![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Jeep kaatuilee
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös ne Jimnyn aikanaan saaneetkin nöpölleen?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuloksena tulee pikkupyöräsiä matala profiilirenkailla varustettuja matalia jeep maastureita eurooppaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Minne asti tämä holhousyhteiskunta menee.....
Siis jos kaikkien koneiden,laitteiden ja autojen pitää olla semmoisia, että kukaan ei voi käyttää niitä väärin?
Pitäskö ruottaraisilla kokeilla esim. uusinta volvon tukkiautoa, että kuinka kauniisti selviää tuosta testistä maksimikuormalla, ja nimenomaan tapit täynnä ![]() Toki nykyään nuo autoluokat menee voimakkaasti sekaisin, henkilöauto/tila-auto/SUV/maastoauto.... Volvohan mainosti aikanaan jotain farkku-volvoa mainosvideolla, missä puu kautui maasturirivin päälle eräkämpällä, ja volvo matalimpana selviytyi vaurioitta (ja volvoilijat poistuivat keskenään naureskellen pois...) paluumatkalla ajoivat reilulla nopeudella joen/puron yli ![]() No ruotsin kuningaskunnassa on aina ollut pientä taipumusta suojella kotimarkkinoita.... (olikohan että aikanaan henkilöauton akseliväli piti olla vähintään... ja seuraava taisi olla turvapuskurit jne) Mutta; lääkkeeksi tosiaankin tulee: Liukkaammat pienemmät renkaat, pudotetaan kantavuutta, ajonvakautusta herkistellään semmoiseksi, että sitä ei pidetä päällä/ei pääse minnekkään jne. Ja suomihan on eturivissä, kun kyse on holhouksesta: esim. suomessa ei näe tupakka-askia missään, ja näköjään marketin kassaneitillä ei ole apuja neuvoa, infossa kuulemma autetaan, jos tuo 34 numero ei ole sinun merkki! (marketin kassajonossa oli edellä noin 80+ papparainen, ja sai jotain teinitupakkaa... , kassa oli kyllä ajantasalla, totesi ystävällisesti että eihän sinun kannata tätä ostaa, nostan tänne kassan taakse.. ja ohjasi infoon ![]() Jossain eteläisemmässä maassa, joka taitaa olla harvoja euro kelpoisia... Marketeissa edelleen tupakka samoin esillä kuin jo vuosikymmenen.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Koska jeeppi on yleismaailmallinen nimitys maastoautoille, niin byrokraatit kautta maan saa hyvää polttoainetta maastoautoilun kieltämiseen
![]() Siis trafin byrokraatit ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Makiahan tuo olisi koittaa vetästä kasikytluvun pajerolla, 31" laillisilla mutakumeilla, massalla ja millin pellillä tehdyillä rungon "katsastuspaikoilla". Voisi tulla useampi sivukierre tahi jopa taka-akselin irtoaminen tangentin suuntaan.
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Näissä ei hiveitä rakenteellisia eroja oo silti....
http://www.youtube.com/watch?v=aZF8N9NItHI Jeeppi on vaan ryssiny uuden alustan. Ei se ruotsalaisten vika oo! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hiluxissa johtui rengaskoosta toi käytös, sen takia ei 16" renkailla myydä, paitsi perusmallia 205R16. On niin pienestä kiinni toi tommonen testi. Eiköhän nää letkeejousiset offiautot ilman kallistuksenvakaimia sais jokaisen nutulleen noista vauhdeista. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Teknikens Världin tunnetuin "uhri" pikku mersuLainaus:
![]() Totuushan on, että moni tavan harraste/mettäauto ei tuosta Svenssonien hirvikokeesta selviäis pystyssä ja jos selviäis siksi, että pito loppuu niin karkais muuten vain käsistä. ![]() ![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eikös enää Jeeppi varottele aurinkolipassa äkillisistä manoovereistä jotka saattavat aiheuttaa auton hallinnasta karkaamisen tai jopa kaatumisen? Mulla ainaki on XJ:ssä semmonen lappu, eli jenkki käsityksen mukaan oma syy jos kaataa auton! "Mehän varoitimme"
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuloksena oli törmäystesteissä vanhan kuplavolkkarin tasoinen tulos kun . joten export autot olivat turvallisempia kuin maan oman auto tuotannon onneton tulos. vihdoin noin 2004 jälkeen kehitettiin sellaisia pikappeja joissa henkiin jääminen on edes mahdollista. ja tätä voi katella ilman toyota laseja ![]() http://www.youtube.com/watch?v=6Wb66...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=yLT4e...feature=relmfu |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Juu, kyllähän sitä korkeamman auton nurin saa jos yrittää. Ei siinä pitäisi mitään ihmeellistä olla. Toisaalta, nykykäsityksen mukaan autojen vakautussysteemit pitäisi olla sellaiset että väistön pitäisi onnistua melkein rattiin koskematta ja korkeakaan auto ei saisi kaatua, kun ajonvakautus huolehtii siitä puolesta. Onhan se kait turvallista niin, että luodaan perustallaajalle sellainen mielikuva että autolla kuin autolla voi ajaa kuin kimiräikkönen formulalla konsanaan..
