![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Skoda felicia apuja. kiire!Joo tuttu löi skodan avaimet käteen ja tuumas et hommaa tähän leima. No konttorilla kävin ja muuten hyvin mut käsijarru ei toimi. Tai toisella puolella ottaa mut toisella puolella ei mitään. Renkula irti ja rumpua irrottamaan. Tässä vaiheessa homma kusi ja rumpu ei irtoa millään. ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Enpäs oo vielä felician kanssa joutunnu jarrupainiin mutta kova vasara tepsii kuminuijaa paremmin. Ja yks kierros vielä kattoen ettei ole siinä rummussa senmosta pikkiriikkistä 6mm ruuvinkantaa näkyvissä millä rumpu on kiinne sitten pyörän napalaipassa.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() .
Joo tota ruuvikantaa en hokannu mistään ja nyt kun anto pari kovempaa iskua vasaralla niin sai sen verran aikaseksi et liikku puoli senttiä ulospäin. mut tuntuu ihan siltä kuin joku kiskois sitä rumpua takaisinpäin. aina kun käsillä vedät sen raon siihen niin pompsahtaa takas paikoilleen.
![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko jarrukilvessä kumitulppaa josta pääsisi säätämään kenkiä sisäänpäin?
voi olla rumpu senverran kulunut että jarrukengät puree reunaan kiinni...
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siihen on kulunu pykälä ja kengät antaa sen kiinnitysjousen verran periksi. Jossei löydy säätöä tai jotain reikää mistä vääntää kenkiä irralleen rummusta, on luvassa voimaa vaativa suoritus jossa laukeaa luultavasti pinnat kengistä jos on kuluneet. Helpoin homma ku rälläköi rummun kuubaan ja laittaa samointein uudet kilkkeet jarruihin.
Been there, done that. ![]() Edittiä: Pultin reijästä pitäis saada lipsuteltua kenkiä lähemmäs toisiaan. Näin kertoi google.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. Viimeksi muokannut JJ90 : 11.04.2012 19:38 |
#6
|
||||
|
||||
![]() ..
joo kumitulppa on ja kokeilin heti alus et mitä sen alta löytyy. tainnu insinööreil tulla lievä aivopieru sijoitusvaihees. se reikä on suoraan ripustuksien takana! taidanpa lyödä huomenna rummun kahtia ja hakea huomenna uuden motonetin ihmeellisestä maailmasta. Kiitos neuvoista!
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
säädot kuitenkin jumissa, joten löysää käsijarruvaijeri niin löysälle että varmasti ei ahista.
sitten pistät renkaan takasi ja pyörittelet hiljakseen edestakaisin samalla vetäen itseäsi päin. siis pyöriminen tärkeintä, pyöritä vaikkapa aika ajoin 1/4 kierros ylimäärästä eteenpäin. Ja katso, että kun rengas ja napa irtoaa yllättäen; ja keijahdat selälleen sen kanssa, niin et loukkaa itseäsi ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli juurikin eilen 98 mallisesta skeidasta takaa rumpu pois ku kässäri ei toimi kuskin puolella ja sieltä ei löytynyt mitään säätöä.Säätö on hytissä ja sieltä paljastui audin insinöörin lapsus,vaijeri pääsee pois urastaan ja ei vedä tarpeeks piukkaan.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#9
|
||||
|
||||
![]()
en tiedä mutta felicia on nyt kaiketi näitä volkkarin sukusia pelejä jotenka yks pyörän pultti pois ja lampun kanssa ettiä sieltä semmosen kiilan pää ja ruuvarilla tai jollain nostaa se kiila ylös (on jousikuormitteinen kun pitäis automaattisesti säätyä lähemmäs) jolloin kengät menee kauemmas rummusta ja rumpu pitäis irrota. kiila löytyy navan etupuolelta. abaut kello 10 paikkeilta.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Joo tuossa ollaan nyt kaksissa miehin tapeltu tovi ton kanssa. Just niin kuin sumpe sano oli eka tilanne ennen katsastusta. Ei vaan riittänyt se et vaijerin laitto uralle ja kiristi tappiin. Kiilaakin kovasti etitty, mutta ei löydetty. No huomenna paremmalla onnella uusien jarruhilujen kera.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Onhan molemmille puolin uudet hilut?
jos päivität vain toisen puolen, niin se uudempi pitää niin paljon paremmin, että voi tulla taas hylsy ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() .
Joo toivotaan et omistaja raaskii kahet hilut ostaa. Kyseinen henkilö kun on tunnettu nuukuudestaan. Kaulimella saa kovin kätevästi viimeisetkin jugurtit kuulemma purkista mm.
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
No, pysyypä asentaja ainakin työllistettynä..
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä oli VW Caddyn kanssa sama ongelma. Ongelmaan oli ratkaisuna ulosvetäjä. Sillä vaan rumpu irti. Tosin samalla sieltä irtosi vähän kaikki roippeet mukaan.. Rälläköin vielä sen rummun reunan niin ehkäpä se jotain auttaa jos asennuksessa tulee virhe ja jotain pitää taas irroitella.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#17
|
||||
|
||||
![]() ...
Mitä lie se entinen omistaja tänkin kohalla oli hommannut. Se rumpu joka ei meinannut lähteä oli ihan hirveällä uralla ja sai tosissaan lekaa antaa. Lopulta lähti irti kun porasin paksuimpaa lattaan mitä tallista löyty reiät pyöränpulttien kohalle ja laitoin sen akselin päälle. Sit vaan tarpeeksi pitkät pultit ja eikun kirimään. Tällä puolelle ei oltu varmasti vaihettu paloja ihan vähään aikaan. Ihan lopussa ja muutenkin kaikki hilppeet ihan umpiruosteessa. Toisella puolella senkun vaan kiskasi rummun irti (saatiin kahet hilppeet
![]() ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ulosvetäjää tarvii ko yrittää ympärileikattua palauttaa alakuperäseksi, ei jarrurummun kans. |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sattuivat muuten uusimmassa Tuulilasissakin käyttämään täsmälleen samaa tekniikkaa. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tuulilasi lehdessähän onkin aina asiantuntevaa ja ammattitaitoista sekä puolueetonta ja turvallista oppia ja mallia jokaiselle...
Ehkä maailman turhin julkaisu ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Skoda felicia | azizp | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.04.2011 17:14 |
Myyty Skoda felicia hb 1,3i vm 98 | ZAU | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 18.09.2010 11:52 |
Myyty Skoda Felicia 1,6 GLX -96- | Keppo | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.02.2010 13:15 |
Myydään / Vaihdetaan skoda felicia -95 ei rek | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 31.01.2010 10:34 |
Myyty Skoda Felicia 1,9D | 454SS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.10.2008 18:14 |