![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Lavetin teko pikku kuljetusautoonToiveissa olisi mahdollisemman matala lavetti, joten saako sen integroida auton omaan runkoon? Eli runkoon hitsattas poikkipalkit ja reunoihin pitkittäis palkit. Jäis sen 10cm matalammalle kuin irrallisena. ja kai siinä muutaman kilokin säästyis. Ei tarvis niin pitkiä ramppeja ja kuljetukset vakaampia mattalammalla. Tekisin upotukset pyörien kohdalle niin kuin koneurakoitsijat. Mutta olis tarkotus myös noita muutamaa tuuning rassia kuljetella tällä, niin se ei käy ellei tee peitettäviä. Ja muutenkin parempi kun on tasanen lava. Sitten millä sen lavan päällystäs? Vaneri varmaan halvin, mutta taitaa kulua ja alkaa repsottaa kulmista nopeesti. Alumiini turkkilevy oli ainakin doppelin lavalla aika hyvä. mistä sitä sais kohtuu hintaan? Verkko käyny kanssa mielessä, tippuis paskatkin suoraan läpi ![]() Mielipiteitä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Salmiakkikuvioinen verkko vois olla pohjamateriaalina aika jees. Suht. jäykkää evästä, kestävää, halpaa sekä helposti puhdistettavaa ja paska pääsee tippumaan läpi. Myöskin hyvä pito kumia vasten.
Tosin taas paska pääsee tienpinnasta lentämään lavetin päällekkin. Mikä auto kyseessä jonka päälle lavettia suunnittelet? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mersun 409 täs ei oo nyt ollenkaan lavaa, hytin ruostehommat tehty vasta.
Joo toi salmiakki kuvio olsi kyllä hyvä. jos tarvii puhdas kuljetus olla niin pressua vaan väliin. ![]() Voi pohtii lavaa kun odottaa että saan hiekkapuhallussuuttimen. Viimeksi muokannut Heikki L : 11.02.2012 10:55 |
#4
|
||||
|
||||
![]() salmiakkiverkko
ainakin tällä suunnalla se on pirun kallista.en muista enää vuoden takaisia hintoja mutta ostamatta jäi kun hinnan selvitin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos runkoon tarvii mitä kiinni saada, niin pulttaamalla, ei hitsaamalla.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ritilää romuliikkeestä...?
http://www.finnritila.com/fi/ritilat/ritilamallit http://www.finnrasti.fi/?ID=GALLERDURK&sLang=fi-fi Niijoo, tai sit haet täältä valmiit ajosilta-aihiot. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94047 Viimeksi muokannut -Jarkko- : 13.02.2012 12:45 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa on mukavasti kantavuutta ja saatavuus eri reikäkoolla on hyvä:
http://www.karanor.fi/pdf/VL4.pdf Haku nimellä: Expamet ,niin löytyy toimittajia muitakin. Ei se ilmaista ole, mutta kilohinnaltaan järkevää.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lavaa mietiskelty, ja taidan sen tolla köykämiinillä päällystää 3mm turkkilevy, 6.6e/kg Noin 100kg sitä menee tohon kun mittailin. menisköhän tossa vielä toi 2mm?
Runkokin meni uusiksi, oli sen verta heikosti korjailtu että en viitsinyt jättää noin. Mites se lavan kiinnitys, saako sen nyt sitten hitsata yhtenäiseksi? Vai pitääkö sen olla pultattava, mun mielestä noi koneenkuljetus autot on ihan kiinteiksi rakennettu. laskeskelin että helpsti 150kg säästyisi panosta. No ei se nyt hirveesti, mutta kumminkin ![]() Ensviikolla kerkee käydä katskonttorilta kyseleen jos ei kukaan tiedä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kyl kaikis koneen kulettimis ja muissaki mitä oon nähny, on hitsaukset kiinni apurungossa ja runkoon pulttiliitokset...
Saattaa rapsii runko poikki hitsauksen luonta, siks ne on niittaamal tai pulteilla tehtykin.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trailerin teko | SoSo | Chit-Chat | 62 | 27.03.2018 20:57 |
Paisuntasäiliönkorkin teko | NisteR | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.01.2009 00:32 |
Rasvamontun teko | post-peku | Chit-Chat | 21 | 14.02.2008 18:27 |
Soan teko! | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.10.2006 10:23 | |
sisälokareiden teko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.12.2005 21:37 |