![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mistä Hi-liftejä?Suomessa aika suolasia hintoja ja googlettelin nii törmäsin tämmöseen http://www.desertrat.com/products/?id=4085 $73.99 hinta FedEx Ground - $13.68 <- toimituskulut suomeen Onko parempia vaihtoehtoja?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
tuohon kun laskee tullin ja alvin kaiken päälle niin tuleehan tollekkin hintaa, rottakaupan sivuja en sen tarkemmin tutkinut mutta ihmettelen suuresti jos suomeen asti tulisi 13$ fedex ground rahdilla (äärimmäisen suurella todennäköisyydellä maarahti jenkkilässä)
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itte ostin MakeO lta tunkki ja oli halpa ja hyvä.Kannattaa pistä viesti sille ja kysyä jos löytyy varastossa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
On!
Osta suomesta niin jatkossakin suomessa on offi-krääsää myyviä kauppoja.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
On rekkakuskilla pitkiä päiviä edessä kun lähtee liftiä tänne asti tuomaan. Eli rahtihinta ei pidä paikkaansa, todennäköisesti Fedex haluaa tommoisestä pötikästä 200-300 dollaria, jos ei jopa enemmänkin. Muutenkaan mitään kovin painavaa, mikä Suomessa maksaa satasen tai kaksi ei juuri kannata jenkeistä tilata, juurikin tuotteen hintaan nähden korkeiden rahtikulujen takia. Toki rahtihinnat on pienempiä jos käyttää USPS:a kuriirifirmojen sijaan, mutta senkään rahdilla ei yksittäisen liftin ostaminen kannata sitten millään.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=80-7501
Olisko tämmönen vaihtoehto? 1200mm/3,5t/49€ Itellä tää on ainakin pelannu ihan kiitettävästi kunhan muistaa rasvata heti uutena hyvin..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on joku halppis lifti ja pakko on todeta että kyllä aito Hi-lift on peli.Vaikkas toi oli halpa niin ei se kylläkään ole mikään hyvä,toimii kylläkin jotenkuten mutta ei aidon veronen...Elikkäs on vain yksi Hi-lift ja muut on kopioita!!!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jep, Ei kannata säästää tunkin hinnassa.... kun saattaa olla oma henki sen varassa.
Just viikolla sen itsekin huomasin, piti kiinanhallitunkilla laskea traktorin perää 1cm alaspäin että saa renkaan paikoilleen...... se tipahtikin sitten samantien kokonaan alas kun vähän kahvaa kääns...... ja toinen käsi jäi samalla kyynärpäätä myöten renkaan ja lokasuojan väliin, Onneks tuosta selvisi tällä kertaa mustelmilla....vaikka aika reilusti oli painoa käden päällä jonkinaikaa ennenkuin sain tunkattua perän takas ylös. Mulla n. 10v vanha Hi-Lift edelleen käytössä, Kovia se on jo kokenut..... mutta edelleen se toimii todella hyvin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Mikä tekee käytännössä kiinantunkista huonon?
Mulla ei ole jatkuvassa rahapulassa eläneenä kokemusta kuin kiinan maastotunkista, mutta osaako joku kiinanihmettä sekä oikeaa Hi-Liftiä käyttänyt sanoa, että miten ton Hi-liftin kopioiminen on noissa kiinalaisissa sitten ryssitty? Eli mikä tekee kiinalaisista versioista niin toivottoman huonoja tai vaarallisempia? Nämähän nyt on kuitenkin pirun yksinkertaisia laitteita.
Mulla ainakin tollanen farmijaakko on toiminut ihan riittävällä varmuudella ainakin kun ei ole kokemuksia paremmasta / alkuperäisestä Hi-liftistä... Tosin aika harvoin on ylipäätään tarvinnut koko värkkiä vielä käytellä ja laite on pyritty pitämään puhtaana ja rasvattuna. Niin ja kun noita kiinanihmeitä saa alkuperäisen Hi-Liftin hinnalla melkein 3 niin onko toimivuudessa tosiaan niiiiiiin suuri ero? H*lvetin varovainenhan kummankin laitteen kanssa saa kuitenkin aina olla, ettei kampi lipeä päähän tai näpeille, tulkki uppoa maahan tai muuten vaan käy joku lipsahdus kun välillä suurikin paino on tollaisen kapean metallivarren varassa keikkumassa. |
#11
|
||||
|
||||
![]() tml
miul on sellane tml kiinan 60" tunkki. koneisto pelittää ihan hyvi ku muistaa rasvata.
jokseenkin lerppu varsi siin on ku pulla uazia tunkattii keulasta sen verra et saatii keula pois urista (talvella) ni väänty banaaniks. seuraava tunkki on aito high lifti
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Löytyy myös sellainen halpa farmi-jaakko. Pikkuisen on mennyt banaaniksi ja vipuvarsi irtosi hitsauksista. Kyllä sillä vielä suikkia nostelee mutta ei sitä uskalla isomman auton alle laittaa. Seuraavaksi ostan hi-liftin.
