![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Rangen taka-akseliMistä rangeen kestävämpi taka-akseli vai kestääkö normivetarit "31" renkaat ja kemppilukon maastossa? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
KESTÄÄÄ!!! Niin siis kaikkiha saa rikki, siitähän lähetään!! Mutta kyllä aika sikaa saat tarjota 31" rinkuloilla. Ennen aikaan ajettiin aika paljon rangeilla ja kemppi kymppi takana ja alla 280/85-16" lappalaiset, eli noin 34" korkeet fillarit ja ei siltikään aina ollu keppi poikki tai välitys kappaleina. Legendaariset Keinäsen-Veljekset ajeli muutamia trial kisoja avo-rankulla 36" TSL swampereilla ja kyllä ne maaliinki pääsi ilman keppi katkoja, eikä silti sijoitusta tarvinnut hävetä.
<center>--------------------------------------- "And on the seventh day GOD greated Off Road" </center> |
#3
|
|||
|
|||
![]()
selvä juttu .mikäs toi perävälitys on?eli käykö mistään muusta maasturista taka-akseli?
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kurkkaas toi, pjtk pisti jeepin akselin rangeen. http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=11908
-74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#5
|
||||
|
||||
![]()
perävälitys on 3,54:1
Aja ensin rikki toi rangen oma ja vaihda vasta sitten. Jos tarvii. Edited by - HäRVeli on 08/04/2005 19:31:19 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Lantikoista on laitettu 4.7 perävälityksiä noihin ja ku laatikon pienipuoli on noin 3.2 niin on muuten aika sopivat välitykset jos isompia renkuloita meinaat. Noille 31" alkuperäiset välitykset riittää mainiosti ja voimansiirto kyllä noita renkuloita kestää aika hyvin.
No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rankun pikkupuoli muuten 3,321:1 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Niissä lantikoitten perissä vaan on pinioni niin pieni, että on selkeästi heikompi, kuin tuo rangen välitys.
Jos ei tartte ihan ilmaiseksi päästä, niin aika hyvä konsepti akselin vahvistamiseen on peräksi Detroit TrueTrac ja sitten LR 24spline HD-vetoakselit. Kokonais-budjetti jää uusillakin osilla tonnin nurkille, jos taitavasti ostaa. Antti L RR-73 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
budjetilla yritän päästä ja oli tarkoituskin eka ajaa toi oma perä pasaks jos hajoo ja sitten suunnitella vaihtoa.
Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei kestä, lapikkaat on jo liian raaka rengas rankun akseleille, ja hitsilukko nopeuttaa entisestään vetarituhoja. Kannattaa kysyä G280E :tä kuinka kestää jos uskaltaa kuunnella kommentit. Siis ko. renkailla ei vain heikot vaan sika heikot. 8-90 luvun vaihteessa oli kerhossa 3 rankkua lapikkailla ja voi niitä akselivaurioiden määrää.Jos väittää ajo tyylin olevan syy tähän niin ei silloin voi offia ajaakkaan tosissaan jos niin paljon pitää akseleita sääliä.Silloin jo kahteen rankkuun vaihdettiin danat että ei melkein joka reissun jäkeen tarvinnut akseliremonttia tehdä.Nyt tietenkin joku hyökkää dana akseleita vastaan , mutta ne ei TODELLAKAAN ole NIIN heikot kuin rankun omat. JEEP OR H2 JEEP, because i`m poor |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eihän rankun akseleita voi verrata Danan akseleihin tietenkään mutta tuosta ajotyylistä kyllä senverran että eräs range täälä ajoi 10 vuotta 35" renkailla ja orkkis akseleilla eikä ikinä särkeny mitään ja kuitenkin ajoi samat paikat kun muut.Ajeltiin kyllä pääosin jängillä ja muissa rämeiköissä. Itse kyllä sain periä rikki siihen tahtiin että laitoin nuo Mersun vahvemmat. Tulihan siinä kaupanpäälle lukot, maavaraa ja tiuhat välitykset eli kaikkea noitahan maasturissa tarvitaan. Ainaki II-lantikasta käy murikka suoraan rangeen.
No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
JEEP OR H2 JEEP, because i`m poor |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä noi Rangen akselit kestää jos autoa AJETAAN eikä murjota silmät ummessa menemään.Itse ajelin muutaman vuoden Q-78/16 swamppereilla enkä saanut ainottakaa perää tai akselia rikki.Taaskin voidaan sanoa ettei se mitään offroadia ole jos ei koko ajan paineta täysillä, mutta makunsa kullakin.
