![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Työjuhta HiluxAjattelin illan ratoksi askarrella tänne juttua omasta (ikuisuus) projektistani, Työjuhta Hiluxksista. Auto on ensisijaisesti työkaluna maatilan askareissa, mutta kukaan ei ole kieltänyt pitämästä samalla hauskaa ![]() Lisäksi tietenkin offaaminen olisi lähellä sydäntä, vaikka hyvin vihreä sen tiimoilta olenkin. Haaveissa olisi saada autoa sen verta maastokelpoiseksi, että voisi ottaa osaa ajopäiville, suunnistuksiin ym ym ym, ns. "leikkimielisiin" tapahtumiin, missä offaillaan hyvällä meiningillä ![]() Mikäli jollakulla on hyviä ideoita / ajatuksia / vinkkejä, niin rohkeasti saa kommentoida ![]() Pohjustuksena kerron, että hankkiessani auton, en tiennyt yhtään mitään nelivedoista, diesel moottoreista, maastureista, offaamisesta, enkä juuri muustakaan.. Tilanne ei ole kamalasti kehittynyt, mutta harvasepäivä oppii jotakin uutta ![]() Ajatus nelivedosta lähti viime talvena, kun asuin ensimmäistä talvea "tiettömien taipaleiden takana" tavallaan maaseudulla. Eräänä aamuyönä lunta oli tuiskunnut ihan reilusti, ja oli erittäin hankala sanoa, missä kohtaa tie muuttuu pelloksi tai päinvastoin, aurausmerkit olivat kadonneet jo aikoja sitten.. Etuveto hondallani köröttelin, mielessäni ajatus "älä pysähdy, mitä ikinä teetkin, älä perkele pysähdy.." Juuri ja juuri pääsin tuiskun kasaaman kinoksen yli. Honda siis jäi miltei pohjastaan kiinni.. Tällöin päätin, että saa luvan olla viimeinen talvi, kun miekkailen etuvetosten kanssa, perheessä pitää olla vähintään yksi auto, jolla pääsee liikkumaan kelillä kuin kelillä. Hilux löysi tiensä meille viime keväänä, mallia LN170 2,4TD. Hain oulusta, ja mittarissa oli vaatimattomat 392 000 km noin pauttiarallaa. Lähtökohta oli tämä: Auton käyttötarve alkoi hahmottua enemmän, ja kun nuo sähköhommat jotenkin luonnistuvat, niin ensimmäisenä askarreltiin uusi radio ja kajarit: Auton mukana tulleet Duelerit olivat tiensä päässä, joten hankin BFG A/T kumit, kokoa 30*9,5 Tämän jälkeen tarvittiin ulkonäköä, ja valotehoa, joten seuraava looginen askel oli karjarauta ja lisäpitkät:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sitten käytiinkin ekan kerran vähän hankalammassa paikassa, ja kivaa oli:
Ja pikku pesu lätäkössä vielä: Tältä tieltä ei sitten ole paluuta.. Polte alkoi, ja nälkä kasvaa syödessä.. Oikein harmittaa, että tuli hankittua noin pienet renkaat... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sitten menikin maaginen 400 000 km rikki, aika vaihtaa sisäänajoöljyt pois..
![]() Päästiin vähän puuhommiinkin vielä: |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja kun illat alkoivat pimentyä, pitikin hankkia lisää valoja: (ja lavapressu tuli Norwetilta)
Ja innostuimpa syksyllä vielä vahaankin kulkineen, tätä on paheksuttu yleisesti, mutta iski tarmon puuska ![]() Jatkoa seuraa, tallissa odottelee lavakaari, parit työvalot tulossa postissa ja pää on pullollaan ideoita, pikkuisen hommaa jarruttaa tammikuun alussa maailmaan ilmaantunut vähintää 18 vuoden "pikku projekti" ![]() Viimeksi muokannut Ambula : 22.01.2012 20:12 Perustelu: Lisätty lause |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siistin näkönen kampe. Tulee ihan muistoja mieleen ku itellä juurikin saman mallinen luxi oli joitaki vuosia takaperi.
![]()
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Samoilla kylillä pyöritään, mallikin on sama
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Siitä se lähtee... hiluixsista saa pikku laitolla käyvän pelin moneen lajiin
![]() Kuvissa näkyvä rover näyttää hyvinkin tutulta kun taitaa olla työkaverin auto Ja myös tuo montulla otettu kuva. Ooot ilmeisesti ollu harrin kanssa ajelemassa ? ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jep jep.. Oli tarkotus ottaa vähä parempi pesu sieltä montun lammikosta, mutta se perkele oli kuivunut..
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jotenkin näyttäs tutulta tuo tausta tossa montun kuvassa...Mutta onko se marjamäen montulta
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jotenkin näyttäs tutulta tuo tausta tossa montun kuvassa...Mutta onko se marjamäen montulta
![]() ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Rotpal GR: Siis joo, se on se marjamäen monttu mis on ne seulat ym setit.. Noi muut kuvat on sit sähkölinjoilta ym. Montulla piti käydä vaan "pesulla"
![]() Pitäis joku talvimöyrintä kehittää, sanon harrille et vinkkaa sit sullekkin.. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tutut mestat on juu kun tulee päivittäin pyörittyä sielä
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Heheh. Mulla on menossa täsmälleen samanlainen ikuisuus projekti. Auto on ollu mulla kohta 2 vuotta ja aina keksii uutta, eikä tule koskaa valmiiksi. Ja lunta on muuten tullu lähipäivinä paljon mutta ei haittaa
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Ootko mitä kaikkea, Nikso, laitellu autoon?