Olikos Rytarilla joskus kuva hajonneesta kiinan tunkista? Oli vissiin hieman vaarallinen tilanne kun tunkki petti.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta etsimällä löytyy kuva farmi-jaakosta. http://forums.offipalsta.com/showthr...t=maastotunkki
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
No , mulla on ainakin haljennut tuollanen " Farmi-jaakko " ...
Onneksi tuli laitettua irrotettu pyörä helman alle , ei tullu 75:n kokonaan niskaan !!! Farmi-Jaakko kyllä kesti hyvin siihen asti suoraa nostoa , mutta tässä kohtaa tunkkiin kohdistui lievää sivuttaista vääntöä ... POKS ! tunkkihalki ja auto "Free ride" alas ...onneksi sen renkaan varaan . Oli pirummoinen onni että olin takaloosterilla hakemassa varaosia , eikä kukaan ollut pyöränkotelossa päällään !!! Toki koskaan ei saa mennä pelkästään tunkin varassa olevan auton alle ...EIHÄN ? Piru kun en ottanu kuvaa siitä tunkista ...ja itse Jaakkokin tuli survottua siihen läheiseen suo-ojaan ...aattelin noita tulevia arkkeologeja , saavat tuhannen vuoden päästä ihmetellä että mikähän tääkin alkukantainen työkalu oikeen on ...ja vielä paskanakin nöyttää olevan ![]() Seuraavaksi ostan aidon Hailiftin ....maksakoon vaikka tuhansia Eurolla ei saa tonnin tavaraa ... |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiinasta saa toki myös laatua, mutta se maksaa. Esim. jos tämä kopiotunkki valmistettaisiin Kiinassa, mutta ulkoa tuodusta materiaalista olisi kestävyys aivan toinen ja myös hinta. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ite onnistuin vääntämään kiinantunkin 90 asteen kulmaan
![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
toisesta katkes nokka bj:n takapäätä tunkatessa (hiekkaharjulla, pinjoni poikki ja ilman takapyöriä ja toisessa nokka jäi vinssaushommissa keulaa kevennettäessä puskuriputkien väliin ja ajoin blazen etupyörällä varresta ylitse kun en tiennyt sen tunkin siellä olevan, varren sai oiottua prässillä, nokkaa en kummastakaan ole raaskinnut yrittää korjata.) kiinalainen oli aina vähän epävarma vaikka oli kuinka rasvassa,yhtään ei sietänyt esim kaataa maahan kun pienikin määrä likaa ja se ei enää nostanut jossei itte toisella kädellä tökkinyt tappeja vuorotellen pohjaan. alaslasku blazen painoisella autolla ei väliin toiminut ollenkaan, tapit ei vaan suostuneet liikkumaan ilman jotain työkalua, ja jos se sattui toimimaan niin kesken kaiken yleensä rojahti yhtäkkiä vapaasti alas asti. hi-lifti toimii vielä jotenkin, vaikka se olsi vähä hiekassa tai turpeessa kunhan senkin on mustanut rasvata |
#18
|
|||
|
|||
![]() Tunkkien turvallisuudesta
Katselin hiukka ja kuulostaa siltä, että olisi Tukesilla aihetta puuttua tohon asiaan. Tuollaisia tapauksia ei saa tapahtua sellaisille tuotteille, joiden väitetään täyttävän turvallisuusvaatimukset. Kyllä noista maahantuojan ainakin saa vastuuseen. Jos kukaan ei noihin puutu, niin kiinanpaskatauti leviää joka paikkaan, eikä mikään enää toimi.
![]() Tukesin mukaan varmin nostoväline on niin sanottu hallitunkki, josta löytyy standardimerkintä SFS-EN 1494. Mä voisin hiukka kysellä tuota juttua ja laittaa taas vastauksen tänne ![]() Tosta lähtee prosessi liikkeelle tarvittaessa: http://tukes.fi/fi/Kuluttajille/Vaar...ara---palvelu/
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 17.06.2012 12:47 |
#19
|
||||
|
||||
![]() tukes ja tukes...
mulla on kokemuksia noista tml tunkeista ja minusta ovat toimineet hyvin noissa talli/safari hommissa. on mulla tuossa kisaraaserissa kyllä aito lifti 8v toiminu moitteitta. kaikkihan hajuaa aikanaan tai kun tarpeeksi väärinkäyttää..
![]() ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Toivon, että maahantuojat miettisivät hiukka millaista kamaa tuovat markkinoille. Toisaalta on hyvä ostaa Suomesta, niin on ainakin ihan selvä vastuutaho, jonka puoleen kääntyä noissa ongelmatapauksissa. Halvan hinnan tuoma mielihyvä on usein huomattavasti lyhyempi kuin huonon laadun aiheuttama mielipaha.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 17.06.2012 12:56 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tässä nyt ihan offaajat päättää lompakollaan.
