![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Suzukin jarruongelmaKulkineeni on suzuki sj413 josta on nyt jarrut hieman hakusessa.Auto seisoi joku aika sitten n. 4kk ajamatta,jonka jälkeen aloin tehdä pikku remontteja leimaa varten.Nyt jarrupoljin on ihan lutku huolimatta siitä että kaikki sylinterit on herkistelty,jarrut ilmattu eikä vuotojakaan näy.Mikähän vois olla?pääsylinteri?Ku jarrua pumppaa ni konehuoneen puolelta kuuluu joskus suhinaa(liekö mikää vika)Jos jollain tietoa aiheesta ni ois ihan jees(alkaa olla pinna vähän v*tun tiukalla) mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mites oot pääsylinterin ilmannu? Sehän tarvii ilmata erikseen ihan ensimmäisenä
- Luigi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
en oo ilmannu pääsylinteriä.Mitenkäs tuo ilmataan?(sori tyhmyyteni)
mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki |
#4
|
|||
|
|||
![]()
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=16079
http://www.phnet.fi/public/mika.juss...asylinteri.htm noi nyt on yoyotalle,mut pätee tietty muihinkin.. Paras kuitenkin samal tarkastaa pääsylkky ettei se o ruostomöhnää syöny...hoonaus ja uudet tiivisteet. - Luigi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ongelma ratkaistu,kiitos vinkeistä.
mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on sama ongelma SJ410 jarrujen kans. Päteekö sama myös tuohon malliin, eli sylinteri täytyy ilmata? Yhdellä polkimen pumppauksella jarrut toimii ku junan vessa, mutta ilman tota pumppausta menee melkeen pohjaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ootko tarkistanu että kengät ei oo liian kaukana rummuista, silloin voi käydä noin että joutuu pumppaamaan
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli ainakin just noin sj410pissä! Ekalla polkasulla poljin pohjaan, mut sit kun pari kertaa pumppas ni muuttu vähän pareemmaks ! Lähensin kenkiä aika ronskisti ja nyt muuten suikkeli pysää !
![]()
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! -- |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Miten ootta saanu jarruongelman ratkeemaan löytykö joku kikka?
Mulla on pääsylkässä uudet kumit ja männät, takana uudet sylkät ja putket. Ja ihan samanlaisia oireita löytyy, poljin ekalla pohjaan ja tokalla toimii. Ihan ku ilmaa olis mutta mistä sen saa pois. Minkäslainen sen paineensäätimen sielunelämä on, pitäskö avata? autona sj410 ja levyt edessä |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Moi Taas olis susukissa jarruongelmaa, enkä viitsi uutta ketjua alottaa...
Elikkäs ongelma on sellanen että katsastuksessa näytti jarruvoimanmittari tai mikä lie vasemmalle pyörälle 0,8 ja oikealle 2,0 elikkäs 60% eroa. No eilen illalla sitten ilmasin ja lähensin kenkiä ja tuntu hyvältä kun nahkoineen nappas kiinni kun runttas jarrun pohjaan. Tänään menin sit uudestaan näyttämään ja perskule ihan sama tulos... Kun tasasesti hissukseen painaa poljinta niin oikea puoli nappaa paljon nopeempaa ja ärhäkämmin kiinni ?? Syynäsin tota vasenta puolta sit tänään illalla vähän tarkempaa, Toinen jarrusylinterin mäntä oli ruostunu jumiin, wd40 väliin ja vähän hiero niin jo alko liikkumaan ja kelvästi. Sitten taas auto nippuun ja testaamaan ja ei hemmetti ei vieläkään ota vasen puoli kiinni, tai ottaa mut paljon enempi saa poljinta sotkee, kun oikee pyörä ollu lukossa jo pitkän aikaa ! NO kaikki taas auki myös jarruputket Siitä painesäätimeltä asti vai mikä mötikkä se on? Eikä nekään ollu tukossa. Ei pysty käsittämään mistä vika vois johtua molemmat takajarrusylinterit toimii, putket kunnossa, eikä ilmaa. Toinen puoli vaan tykkää ollaa toista huomattavasti tehokkaampi !??? Sitä en sitten tiedä millanen toiminta periaate tolla paine säätimellä on kun sekään ei oo mikään kuormantunteva niinkuin vissiin vanhemmissa susukeissa ? ja kun noi jarrutkin on tolla yhdellä putkella mikä kiertää tosta oikeenpuolen sylkästä vasempaan... Pikaista jelppiä kaivataan, täytys saada auto mahdollisimman pian ajokuntoon... ![]()
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! -- |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Yhdellä putkella se tosiaan suikassa hoituu takajarrut mutta sillä ei tämän homman kanssa ole tekemistä. Oikeanpuoleinen jarrurumpu hakee ensin löysät pois ja sitten vasen mutta ei tuonkaan pitäisi haitata, mikäli:
- systeemissä ei ole ilmaa - jarrukengät ovat samankuntoiset ja tasaisesti kuluneet - jarrurummut ovat yhtä hyvässä kunnossa - rummuissa & jarrukengissä ei ole jarrunestettä, öljyä yms. - jarrusylinterit toimii varmasti kunnolla Jos jaksat jumpata niin vaihda jarrukengät puolelta toiselle, voisi auttaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
![]()
onko minkälainen homma laittaa sj410 suikkaan levyjarrut eteen,mistä ne käy ja käykö suoriltaan?? eli onko ihan bolt on homma?
ja mistä jarrutehostin? tuli vaan mieleen ku näyttäs että tuommonen suzuki olis tulossa ittelle...
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Levyjarrut käy bolt on -84.5 ja uudemmista sj ja samurai sarjan laitteista. Samasta laitteesta löytyy tehostin. Swiftin jne. henkilömallin tehostimia on myös laitettu ja toimii, mutta tiukimman tulkinnan mukaan ei kelpaa leimalle.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ok, kiitos tiedoista.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:suzukin peltiosia. | make-lj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 13.02.2008 06:48 |
SUZUKIN RENKAISTA? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 11.03.2007 13:20 |
bj 40 jarruongelma | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.01.2006 10:45 | |
suzukin 410 kannesta ? | RST | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 22.10.2005 12:02 |
o: suzukin | luke_L | O/M/V Muut | 0 | 14.11.2004 21:52 |