Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2008, 22:16
Jukkis Jukkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.05
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

Suzukin jarruongelma


Kulkineeni on suzuki sj413 josta on nyt jarrut hieman hakusessa.Auto seisoi joku aika sitten n. 4kk ajamatta,jonka jälkeen aloin tehdä pikku remontteja leimaa varten.Nyt jarrupoljin on ihan lutku huolimatta siitä että kaikki sylinterit on herkistelty,jarrut ilmattu eikä vuotojakaan näy.Mikähän vois olla?pääsylinteri?Ku jarrua pumppaa ni konehuoneen puolelta kuuluu joskus suhinaa(liekö mikää vika)Jos jollain tietoa aiheesta ni ois ihan jees(alkaa olla pinna vähän v*tun tiukalla)

mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2008, 22:45
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Mites oot pääsylinterin ilmannu? Sehän tarvii ilmata erikseen ihan ensimmäisenä

-
Luigi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2008, 10:10
Jukkis Jukkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.05
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

en oo ilmannu pääsylinteriä.Mitenkäs tuo ilmataan?(sori tyhmyyteni)

mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2008, 14:27
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=16079
http://www.phnet.fi/public/mika.juss...asylinteri.htm

noi nyt on yoyotalle,mut pätee tietty muihinkin..

Paras kuitenkin samal tarkastaa pääsylkky ettei se o ruostomöhnää syöny...hoonaus ja uudet tiivisteet.


-
Luigi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2008, 23:34
Jukkis Jukkis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.05
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 139
Perusasetus

Ongelma ratkaistu,kiitos vinkeistä.


mitä tässä turhia tupakoimaa,v*tuks menee kuitenki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.09.2010, 19:28
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Mulla on sama ongelma SJ410 jarrujen kans. Päteekö sama myös tuohon malliin, eli sylinteri täytyy ilmata? Yhdellä polkimen pumppauksella jarrut toimii ku junan vessa, mutta ilman tota pumppausta menee melkeen pohjaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.09.2010, 00:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ootko tarkistanu että kengät ei oo liian kaukana rummuista, silloin voi käydä noin että joutuu pumppaamaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.09.2010, 07:35
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Mulla oli ainakin just noin sj410pissä! Ekalla polkasulla poljin pohjaan, mut sit kun pari kertaa pumppas ni muuttu vähän pareemmaks ! Lähensin kenkiä aika ronskisti ja nyt muuten suikkeli pysää !
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.09.2010, 08:24
puumis puumis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.12.08
Sijainti: Kajaani
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ootko tarkistanu että kengät ei oo liian kaukana rummuista, silloin voi käydä noin että joutuu pumppaamaan
Joo kyllä mä säätelin niin lähelle että käy jo vähän rumpuun. Kyllä nuo jarrut mulle kelpaa mutta saa nähä kelpaako katastusmiehelle...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.10.2010, 20:49
ana4x4 ana4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.09
Sijainti: Lapua
Viestit: 34
Perusasetus

Miten ootta saanu jarruongelman ratkeemaan löytykö joku kikka?
Mulla on pääsylkässä uudet kumit ja männät, takana uudet sylkät ja putket. Ja ihan samanlaisia oireita löytyy, poljin ekalla pohjaan ja tokalla toimii. Ihan ku ilmaa olis mutta mistä sen saa pois.
Minkäslainen sen paineensäätimen sielunelämä on, pitäskö avata? autona sj410 ja levyt edessä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.10.2010, 18:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ana4x4 Näytä viesti
Miten ootta saanu jarruongelman ratkeemaan löytykö joku kikka?
Mulla on pääsylkässä uudet kumit ja männät, takana uudet sylkät ja putket. Ja ihan samanlaisia oireita löytyy, poljin ekalla pohjaan ja tokalla toimii. Ihan ku ilmaa olis mutta mistä sen saa pois.
Minkäslainen sen paineensäätimen sielunelämä on, pitäskö avata? autona sj410 ja levyt edessä
kengät LIIAN kauakana rummuista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.08.2011, 22:53
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Moi Taas olis susukissa jarruongelmaa, enkä viitsi uutta ketjua alottaa...

