![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() AMC Eagle STW limited 1984 ja STW 1981Tuolla Linkit osiossa oli muutama sananen minun AMC Eaglesta... Tässäpä on tuon mun Eagle-projektin kuvia vuosien varrelta. EDIT: laitoin tänne myös linkin toisesta Eaglestani... kolmannesta ei kerrottavaa... vielä.. Nyt on tuo eteneminen ollut vähän verkkaisempaa, mutta autotallin valmistuttua kait tämäkin etenee sitten rivakammin. ![]() Ulkokuori näyttää aika hyvältä, vai mitä... ![]() ![]() Konehuoneessa mätäkukko on päässyt juhlimaan... ![]() Kun irroitti lokarin, niin sama kohta sisäpuolelta oli aika karun oloinen. Saumatkin ovat aika ilmavat... ![]() Jonkin verran piti palkkia uusia. ![]() Hornetista paikkapeltiä tilalle. ![]() Toinen puoli (akkuteline ja lokari) ei ollut sen parempi. ![]() Pois se mikä pahentaa! ![]() Ja uutta tilalle. ![]() Hornetin peltiä reijän tilkkeeksi. ![]() Maalia pintaan ja uusia osia paikolleen. ![]() Puhtaita osia on kiva asentaa. Liotus sitruunahapossa saa ihmeitä aikaan... ![]() Melkein kaikki kulutusosat meni uusiksi. ![]() Jarrut myös... ![]() Oli sitä ruostetta muuallakin... ![]() Etuperäkin tuli putsattua ja tarkistettua. ![]() Yleiskuva pohjasta. Aikalailla massan alla ruosteita ja pari reikääkin mahtuu tähän näymään. Varapyöräkotelo on puhki. (mikäs varapyöräkotelo se on kun ei siellä ole rengastakaan!) ja sen oikealla puolella on vahvikkeen vierestä mennyt puhki. ![]() Kuskin puolen lehtijousen pesä. Näyttää aika pahalta, mutta kovaa peltiä. Hakkasin kaikki epäilyttävät paikat (siis koko pohjan) vasaralla, niin tämänkin ja toisen puolen. Ei pienintäkään tarvetta hitsata! Pyörän koteloissa sitten onkin ainakin 4 läpeä, ja kaikissa kaksoispellitys... ![]() Tässä roikkuu elektrolyysissä putsattuja ja maalattuja takapään osia. Eikä tässä vielä kaikki... ![]() Tässä on Eagle nostettu korkealle pohjan puhallusta varten. Homma tuli hoidettua kesällä , samoin pohjan maalaus. ![]() Sen jälkeen ei ole paljoakaan tapahtunut. Paitsi taka-akseli on putsattu ja uudessa maalissa. Vuorossa olisi putkistot, jouset, akseli ja muutama muu "pikku asia"... No, tuon maalaamishomman jälkeen olen rakentanut autotallia. Joten ihan laiskana ei olla kuitenkaan oltu. ![]() Jatkoa seuraa... ihan varmasti. Ai niin. Toinen Eagle odottelee laittoa. Ja sitä ei entisöidä! Siis tätä... ![]()
Viimeksi muokannut juhapih : 19.07.2013 00:31 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hyvältähän se näyttää!!
![]()
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hienoa, taas yksi ei-niin-tavallinen projekti.
![]() Mikäs tekniikka tuossa olikaan, jotain Jeep pohjaista?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, eipä tämä kovin tavallinen peli Suomessa ole. Tämä on (mitä todennäköisimmin) ainoa 84-mallin Eagle Suomessa. USA:n lähetystön entinen auto. Kaiken kaikkiaan näitä on nykyisin 9 kpl maassa. 4 tuotiiin uutena yksityisesti ja loput tavalla tai toisella viimeisen 20 vuoden aikana.
AMC Eagleja tehtiin 1980- 1988. Chryslerin alaisuudessa ei tehty yhtään oikeaa Eaglea, vaan ne myöhempien aikojen etuveto Eaglet olivat joko Renault- tai Mitsubishi-sukua. Koneena tuossa on AMC:n 258 kutonen, sama konehan päätyi sittemmin Jeepin nokalle. Vaihteisto on T-5 ja jakolaatikon virkaa hoitaa NP, jossa ei ole hidasta aluetta, mutta visko on. Taka-akseli on dana 35c ja edessä on kavennettu dana 44 (?) ja sen jatkeena vakionopeusnnivelillä varustetut vetarit pyöriin. Vanhoissa oli jatkuva 4-veto ja uudemmissa etuvedon sai pois. Tuossa koneessa on aivan oma lohkonsa verrattuna muihin AMC tai Jeep 258 koneisiin. Siinä on nimittäin kuskin puolella valettu kiinnityskohta tuota jäykkää etuakselia varten! Tuo ilmassa roikotettava harmaa 80-mallinen Eagle on juuri lähdössä Tattarinsuolta Helsingin romuautotarhalta! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..on näköjään päässyt ruoste "vähän" raiskaamaan, kiva katsoa että jotkut jaksaa noita rakentaa uusiksi! Asiallinen peli ja tosiaan harvinainen.. enpä ole ikinä tollasta edes liikenteessä nähnykkään, kuvia sentään joskus. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No dana 30 tuo etuperä on... Tarkistin tuolta Eagle nest sivuilta. Tuohan on samaa sukua kuin Volvojen perät. Tohon piti laittaa Voovosta kansi, mutta kun se käsillä ollut oli ruosteisempi kuin oma, niin...
Yksi 4.0 kansi on jo varattuna, mutta taitaa mennä toiseen 258 koneeseen, kun päätin tään entisöidä ja joskus viedä museoleimallekin. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Uudet Eagle Alloys vanteet 285/75-16 renkain | koiste | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 29.04.2009 16:31 |
AMC EAGLE | psychobilly | Linkit | 10 | 25.02.2009 22:39 |
o: hilux 1984 4x4 vaihdeloota | puskajussi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 22.09.2007 21:08 |
sopiiko lj:n laatikko 1984 hiluxiin? | puskajussi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 22.09.2007 09:04 |
M: 255/60-15 Goodyear Eagle katukumit | Marko | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.12.2006 14:21 |