Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2009, 19:29
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 138
Perusasetus

AMC Eagle STW limited 1984 ja STW 1981


Tuolla Linkit osiossa oli muutama sananen minun AMC Eaglesta...

Tässäpä on tuon mun Eagle-projektin kuvia vuosien varrelta.

EDIT: laitoin tänne myös linkin toisesta Eaglestani... kolmannesta ei kerrottavaa... vielä..

Nyt on tuo eteneminen ollut vähän verkkaisempaa, mutta autotallin valmistuttua kait tämäkin etenee sitten rivakammin.



Ulkokuori näyttää aika hyvältä, vai mitä...





Konehuoneessa mätäkukko on päässyt juhlimaan...



Kun irroitti lokarin, niin sama kohta sisäpuolelta oli aika karun oloinen. Saumatkin ovat aika ilmavat...



Jonkin verran piti palkkia uusia.



Hornetista paikkapeltiä tilalle.



Toinen puoli (akkuteline ja lokari) ei ollut sen parempi.



Pois se mikä pahentaa!



Ja uutta tilalle.



Hornetin peltiä reijän tilkkeeksi.



Maalia pintaan ja uusia osia paikolleen.



Puhtaita osia on kiva asentaa. Liotus sitruunahapossa saa ihmeitä aikaan...



Melkein kaikki kulutusosat meni uusiksi.



Jarrut myös...



Oli sitä ruostetta muuallakin...



Etuperäkin tuli putsattua ja tarkistettua.




Yleiskuva pohjasta. Aikalailla massan alla ruosteita ja pari reikääkin mahtuu tähän näymään. Varapyöräkotelo on puhki. (mikäs varapyöräkotelo se on kun ei siellä ole rengastakaan!) ja sen oikealla puolella on vahvikkeen vierestä mennyt puhki.



Kuskin puolen lehtijousen pesä. Näyttää aika pahalta, mutta kovaa peltiä. Hakkasin kaikki epäilyttävät paikat (siis koko pohjan) vasaralla, niin tämänkin ja toisen puolen. Ei pienintäkään tarvetta hitsata! Pyörän koteloissa sitten onkin ainakin 4 läpeä, ja kaikissa kaksoispellitys...



Tässä roikkuu elektrolyysissä putsattuja ja maalattuja takapään osia. Eikä tässä vielä kaikki...



Tässä on Eagle nostettu korkealle pohjan puhallusta varten. Homma tuli hoidettua kesällä , samoin pohjan maalaus.



Sen jälkeen ei ole paljoakaan tapahtunut. Paitsi taka-akseli on putsattu ja uudessa maalissa. Vuorossa olisi putkistot, jouset, akseli ja muutama muu "pikku asia"...

No, tuon maalaamishomman jälkeen olen rakentanut autotallia. Joten ihan laiskana ei olla kuitenkaan oltu.

Jatkoa seuraa... ihan varmasti.

Ai niin. Toinen Eagle odottelee laittoa. Ja sitä ei entisöidä!

Siis tätä...


Viimeksi muokannut juhapih : 19.07.2013 00:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2009, 21:11
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Hyvältähän se näyttää!!
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2009, 21:38
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Thumbs up

Hienoa, taas yksi ei-niin-tavallinen projekti.

Mikäs tekniikka tuossa olikaan, jotain Jeep pohjaista?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2009, 23:39
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 138
Perusasetus

Joo, eipä tämä kovin tavallinen peli Suomessa ole. Tämä on (mitä todennäköisimmin) ainoa 84-mallin Eagle Suomessa. USA:n lähetystön entinen auto. Kaiken kaikkiaan näitä on nykyisin 9 kpl maassa. 4 tuotiiin uutena yksityisesti ja loput tavalla tai toisella viimeisen 20 vuoden aikana.

AMC Eagleja tehtiin 1980- 1988. Chryslerin alaisuudessa ei tehty yhtään oikeaa Eaglea, vaan ne myöhempien aikojen etuveto Eaglet olivat joko Renault- tai Mitsubishi-sukua.

Koneena tuossa on AMC:n 258 kutonen, sama konehan päätyi sittemmin Jeepin nokalle. Vaihteisto on T-5 ja jakolaatikon virkaa hoitaa NP, jossa ei ole hidasta aluetta, mutta visko on. Taka-akseli on dana 35c ja edessä on kavennettu dana 44 (?) ja sen jatkeena vakionopeusnnivelillä varustetut vetarit pyöriin. Vanhoissa oli jatkuva 4-veto ja uudemmissa etuvedon sai pois.

Tuossa koneessa on aivan oma lohkonsa verrattuna muihin AMC tai Jeep 258 koneisiin. Siinä on nimittäin kuskin puolella valettu kiinnityskohta tuota jäykkää etuakselia varten!

Tuo ilmassa roikotettava harmaa 80-mallinen Eagle on juuri lähdössä Tattarinsuolta Helsingin romuautotarhalta!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2009, 08:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhapih Näytä viesti
Koneena tuossa on AMC:n 258 kutonen, sama konehan päätyi sittemmin Jeepin nokalle. Vaihteisto on T-5 ja jakolaatikon virkaa hoitaa NP, jossa ei ole hidasta aluetta, mutta visko on. Taka-akseli on dana 35c ja edessä on kavennettu dana 44 (?) ja sen jatkeena vakionopeusnnivelillä varustetut vetarit pyöriin. Vanhoissa oli jatkuva 4-veto ja uudemmissa etuvedon sai pois.

Tuossa koneessa on aivan oma lohkonsa verrattuna muihin AMC tai Jeep 258 koneisiin. Siinä on nimittäin kuskin puolella valettu kiinnityskohta tuota jäykkää etuakselia varten!
Äkkiseltään katottuna näyttäisi tuosta yhdestä kuvasta etuakseli enemmänkin Dana30- pohjaiselta? Mutta voin olla toki väärässäkin kun ei näe tarkasti. Taita olla kaasarikone? Ei muutakun kansi ja elektroniikka sun muuta pikku hilpettä ruisku-Jeepistä, kai se on siltä osin yhteensopiva? Sillä tekniikalla alkaisi Eagle lentämään

..on näköjään päässyt ruoste "vähän" raiskaamaan, kiva katsoa että jotkut jaksaa noita rakentaa uusiksi! Asiallinen peli ja tosiaan harvinainen.. enpä ole ikinä tollasta edes liikenteessä nähnykkään, kuvia sentään joskus.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2009, 18:33
juhapih juhapih ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: ruovesi
Viestit: 138
Perusasetus

No dana 30 tuo etuperä on... Tarkistin tuolta Eagle nest sivuilta. Tuohan on samaa sukua kuin Volvojen perät. Tohon piti laittaa Voovosta kansi, mutta kun se käsillä ollut oli ruosteisempi kuin oma, niin...

Yksi 4.0 kansi on jo varattuna, mutta taitaa mennä toiseen 258 koneeseen, kun päätin tään entisöidä ja joskus viedä museoleimallekin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Uudet Eagle Alloys vanteet 285/75-16 renkain koiste O/M/V Renkaat ja vanteet 4 29.04.2009 16:31
AMC EAGLE psychobilly Linkit 10 25.02.2009 22:39
o: hilux 1984 4x4 vaihdeloota puskajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 22.09.2007 21:08
sopiiko lj:n laatikko 1984 hiluxiin? puskajussi Tekniikka & Jutustelu 6 22.09.2007 09:04
M: 255/60-15 Goodyear Eagle katukumit Marko O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.12.2006 14:21


Sivu luotu: 04:39 (GMT +2).