Elikkäs ongelma on sellanen että katsastuksessa näytti jarruvoimanmittari tai mikä lie vasemmalle pyörälle 0,8 ja oikealle 2,0 elikkäs 60% eroa. No eilen illalla sitten ilmasin ja lähensin kenkiä ja tuntu hyvältä kun nahkoineen nappas kiinni kun runttas jarrun pohjaan. Tänään menin sit uudestaan näyttämään ja perskule ihan sama tulos... Kun tasasesti hissukseen painaa poljinta niin oikea puoli nappaa paljon nopeempaa ja ärhäkämmin kiinni ??

Syynäsin tota vasenta puolta sit tänään illalla vähän tarkempaa, Toinen jarrusylinterin mäntä oli ruostunu jumiin, wd40 väliin ja vähän hiero niin jo alko liikkumaan ja kelvästi. Sitten taas auto nippuun ja testaamaan ja ei hemmetti ei vieläkään ota vasen puoli kiinni, tai ottaa mut paljon enempi saa poljinta sotkee, kun oikee pyörä ollu lukossa jo pitkän aikaa ! NO kaikki taas auki myös jarruputket Siitä painesäätimeltä asti vai mikä mötikkä se on? Eikä nekään ollu tukossa.

Ei pysty käsittämään mistä vika vois johtua molemmat takajarrusylinterit toimii, putket kunnossa, eikä ilmaa. Toinen puoli vaan tykkää ollaa toista huomattavasti tehokkaampi !??? Sitä en sitten tiedä millanen toiminta periaate tolla paine säätimellä on kun sekään ei oo mikään kuormantunteva niinkuin vissiin vanhemmissa susukeissa ? ja kun noi jarrutkin on tolla yhdellä putkella mikä kiertää tosta oikeenpuolen sylkästä vasempaan... Pikaista jelppiä kaivataan, täytys saada auto mahdollisimman pian ajokuntoon...
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.08.2011, 17:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Yhdellä putkella se tosiaan suikassa hoituu takajarrut mutta sillä ei tämän homman kanssa ole tekemistä. Oikeanpuoleinen jarrurumpu hakee ensin löysät pois ja sitten vasen mutta ei tuonkaan pitäisi haitata, mikäli:
- systeemissä ei ole ilmaa
- jarrukengät ovat samankuntoiset ja tasaisesti kuluneet
- jarrurummut ovat yhtä hyvässä kunnossa
- rummuissa & jarrukengissä ei ole jarrunestettä, öljyä yms.
- jarrusylinterit toimii varmasti kunnolla

Jos jaksat jumpata niin vaihda jarrukengät puolelta toiselle, voisi auttaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.04.2012, 21:12
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

onko minkälainen homma laittaa sj410 suikkaan levyjarrut eteen,mistä ne käy ja käykö suoriltaan?? eli onko ihan bolt on homma?

ja mistä jarrutehostin?

tuli vaan mieleen ku näyttäs että tuommonen suzuki olis tulossa ittelle...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.04.2012, 21:28
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
onko minkälainen homma laittaa sj410 suikkaan levyjarrut eteen,mistä ne käy ja käykö suoriltaan?? eli onko ihan bolt on homma?

ja mistä jarrutehostin?

tuli vaan mieleen ku näyttäs että tuommonen suzuki olis tulossa ittelle...
Levyjarrut käy bolt on -84.5 ja uudemmista sj ja samurai sarjan laitteista. Samasta laitteesta löytyy tehostin. Swiftin jne. henkilömallin tehostimia on myös laitettu ja toimii, mutta tiukimman tulkinnan mukaan ei kelpaa leimalle.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.04.2012, 21:50
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Levyjarrut käy bolt on -84.5 ja uudemmista sj ja samurai sarjan laitteista. Samasta laitteesta löytyy tehostin. Swiftin jne. henkilömallin tehostimia on myös laitettu ja toimii, mutta tiukimman tulkinnan mukaan ei kelpaa leimalle.


Ok, kiitos tiedoista.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:suzukin peltiosia. make-lj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 13.02.2008 06:48
SUZUKIN RENKAISTA? hoojii Tekniikka & Jutustelu 57 11.03.2007 13:20
bj 40 jarruongelma Tekniikka & Jutustelu 1 27.01.2006 10:45
suzukin 410 kannesta ? RST Tekniikka & Jutustelu 11 22.10.2005 12:02
o: suzukin luke_L O/M/V Muut 0 14.11.2004 21:52


Sivu luotu: 08:24 (GMT +2).