![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Rangen keulan vinotuet, tarpeelliset?Eli ne jotka on maskin ja syylärin välissä, ylhäältä kiinni konepellin lukkosysteemissä ja alhaalta korissa lähellä syylärin alanurkkia. Ei mahdu olemaan enää ainakaan alkup. paikoillaan, vinssi tulee tielle. Onhohan nuo kuinka tarpeelliset? Onko joku muu riisunut pois, tuliko ongelmia vai kevenikö auto vaan vähän? Se syylärin edessä ylhäällä oleva pelti, jossa konepellin lukko on kiinni joustaa kyllä jonkun verran, kun sitä voimalla heiluttelee, mutta luulis että portaalikikottimessa (max. marssivauhti 80) pysyy konepelti kiinni ilman tukiakin. Sinne saa kyllä jonkinlaiset vinotuet, jos on pakko tai riittävästi tarpeen, mutta mieluummin jättäisin kokonaan pois. -Paavo
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lukkopellin tuet, voi jättää pois jos uskoo ettei pelti aukea. Ja jos viitsii ylimääräiset purkaa ja peltiin tehdä reikiä niin sokka kiinnitys. (Tosi offiautossahan on sokilla pelti kiinni muutenkin.) Säästyy se katkenneen vaijerin tuoma v*tut*s..
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo konepellin vois laittaa sokilla kiinni. Kiitos muistuttamisesta.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Rovereista ei juurikaan kokemusta, mutta kysympähän silti
![]() Mikä pitää tuon rangen keulan ryhdissä? onko syyläri kiinni keulapelleissä? Jos syyläri kiinni koripelleissä, ja nuo topiikin kohteena olevat tuet pitää sen neliskulmaisena suunnikkaan sijaan, niin syylärin elinikä lyhenee... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Alapäästä kumitukien varasa ja yläpäästä myös kumi tuilla siihen syylärin kehyspeltiin. Kehys taas on korikannakkeilla runkoon samalta linjalta kuin em kiinnikkeet, ja runko ei siltä osin pääse taipumaan kuin kolarissa. Mutta missään maasturissa ei tahdo syylärit kestää loputtomiin (vuosikymmeniä) pientäkään vääntelyä jota tulee vahvimmisakin rungoissa maastoajossa.
![]() Ja kaipa se tuo aikakin tekee tehtävänsä lopulta vinotuillakin...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se keula on aika letku, kun on vaan niiteillä ja ruosteella osat toisissaan kiinni.
Koneenvaihdon takia käytin irti sen syylärin edessä ylhäällä olevan välipalan, alunperin oli pistehitsillä nyt niiteillä. Syylärin kiinnitys on tosiaan sellainen, että jos kori elää niin ei pitäis heti vääntää syyläriä, mutta pitää vielä katsella josko jonkinlaiset vinotuet jaksais värkätä. Joko heti tai sit seuraavalle syylärille... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Roskikseen vaan, niin meilläkin, mutta piti rakentaa kehikko kun pelti oli sen verran heikkona...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan -91 XJ Keulan osia | Slurpa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.01.2011 17:31 |
Myyty BJ keulan kuituosia | rokkitane | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.10.2008 20:55 |
L-200 Keulan nosta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.03.2008 07:14 | |
IFS-keulan joustot | Numppa | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 27.09.2005 10:26 |
M: Bj:n keulan peltiosat | O/M/V Muut | 5 | 08.06.2004 15:06 |