Mutta eikös olisi fiksumpaa vaikka vahvistaa a- pilarit ja tuulilasin yläreunan poikkipalkki niin, että ei hirvi tule syliin niin ei edes tartte väistää? Olis turvallisempaa mahdolliselle vastaantulijallekin, ei tarvi kaikkien väistellä jokaista ristiin- rastiin pitkin tietä ja pientareita.. läpi vaan voimalla ja hirven jämät heitetään peräkonttiin niin on perheelle evästä ![]() Lainaus:
Tässä muuten vähän mallia siitä mitä noi alustat ollut joskus.. onhan sitä kehitystä kieltämättä tapahtunut ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Jeep Grand Cherokee.
On se Grand vähän jäykistynyt 7 vuodessa.
1999 Grand http://www.youtube.com/watch?v=2yjGz...feature=relmfu 2007 Grand http://www.youtube.com/watch?v=6cSZr...feature=relmfu t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 12.07.2012 09:59 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
noilla cherokee jeepeillähän on ollut tapana hiukan kaatuilla..
![]() ![]() vai mitä Mika.U ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() ...
Pistää vain miettimään tuokin testi. Ok asfaltilla voi väistää noin jos on tiessä leveyttä. Sit kun alla on joku pieni hiekkatie tai kapea asfaltti niin ei se auta kuin rukoilla et kuhan ei kovin syvä oja ole. Juuri näitten testien ja niitten perusteella tehtyjen autojen takia ei voi oikein enää kunnon maastoautoa rakentaa. Haastelin tuossa yhden merkkiliikkeessä töissä olevan kanssa juuri asiasta. Ei saa jäykillä akseleilla, ei saa ilman esp, ei saa ilman asb, pitää olla muovipuskurit, ei saa manuaalista jakolootaa ja erillinen runko alkaa olla historiaa. Kiva homma et kaikilla on turvallista ja ajellaan sit vaan asfaltilla. Tulevaisuudessa maasturin määritelmä on varmaan se että sillä pääsee 20cm lumessa eteenpäin. Ei muuta.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Yhtä hauskoja uutisia kuin nämä:
http://www.leftlanenews.com/californ...th-wobble.html Eli jotkut Kalifornian "byrocraatit" haluaisivat että omistajia varoitettaisiin mahdollisesta "death wobblesta" jotka aiheutuvat tarvikejousituksesta ja isoista renkaista ![]()
__________________
www.classicjeepparts.com |
#17
|
||||
|
||||
![]() jeepillä
__________________
veli-matti |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Kysyn vaan, moniko palstalainen selviäisi kaatumatta samasta tilanteesta maasturillaan... en edes koittaisi moista löysäalustaisella vakio-Rangellanikaan.
Siksi kai kannattaa vaan vahvistaa karjapuskuria, että ei tarvi aikanaan hirven takia väistellä ;-) Harvoin tuollaista väistötilannetta kukaan edes koittaa tehdä tosielämässä, reaktioaika jää jo niin lyhyeksi jos noin rajusti pitää väistää yhtäkkiä että ennemmin vetäisee suosiolla ojaluiskan puolelle ellei metsähallitus kutsu ikihonkaan tai syvään laskuojaan. TT |
#19
|
|||
|
|||
![]() Voi metsäänajossa käydä yhtä huonostiLainaus:
![]() ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#21
|
|||
|
|||
![]() TottaLainaus:
![]() ![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Täysin totta. Mutta miksi syytää autoa??? Jos yhtään on omallansa ajanut, niin luulis tietävän mihin sillä pystyy ja mihin ei. Jos taas lainapeli alla, niin entistä varovaisemmin luulis liikkuvan muiden seassa...
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Helposti kyllä, mutta hauskan näköistä touhua... Kuka käskee ajamaan katuautolla tommosta vauhtia. Tuli jopa mieleen vanhat Bondit ja niitten auton hallinta...
|
#25
|
|||
|
|||
![]() Saa tonne mennä nykyisinkinLainaus:
![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 12.07.2012 21:11 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Soneralla gsm verkko kaatuilee | kristian | Chit-Chat | 9 | 02.10.2007 20:09 |
Jeep 2,1 td | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.09.2007 21:21 | |
O/V jeep | f250 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.07.2007 18:22 |
m: Jeep | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 02.04.2006 01:15 |