Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.01.2003, 11:03
JU JU ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 6
Perusasetus

Infl Rest & Fasten Seatbelt


Autossani on viimeiset 3 vuotta palanut INFL REST & Fasten Seatbelt varoitusvalot.
Tämä viittaa ymmärtääkseni syntyneeseen vikakoodiin SIR systeemissä.

Olen yrittänyt löytää ratkaisua ALDL connectorin kautta, K pinnin maadoituksella.
Tämä ei ole kuitenkaan tuonut mitään viisautta, INFL REST valo ainoastaan vilkkuu
paneelissa eikä koodia ole näkynyt. Samoin olen yrittänyt puhdistaa koodit K pinnin kautta. Ratkaisua asiaan tästä ei ole tullut. Teenkö jotakin virheellisesti?

Auto on vm -90.

Haluasin korjata tilanteen, osaako kukaan auttaa.

JU

JU

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2003, 23:05
MaKu MaKu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.03
Sijainti: Wallis and Futuna Islands.
Viestit: 33
Perusasetus

No nyt kun tässä erään toisen asian tiimoilta selailin tuota MidAmerican luetteloa niin silmään osui artikkeli nro. 601-106:
1990 Corvette's "Infl Rest" Code Removal
With our 1990 Air Bag Code Clearance tool, you'll find, fix, clear, and prevent the codes causing this driver into light to illuminate.

Laite oli vain pieni lyhyt johdonpätkä jonka toisessa päässä oli liitin ja toisessa joku musta mötikkä. Hintaa oli $21.99
Onkos näissä 1990 vuoden malleista jotain erikoista tämän suhteen, koska tätä vuosikertaa varten on oma työkalukin tehty?
-Maku
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2003, 14:17
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mulla on -90 mallin Vette ja samat varoitusvalot(Infl.rest. ja Fasten seatbelts)palaa.
Metro Auton arvelujen mukaan, lokakuussa 2002, se vois johtua esim. siitä,että airbagin moduuli olis viallinen ja kustannusarvio n.1500 Euroa !!!!!
Mun piti viedä auto sinne tutkittavaksi,mutta talvi ja kelit tulivat esteeksi.
Toi Makun vastauksessa esiintyvä piuhan pätkä oli tervetullut tieto varsinkin kun kustannus on murto-osa moduulin hinnasta.Ihmetyttää vaan miksei ns. virallinen merkkiliike tunnu tietävän,että asia on korjattavissa pienellä johdolla (business ????? ).
Nyt tarvitsis tietoa miten ja mihin se piuha kytketään. Pera

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2003, 14:29
ZR1 ZR1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.02
Sijainti: .
Viestit: 220
Perusasetus

Älkää hyvät ihmiset menkö sinne Metro Autoon...

Viime kesänä laskuttivat tonnin vanhaa rahaa pelkästä käsienlevittelystä.. Sanon suoraan, että touhu oli Jaken kanssa FinnVetessä hieman eri planeetalta. Jos Metron kanssa olisin jatkanut, niin varmaan koko loppu kesänä ei oltaisi ajettu.. Se oli sellainen polttoaineenpaineensäädin se..



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2003, 15:13
KTM KTM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.01
Sijainti: Finland.
Viestit: 108
Perusasetus

Huomatkaa:

"With our 1990 Air Bag Code Clearance tool, you'll find, fix, clear"

-Siis kyseessä on TYÖKALU jolla purat/löydät koodit ja sen jälkeen tiedät missä vika on. Voit korjata sen vian. Samalla työkallu saat valon sammumaan, mutta vika päällä se valo tulee takaisin.

"Metro Auton arvelujen mukaan, lokakuussa 2002, se vois johtua esim. siitä,että airbagin moduuli olis viallinen ja kustannusarvio n.1500 Euroa !!!!!"

-Metrossa arveltiin vai suoritettiin tuo vikakoodin luku? Jos vikakoodi on luettu ja saatu tieto viallisesta modulista on oikeaoppisen korjauksen hinta yhä n.1500 EUR tai sitten jollain toisella korjaamolla XXXX,- EUR.

Kysessähän on vain testipiuhat+mötikässä vastus? Sillä saadaan lähettettyä purkukäsky ja luettua koodi. Ei se korjaa mitään. Eriasia on taas tuo manuaalin piuhoihin tuleva muutos, että kaikki vaihteet on kokoajan käytössä. Vaihteistossa korjataan selkeä puute.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.02.2003, 09:46
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Muistelin, että tätä on nimenomaan 90:ssä ollut paljon ja tommosen löysin, joissain tapauksissa voinee auttaa:

Service Bulletin: Inflatable Restraint Indicator Lamp Stays On

Subject: INFLATABLE RESTRAINT INDICATOR LAMP STAYS ON
Model and Year: 1990 Y CAR
Source: Chevrolet Service Bulletin
Bulletin Number: 90-98-0A - (01/03/1990)

CONDITION: The "INFL REST" indicator lamp may stay lit after the 5 second (ignition on) bulb check. This condition may occur right after the vehicle has been worked on for other reasons, such as cluster or steering column repairs.

