![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Näköjään meni vähän, väärään toi jatkokysymys. Anyway. Kiitos vastauksesta, ei lukitu millään. Ei eteen eikä taaksepäin
|
|
|||
|
|||
![]() Uudelle harrastajalle apuja
Tervehdys kaikille! Tuli tossa ihan puskista hommattua elämän ensimmäinen nelvito kikotin,kun pari vuotta on mielessä muhinut hommata Hilux. Ja viikko sitten tuli hommattua.
Huomasin tossa tänää kun takaperän öljyä vaihdoin että apukuskin puoleinen iskari on poikki. Eikä mitää käryä missä oon sen katki saanu.. oli porsinu siitä iskarin alapäästä? Ja asia mikä askarruttaa on että onkohan tossa "vakio" iskarit? Autoa on korotettu korin ja rungon välistä 50mm korotus paloilla. Renkaina pyörii 33x12.5R15 jos sillä on jotain merkitystä. Ja auto on Hilux vm 1990 2.4 bensa. Ja mistä kannattaa kysellä? Ei tarvii olla mitkään kisa iskarit, auto on mulla normaalissa ajossa käytiksenä. Eikä olla vielä menossa mihinkään kovinkaan pahoihin paikkoihin ennen kun oon edes vähän tutustunut autoon vaihtamisessa ei varmaan oo mitää outoa? Henkilöautoihin oon melkein kaiken itse ropaillut mutta nää vehkeet on vielä täysin harjoittelua. Tästä syystä pahoittelut jos kyselen tyhmiä, yritän opetella ja aloittaa tämän harrastuksen. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Veikkaan vakioo ja mun mielestä ei oo tyhmiä kysymyksiä |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikä vissiin ole kovin suotavaa ajella ennen kun on vaihtanut sen? Tämän päivän ajot ajoin ennen kun huomasin koko katkennutta iskaria. Nyt kun ajattelee, niin kyllä se vähän oudolta mutkissa tuntuikin 😂 |
|
|||
|
|||
![]()
Eiks hilu oo lehtijousilla? Kyllä sillä voi ilman iskaria ajella,eriasia jos jousipoikki. Tuo vaan pikkasen saattaa pomppia montuissa, ei kait se mutkassa kauheasti pitäisi tuntua jos iskari on irti.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitoksia, taas tuli vähän lisää tietoa! |
|
||||
|
||||
![]()
Ja asia mikä askarruttaa on että onkohan tossa "vakio" iskarit? Autoa on korotettu korin ja rungon välistä 50mm korotus paloilla. Renkaina pyörii 33x12.5R15 jos sillä on jotain merkitystä. Ja auto on Hilux vm 1990 2.4 bensa.
Ja mistä kannattaa kysellä? Korinkorotushan ei iskariin vaikuta ku iskari on rungossa ja akselissa kiinni. Cros4wd saa hyviä omen iskareita n. 110€/kpl Mutta vakiot löydät motonetistäkin suoraan.
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
|||
|
|||
![]() Lehtijousien vaihto
Pitääs vaihtaa takalehtijouset kun vanhat on molemmilta puolilta poikki. Mitä ko. Operaatios pitää ottaa huomioon? Oon aika päiviä sitte tilannu ja saanu jousipaketin croswdltä ja nyt pitäis värkätä ne alle. Vaaditaanko pohjaanlyöntikumia katsastukses ja onko se tarpeellinen?Milläs nuo jouset laitetaan oikeaan kohtaan? Ettei oo akseli pian kieros? Mitalla? Vinkkejä?
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitos taas ohjeista ja avusta! |
|
||||
|
||||
![]()
Se mötikkä siinä päässä kuuluis liikkua, on semmonen peltinen irto hattu, ja toimiessaan pyöriii löysästi siinä päässä, ite revin sen pois ja putki ylemmäs.
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
|||
|
|||
![]()
Okei. Pitääpä itsekkin katsoa mötikkää tarkemmin, jos itsekkin repisi sen hatun pois ja putki ylemmäksi. Ja luonnollisesti putken päähän joku pieni filtteri kiinni?? Kiitoksia taas avuista, selkenee tämäkin asia.
|
|
|||
|
|||
![]() Hiluxi -96
Olen hakenut vikaa. Ajaa 40 km tulee sellainen jurnutus ääni. Ääni kuuluu vaikka ajaa 2 veto tai 4 vetopäällä. Tai auto rullaa vapaallakin. Katselin laakerit,kartaanit. Vaihoin vasta syntettiset öljyt 75W/90 laatikko,perät, jakolaatikko. Samalla laitoin uudet stefat. Onko kelhään vastaavaa kokemuksia?
|
|
|||
|
|||
![]() Ylätukivarren vaihto
Moro! Miten luonnistuu 2000-vuosimallin hiluksiin ylätukivarren vaihto? Takaosan tangon irrottaminen tuottaa hankaluuksia.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://www.youtube.com/watch?v=vKDPYBoxzU4 Kuskin puolella joutuu ilmeisesti irroittamaan ilmanputsarin kotelon, että saa tuon pitkän pultin pois. Vai onko se tanko jämähtänyt sinne kiinnikkeisiinsä? Saitko tuon pallonivelen ensin irti tosta tornista. Muutenhan toi kuormittaa sitä tankoa varmaan niin paljon, ettei sitä saa ujutettua ulos. Tossa videossa toki kaikki on helpompaa, kun ei ole suolaveden syövyttämät pultit ja vielä korotettu alusta niin lähtee pallonivelkin kevyemmin irti. Tai niin tuo kaveri tuossa videossa ainakin väittää...
