![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Range 3.5efi, bensanpaine startatessa?Päivää kaikille. Kyseessä -88vm ruiskurange. Käyttelin ahkerasti söötsiä mutten löytänyt bensiinipainetta nimenomaan starttausvaiheessa. Löysin kyllä että sen pitää olla 2-2.5 tyhjäkäynnillä/käynnissä ollessa. Lieneekö oltava sama startatessa? Mittasin paineet ja olivatten 1.3 paikkeilla kun starttasin. Kiitos etukäteen vastauksista. Jaakob
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Heti startatessa imlamäärämittarin läppä ilmavirran vaikutuksesta aukeaa ja antaa käskyn releelle joka käynnistää tankissa sijaitsevan bensapumpun. Linjaan pitäisi tulla melko heti täysi paine. Onhan se läppä-ilmamäärämittarilla? Onko siinä käynnistyksessä jotain ongelmaa?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
juuh, läppä-ilmamäärämittarijudelmahan se. Ei lähde käyntiin. Viime syksynä alkoi oikuttelemaan. Ensin ei pysynyt tyhjäkäynnillä, sitten alko käymään huonommin ja huonommin ja lopulta hyytyi lopullisesti. Tämä kaikki noin 50 km matkalla. Pari jyrkkää ylä ja alamäkeä (maastossa). Ajattelin olisko pumppu hörppinyt ilmaa ja vaurioitunut tai jotain. Lueskelin kaikki rangen käyntiongelmatopikit läpi ja sieltä löytyikin seuraavat tulikomennot, jos vika ei ole pumpussa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ihan sama pyöriikö startilla vai itsekseen, niin paineita pitäis olla 2-2½ kiloa. Minusta helpoin mitata kun ottaa ilmanputsarin pois, ja sitten sormella/meisselillä tökkii ilmamäärämittarin läppää auki kun sytytysvirta on kytkettynä, ei tartte startilla sahata sen takia että saa bensapumpun päälle.
Paineet: noin 2 kiloa tyhjäkäynnillä (imusarjasa iso alipaine), noin 2½ kiloa urku auki (imusarjassa ei juurikaan alipainetta kun kaasuläppä on kokonaan/isosti auki). Kun pumpun sammuttaa, tulee paineiden laskea hyvin hitaasti (tai joku suutin kusee, tai säädin vuotaa). Mittari kiinni bensalinjaan suodattimen (rungossa oikean takapyörän kohdalla) jälkeen. Eka vaihtaisin suodattimen. Jos ei parane niin sitten pumppu. Vika voi olla myös paineensäätimessä, joka on apparin puoleisen kannen takana. Paluulinjan jos laittaa tukkoon varovasti vaikka pihdeilä (letkusta, ei ehkä heti putkesta...), niin selviää onko vika säätimessä eli ei. Samalla kun ropeltaa pumppua (jos takalattiassa ei oo huoltoluukkua se kannataaa tehdä; takalattia irti tai tankki alas), niin voishan sitä pohjaproppua raottaa ja varmistaa ettei tankissa ole paskaa enempi. Huuhtelee tankin sitten tarvittaessa. Ja ne ppumput voi hajota nopeestikin sitten kun aika on kypsä, mulla meni yx painavaa taileria vetäessä ihan laakista, kerralla veto pois ja pumppu siinä mallissa että hyvä kun jaksoi pikkasen työntää letkusta soppaa, sellasta vuolasta itkemistahtia ehkä. Kaukana 180 litraa/tunti tuotosta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksista, Paavo & moggirange, pitää siis olla täydet paineet.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Range Rover 3,5efi -88 | vesku.r | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 10.03.2013 14:28 |
Myydään Range Rover 3.5EFI jäähdytin | maddis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2012 19:42 |
Myyty Range rover vm-83 3.5EFI projekti | Masu | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 15.07.2010 08:37 |
Range 3.5EFI '86 käyntiongelmat | TimoV | Tekniikka & Jutustelu | 154 | 04.03.2007 22:13 |
Range 3.9efi /3.5efi erot? | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.02.2006 11:16 |