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tänään jatkui pikkuremppa, takafillarit heittää ikävästi kiviä lavan pelteihin, hioin pelleistä vanhat maalit / massat pois ja tectyylit (eka valkoinen, sitten musta) perään.. Vasen puoli tuli valmiiksi asti.
Samalla sit pari paikkahiontaa / maalausta.. Penkkien vaihto ei mennyt niinkuin Strömsöössä.. Vanha jakkara lähtee kivasti irti, mutta uusien penkkien kiinnitykset ei täsmää mistään.. Tämä ei tosiaankan kyllä tullut yllärinä.. Onko kenelläkään kokemuksia penkkien vaihdosta Hiluxksiin? Luulen, että helpointa on kaivertaa uudet reiät ja jollain nylon tms. speisereillä nostaa penkkejä sitten ylöspäin.. Mistäköhän kannattaisi muuten kysellä, nylonia tms muokattavissa olevaa muovia, 4 kpl öbaut 10 cm korkeita ja halkaisia tyyliin 5 cm limppuja..? |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Kyseleppä muovia tuolta
http://www.etra.fi/fi/yhteystiedot/f...myyntiyksikot/ |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Melkeen heti ku hommasin auton ni parempi cd soitin, erillissarja, vahvistin ja subwooferi ku olivat joutilaana.
Sitten tuli 31/10,5 Allterrainit, joidenka takia tein astinlaudat kun paiskovat ikävästi kiviä pitkin helmoja. Lavakaaren tein kun oli joutoaikaa ja laitoin päälle halpis lisävalot. Takalasit tummensin ku oli helppo homma. Sitten vielä pohjaa hiekkapuhallettiin, minkä jälkeen maalasin ja laitoin massat. Oli alusta aika ikävästi pintaruosteessa. Tekemistä on ollu paljon ja vielä keksis paljon lisää |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Saakos hiluxin penkkejä purettua järkevästi omasta kiskosta? Sen jälkeen lattaraudat hitsuutellen alkuperäisiin kiskoihin, johon oikealla jaolla reiät mihin pulttaat penkit?
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Juu, siis onnistuu noinkin, mut en viitti "turmella" alkuperäisiä istuimia, jos vaikka joskus tuosta luopuu, tai jos katsastusmies näyttää hapanta naamaa mun virityksille, niin siks on hyvä pitää alkuperäiset penkit tallessa.. Tietty jos jollain on hiluxin kiskot, niin voisin harkita niiden ostamista..
![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Seuraavana ohjelmassa olis vähän "sähköhommia", taas..
![]() Postikusti kiikutti himaan xenonsarjan, kolme nordicin työvaloa sekä saksasta tilatun "custom made" vaihdekepin nupin. Vaihdekepinnupissa on vaihdekaavion lisäksi toyota "devil logo" ja kaiken alla punainen ledivalo. Kuvia laittelen kun kerkiän. Ajattelin jättää penkkiurakan suosiolla kesälle, alkaa tuo talli käymään vähän ahtaaksi kun penkkien kanssa pulaa, kesällä on sitten pihalla tilaa touhuta. ![]() Onko kukaan nostanut syöttöä 2lt koneesta ihan pelkästään ilman sen ihmeempiä muutostöitä? Ja jos, niin miten paljon, ja kuinka konkreettisia vaikutuksia sillä saatiin aikaiseksi? Sitten vielä jos joku osaa kuvailla sen syöttöruuvin tarkan sijainnin, niin asiat olisivat mallillaan ![]() |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Oman kikkareen käytin kesällä Joutsenon diesasenuksessa säädössä, säätivät sen mittarin kans savuarvojen rajalle et menee vielä katsastuksesta läpi, ennen säätöä savuarvo 1,7, jälkeen 2,9 kun 3 on raja.
Persdynolla ei mitään maatamullistavaa muutosta tullut, alavääntöä jonkinverran lisää ja maantieajossa kulutus tippu hieman. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Rokkis jatkui taas..
Eli kevään tultua alustasta alkoi kuulua helvetillinen nitinä ja natina.. Pienen tutkinnan tuloksena syylliseksi paljastui vasen etupallonivel. Tutkinta jatkui, ja sieltä paljastui kuin paljastuikin rasvanippa. ![]() Samalla purulla otinkin sitten takavetarit kainaloon ja laakerit vaihtoon. Nyt auto taas pyörillään ja kun seuraava "huoltoseisokki" sattuu kohdille, niin paikalle kammetaan lavakaari ja lokarin levikkeet. Alustankorotustakin on jo alustavasti puhuttu... ![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Rokkis jatkuu taas joo..
Jakopääremppa tuli tehtyä ja varashälytin asennettu. Mitä muuten luulet, saako hiluxin vielä tänä päivänä muutoskatsastettua 33" kumeille? |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Ei saa. Virallisesti kuulemma. Isot pojat tosin tiesivät kertoa, että jos jostain löytyy joku perähikiän konttori, jossa ei lueta trafin tiedotteita, niin siellä voi onnistua
Korjatkaa, mikäli olen väärässä.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 25.10.2012 21:25 |
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.07.2011 08:30 |
Myyty HJ60 -81 Leimattu työjuhta! vaihto max 2000€ kalliimpaan MYYTY!!! | EnKerro | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 05.04.2011 20:35 |
vanha indoneesialainen FJ-40 työjuhta | mikjus | Chit-Chat | 28 | 08.01.2006 00:14 |