Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat
Säännöt
Turvakaarien alapäiden kiinnitys koriin vahvistetaan lapuilla, joka voidaan kiinnittää koriin
- kiinteästi hitsaamalla täysin saumoin, tai
- pulttiliitoksella 3 kpl M8 pultteja, kun vastapuolella on koriin kiinteästi hitsattu lappu, tai
- pulttiliitoksella 4 kpl M10 pultteja, kun vastapuolella on irtonainen vastaava lappu.
Korikiinnityksen vahvikelapun materiaalivaatimus vähintään 3 mm paksu ja 120 cm2 pinta-ala.
Jos tota sääntöä sanatarkasti tulkitsee niin eipä nuo kaaret täytä vaatimuksia tuon kiinnityksen osalta  Jos säännössä lukee alapää niin se tarkoittaa sen putken poikkipäätä eikä sivuseinämää ja pääkaaren tulee tukeutua vaakatasossa oleviin korin osiin (pohjapeltiin, helmapalkkiin tai runkoon)jotta kaarista saatais se hyöty jota niillä tavoitellaan. Tuohon kylkipeltikiinnitykseen löytynee kisakatsastajankin näkökanta kunhan Joululomat on ohi  OffiTrialiin en niitä hyväksyisi.
Inhorealisti
|
Jos tuota tekstiä tulkitaan, niin eihän tuossa sanota putken päästä. Puhutaan vain turvakaaren alapäiden kiinnityksestä. Turvakaaren alapäätä se tuo putken kylkikin on?
Jos tulkitsemaan ruvetaan, niin onkos tuossa sanottu esim. noista vahvikelappujen materiaalista? Jos teksti on kuten yllä, niin siihenhän käy vaikka pahvilappu, kunhan on tuon 3 mm paksu ja tulee 4:llä M10 pultilla kiinni... (Huom, en ole nyt tarkemmin lukenut sääntöjä ja kunhan tässä joulun kunniaksi viisastelen...)
Edit: Jos joku katsuri tulkitsee tuota niin, että putken päässä pitää olla tuo lappu. Niin eikö tuon sivu kiinnikkeen voi viedä tuohon putken päähän asti samalla tavalla kuin tuossa viimeisimmässä kuvassa. Silloinhan se täyttää ainakin tuon määritelmän? Tuskin se sen parempi on, kuin nykyinenkään...