CAUSE: If the ignition is turned on while any component of the SIR (Supplemental Inflatable Restraint) system is disconnected, or the cluster fuse feeding the indicator lamp circuit is blown, a malfunction code will be stored in the DERM (Diagnostic Energy Reserve Module).

Components that will set codes if disconnected with the ignition on are:

- Driver Information Center (DIC) (Code 42 - Indicator Lamp; Open Circuit)

- Steering column SIR connector (Code 35 - Inflator Squib; Open Circuit)

- Front crash sensors (LH & RH) (Codes 15 or 25 - Front Sensor; Open Circuit)

CORRECTION: Clear malfunction codes from the DERM using the following procedure:

1. Turn ignition "OFF". 2. Ground ALDL terminal 'K". 3. Turn ignition "ON". 4. Wait for fault codes to begin flashing (approx. 5 seconds). When the codes begin flashing, unground ALDL terminal "K" for 3 seconds +/- 1/2 second. 5. After ungrounding ALDL terminal "K" as described in step 4 above, ground it again for 3 seconds +/- 1/2 second.

6. Unground ALDL terminal "K, and wait 10 seconds. Before turning ignition off, verify that Code 12 is the only code being flashed. If not, codes have not been properly cleared. Begin clearing procedure again starting with Step 1.


Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2003, 12:56
JU JU ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 24.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 6
Perusasetus

Sain varoitusvalot vihdoinkin sammutettua. Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.

Vika koodi oli 16, joka viittasi vasemman puoliseen törmäys sensoriin (akun takana). Irroitin sensorin ja putsasin maadoitukset. Tämä ei vielä auttanut. Varsinainen vika löytyi sensorin connectorista, joka löytyy kuskin jalkatilasta vasemmalta seinustalta (ruskea mötikkä). Ilmeisesti connectorin pistokkeet eivät olleet kunnolla kontaktissa.

Tämän jälkeen puhdistin koodit edellä olleiden ohjeiden mukaisesti. Käytin kahta johdon pätkää.
Tämä korjaus näytti maksavan 0€--> tällä kertaa näin, onneksi.

JU
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2003, 17:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Miten nämä turvavyöt toimivat eli Inflatable Restraint system. Itselle auto on uusi ja sitä kautta tässä uusia asioita opiskellaan. Choke napista saa ala vyön lukittua, mutta ylävyö(viisto) ei "nappaa" kun nykäisee eli miten homma menee? Laukeaako järjestelmä törmäyksestä ja lukitsee ylävyön myös? Onko kaikki niikuin pitääkin vai onko systeemi solmussa?

Kiitoksia avusta taas,

T: Tavallinen tallaaja

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2003, 12:16
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kertokaa vain jos mahdollista neuvoja ylenpänä olevaan kysymykseen tuosta Inf.Rest. systeemin toiminnasta. Tietää pitää tässä kevättä odotellessa alkaa korjailemaan vielä viime metreillä.
Kiitos

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.03.2003, 02:00
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Miten nämä turvavyöt toimivat eli Inflatable Restraint system (vm.-90). Itselle auto on uusi ja sitä kautta tässä uusia asioita opiskellaan. Choke napista saa ala vyön lukittua, mutta ylävyö(viisto) ei "nappaa" kun nykäisee eli miten homma menee? Laukeaako järjestelmä törmäyksestä ja lukitsee ylävyön myös? Onko kaikki niikuin pitääkin vai onko systeemi solmussa ja vyöt menee uusittavaksi?!?! Neuvoa odotetaan edelleen kun kevät puskee päälle=)

Kiitoksia avusta taas,

T: Tavallinen tallaaja

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2003, 21:49
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Turvavyön mekanismissa on heiluri, joka lukitsee vyöt törmäyksessä tai esim. voimakkaassa jarrutuksessa. Jarrutuskokeella voit tarkistaa vöiden toiminnan, kun otat auton taas liikenteeseen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.03.2003, 01:53
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus


Aikanaan tuli vaihdettua Camaroon vyöt tuon takia..

Tosiaan, siellä on sellainen massaheiluri, joka lukitsee vyön jarrutuksessa.



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.03.2003, 09:38
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Mä laitoin kanssa aikoinaan mun C3:een tavalliset eurovyöt koska en tykännyt (likaisista) jenkkivöistä ja toisaalta eurovyöt maksoivat noin 20% uusiin orkkisvöihin verrattuna.

> Miten nämä turvavyöt toimivat eli Inflatable Restraint system.

Tähän vähän oikaisten: Inflatable Restraint system on suomeksi "airbag" eikä siis liity turvavöihin. Inflatable = puhallettava.

t: Toni

Vette '91
Kupla '00
Land Rover '66
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.06.2003, 00:10
ZR1 ZR1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.02
Sijainti: .
Viestit: 220
Perusasetus

No nyt on sitten samanlainen vika tilanne päällä... Corvette 50v synttäreiden kunniaksi.. Noiden sensoreiden kanssa pulatessa saa ilmeisesti olla varovainen, ettei turvatyyny laukea.. (Se nyt vielä puuttuisi..)


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:13 (GMT +2).