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 28.07.2020 16:16 |
|
|||
|
|||
![]()
Mistä löytäis 10 vuoden hiluxiin levikkeet edullisesti
|
|
|||
|
|||
![]()
Onko 4runnerissa ja hiluxissa samat etuperät vm92?
|
|
||||
|
||||
![]() LN46 muutoskatsastus turbolle
Moro. Olisko kellään vertailu dokumentteja konttoria varten? Käskivät penkittää ja tehdä vertailun. Osaluettelosta tms.olisi kova apu.
0407064515 kiitos.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://japan-parts.eu/toyota/eu/2000...ring-knuckle/1 ( https://www.toyodiy.com/parts/p_E_20...MDXW_4802.html ) Tuosta apuja? Ite ei oo tarvetta ollu irrotella koko tukivartta, tähän asti riittäny pelkkien pallojen vaihto puuhat. |
|
|||
|
|||
![]() tojo 2.2 koneesta
pistin välijäähdyttimen ja turpon veneeseen ( potkuri on laskettu 104hv koneelle) kone on siis toyotan 2.2l nyt en saa tehoja ulos, vaikka vääntää syötöt täysille. ei savuta siitä huolimatta. nyt täytyy löytää 2lt koneen pumppu ja suuttimet. turpo nostaa pikku säätöjen jäkeen paineet 0,7kg. Vai käykö suuttimet suoraa 2.2 koneeseen. siinä kymysyn no 1 ja toinen kymysys no2 koskee ajoitusta, pitääkö ajoitustaa säätää vähä aikaisemmalle, syötön noston ja turpottamisen jälkeen/vuoksi.
tarkoituksessa olisi saada koneesta se 120-150hv ulos silloin pitäs pelata kuormalölakin hyvin. |
|
|||
|
|||
![]() Kuten aikaisemmin kysyin toisessa (3?) yhteydessä, Millainen vene?Lainaus:
Kuulostaa siltä, että liukuva vene? Ja tuo, että potkuri on laskettu 104 hv koneelle, kiinnostaa minua, mistä löytyy ko. laskukaava, varsinkin jos veneestä ei ole täsmällistä dataa k.o painoituksella, ja varsinkin kun kierros/vääntö grafiikka puuttuu.... (Nykyisellä liukuvalla veneellä olen ajanut useammalla potkurilla, alumiini ja rst, kahdella eri koneella, paino- ja tehoeroa vajaa 100 kg/hv, ja tuolla painavammalla/tehokkaammalla myös vetolaitteissa huomattavasti eri välitykset, ja vieläkään ei ole vetolaitteen välitykset/potkuri ns. mieleiset) Jossain muistaakseni kerroit, että turbo riittää 3 litran koneeseen, siis mihin koneeseen? (minulla on mm. yksi -80 luvun tieliikenteessä suorasuihkudiesel, jossa on 4,75 litran kone, ja tehoja reilusti alle 100 hv, turbosarjalla pääsee reiluun 100 hv) -> Potkurissa on liikaa nousua/pitoa Mutta Kysymykseesi: En tiedä, paljonko nuo L-moottorin suuttimet käsittelee/kestää kohtuudella. Muistaakseni ne on ns. tappi suihkuja; Ja kun tarvitset lisää vääntöä hetkellisesti (siis jos liukuva vene) niin nuo suuttimien kärjet ei ole ensimmäinen ongelma? Vaikka kierrokset nousee tuolla nykyisellä kokoonpanolla 2500 rpm, niin jos minä olisin rakentamassa k.o venettä, niin juurikin isompi syöttöpumpun nestepää, joka löytyy noista uudemmista... siis 2L ja 2L-t. Olisko liian kallis satsaus esim. 2L-t? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Hilux LN170:seen ollut hankala ostaa jytkympiä iskareita, joita olen tarvinut kun se on korkealla takakopilla huoltoautomainen vehje - painoa ja huojakkuutta.
Taakse löytyi joku vuosi sitten Vallilan takomosta Konin säädettävät ja nyt tilasin Motonetista eteen Landcruiser HDJ100:sen etuiskarit kun katsellimme kuvia ja tuumimme voisi soveltua ja tarkoituksena tsekata tiskillä asia kun tulee. Onkos kukaan muu sovitellut niitä? Jos näin tulee jämäkkä iskunvaimennus, on hyvä kun iskarit ei ole kohtuuttoman hintaiset. Höh, hankkeessa tuli probleemia koska HDJ iskari ei mennyt tarpeeksi kasaan, pultin reikä alhaalla pienempi, ylhäällä oli pitkä matka kierteetöntä. Meni liian hanhalaksi. Ilmeni, että edellisen kerran laittamani Monroe 4x4 adventure iskarit oli yhtä paksut kuin HDJ vakiot ja muut oli aneemisen ohuita. Menin sitten tilaamaan uudet samanlaiset. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 23.10.2020 14:43 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
https://cros4wd.fi/?gclid=CjwKCAjw_s...BoC7ugQAvD_BwE
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HDJ 100 sen iskari olisi voinut olla jos muutenkin muuttelee. Heittämäl ei mahdollinen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |