole kriittisiä kun maantiellä voi ajaa napalukot auki, mutta mitenkäs takana? Onko jotain nyrkkisääntöä siitä mihin suuntaa pinioniakseli kannattaa kääntää, jotta välttyy jyrinöiltä. Teoriassahan molempien ristikkojen kulmat pitäisi olla samat, jotta molemmat akselin päät pyörisivät samaan tahtiin. Käytännössä tuohon ei päästä, jos pinioniakselia käännetään ylös.
Kokemuksia?
Auttakaa miestä mäessä, jotta pääsen leikkimään muittenkin hiekkalaatikoilla. Nyt on pitänyt tyytyä oman pihan rapakoihin.