Note! This message was posted anonymously! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Paskan marjat! Rangen akselit ei kestä mitään, ainakaan sisuskalut. Tasauspyörästön ristitappi katkeaa niin helposti, että siihen riittää ehkä jopa vakio pyörät ja riittävän jyrkkä mäki. Oon niitä jokusen pätkiny, eikä ollu kaasu pohjassa. Yksi katkes kun nosti kytkintä, toinen jyrkässä ylämäessä tasakaasulla jne.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
hyvä kun jokatoinen sanoo että "kyllä kestää" ja jokatoinen että "ei kestä mitään". vaikuttaa siltä että on hyvinkin paljon ajotavasta kiinni kun on näinkin jakautuneet mielipiteet?
UAZ-315126 "Ulyanovsky Avtomobilny Zavod" |
#16
|
|||
|
|||
![]()
vai olisko englantilaisille tyypillistä laatuvaihtelua?
Note! This message was posted anonymously! |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Oisko niin, että tämä urpaani lekenra Rankun perien/tikkujen kestämättömyyrestä olis syntyny
silloon 80/90 lukujen aikoohi, kun isoot kumit oli kaikkeen tärkeentä. Iliman niitä ei voinu mennä ajoohin eikä kisoohin(tokihan niistä apua on!) -Ja sitte kisoos kun on vähä hermonaki, tuloo polkemalla korvattua pitoa ja show-touhulla niitä sitte rikkuuntuu usein ? Emmätiiä, voihan nää prittivehkeet olla paskoj... hupsista, siis jospa ne teköö periä vaan maanantaisin ![]() *pres play on the tape* |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Jos autosi on sulle "vanha hyvä ystävä", niin kestää varmaan ihan hyvin, mutta jos se on sulle "vieras sika" niin ei sulla kestä mursun nahkainen persekään. Jos perä on nyt ehjä, älä laita hitsilukkoa koska silloin on kaikki kuorma aina pahassa paikassa yhden puolen varassa.
Tapsa - - Ignoranus: A person who's both stupid and an asshole - - |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Kuinka monella vehkeensä rikkoneella on ollut suht uudet kalusteet akseleissa ?
Saattaa tuo 20-30 vuoden ikäkin tehdä tepposet,sitähän ei tiedä millaisessa käytössä ne on aiemmin ollut,väsyyhän se rautakin aikaa myöten. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oli ne kuitenkin 8-90 luvun vaihteessa 15 vuotta tuoreempia kuin nyt ![]() JEEP OR H2 JEEP, because i`m poor |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Mulla metsäpeli on vm -80, offattu -92, renkaat 860 - 850 mm (reilu 33"), takana vahvemmat vetarit ja ARB, mutta edessä ihan vakioakseli. Ei yhtään tikkua poikki. Kisaa ei ole ajettu, mutta safaria jonkun verran ...
Vakiovetarit eivät ole yhtään liian vahvat, mutta kyllä nekin saa kestämään, kun ei yritä rikkoa. Ajotyyli vaikuttaa paljon. T, Antti |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Mulla tilillä yksi tuhottu takaperä mut sekin oli vaihtoaksila eli ei tiedä mitä sikaa on matkan varrella saanu!Nyt alla "tarjousperä" et katotaan milloin taas.....
T:Jukka RR92 PS:Kirottu autokuume(jos vaikka 4.6 HSE..) |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Hei
Minulla on tuo rangeni ollut vuodesta 1990 ja ostin sen 33" renkailla ja 1994 aloin metsässä siinä käyttää 36 " swampereita Myönnän että ajan aika varovaisesti autoa säälien mutta ainoa kerta kun minulla on siitä perä paukahtanut se tapahtui mannerheimintiellä Hesan keskustassa. Tosin arb lukkoja ei autosta löydy. Nykyään ajan sillä pelkkää city ajoa mutta aikoinaan sillä käytiin päivittäin metsässä kääntymässä ja safareilla yms. Joten ajotapa varmaan ratkaisee paljon. T:Aki |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m: fj-55 taka-akseli | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.01.2008 21:51 |
O:Classic Rangen taka-akseli | Oilywadder | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 28.11.2007 13:25 |
MYYTY Rangen taka-akseli | armas | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 30.07.2007 21:31 |
O.Rangen taka akseli | T.T.T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.04.2007 21:00 |
Taka-akseli | LENNY | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.06.2006 20:26 |