Jos kukaan ei tois kiinan paskaa niin ihmiset rupeis tilaan itse kun on niin "kallista" Niin mullakin ollu noita china tunkkeja varmaan 4kpl kaikki saatu rikki ![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Valmistajalla on suuri houkutus tehdä tuote tinkimällä turvallisuudesta ja saada hintakin vastaavasti alemmas. Tämä periaate on syvältä ja sitä tässä vastustan, en sinänsä mitään yksittäistä tuotetta. Mitä kauempana on asiakas, sitä vähemmän asia valmistajaa liikuttaa ![]() Mitä jos Suomessa olisin tunkin valmistajia, jotka noudattavat turvallisuusmääräyksiä ja sitten markkinoille tulee tuotteita, jotka ovat halpoja, mutta eivät turvallisuuden suhteen samalla viivalla. Reilua ? Itte saa ittelleen tuoda vaikka minkälaisen häkkyrän eikä siinä sen enempää. Voihan se olla että noi tunkit on kaikki ihan turvallisia, en tiedä, mutta täällä luetun perusteella on aihetta hieman epäillä tuota.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#23
|
||||
|
||||
![]() Hi-Lift tunkkeja.
Tuolta saa.
http://www.vinssikauppa.fi/product/2...lift-tunkki-60 ja http://www.atlok.fi/lift-maastotunkk...13-p-1707.html ja http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...d=&path=&lang= Eikä noi hinnat kauheen kaukana ole ison veden takaa tilatulle. Hinta+rahti+tulli=? Tosin tuleehan noille kotimaisillekkin rahti hintaa jos ei kaupan vieressä asu. Ei se Hi-Lfitikään ikuinen ole, tarvii pestä, putsata ja rasvata välillä. Omastani oli yhden Kulman reissun jälkeen lohjennut nosto aisan alta lenkki pois, kaatunut varmaan sopivsti kiviivin?? Nyt hitsatti uusi lenkki valuraudata valupuikolla. Itse ostaisin suomesta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.06.2012 13:40 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
No noita tunkkeja tuskin maastossa käytetään ihan ohjeiden ja rajojen mukaan koskaan.
Oma lifti on ainakin saanu rajua käyttöö varsikin taittunut 90 asteen kulmaan ja oikastu hyvin toimii ja taidettu nostaakin enemmän kun sais. ![]() Ajettu montakertaa ylitte kun autoa kaadettu tunkkilla kannosta tai kivestä irti suohonkin uponnu useasti. Välillä vähän putsaa ja rasvaa niin hyvin toimii.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#25
|
|||
|
|||
![]() Kiinan tunkeissa materiaalit heittelee
Siis noissa kiinan tunkeissa, kuten muussakin krääsässä materiaalit ja koneistukset vaihtelee huomattavasti.
Kuten tuossa ylläolevassa farmi tunkin rikkoontumiskuvassa ilmenee, niin kyseessä on 3000 kg tunkki, ja vaikka minkänäköistä valasta sillä tunkkailee, niin 3000kg ei tule täyteen. Kuten joku tuolla totesi, niin susuki ja niva nousee, ja on kestänyt, mutta silloin leimaksi riittäisi 750kg ![]() Ja tuohon remontointiin tunkin varassa: aina alle jotain lujaa, metässä vararengas ja hirrenpätkä minimissään; vaikka on susuki, niin päälle tipahtaessa murskaa kaiken haitolla olevan, oli se sitten pää tai työkalupakki ![]() Nimimerkillä kerran auto tippunut saksitunkkien nokasta....., nyt remontissa aina auton alla jotain isoa ja lujaa, esim 13-14-15 tuuman vannetorni tai tuo alumiininen kaljatynnyri, olikohan saksasta vai hollannista, kestää mitä vaan ![]() Itselläni on yli 10v vanha hi-lift, ja toimii edelleen, tosin muutaman kerran pitänyt putsata. Ja tuolla liflillä on tunkattu kaikkea mahdollista, oijottu kolarivaurioita, nostettu piharakennuksia (40x60mm rhs mahtuu nätisti varren päälle, voi tunkata suoraan yläjuoksusta, joka räikkäliinalla sidottu kiinni alajuoksuun ![]() sekä vedetty maasturia irti kannon nokasta.... ja aina on käytetty voimaa, niin paljon kun on tarvinnut/jaksanut, ihmeen luja kapine ![]() Toki alaslaskiissa pitää olla skarppina, ettei kahva hakkaa itsä verille, niin kuin kaikissa muissakin k,o periaatteen tunkeissa. Toki ei hi-liftikään kestä mitä tahansa, kaverilla katkesi tuo nosto korva, oli ollut hirsirakennusta nostamassa, ja oli pitänyt laittaa jatkoa...... Oho, tulipa kehuttua amerikan tuotetta aika paljon.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä nestepää? | Wille87 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.01.2010 16:13 |
Mistä pakkasproppuja? | Aku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.08.2008 09:52 |
Mistä nopeusanturi (VSS)? | FinnDRZ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.03.2007 19:02 |
Mistä murtosokkaniveliä? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.07.2005 20:59 |
mistä johtuu???????????? | Chit-Chat | 3 | 24.12.2004 13:58 |