![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Väljistynyt laturin kiinnitysLuin jostain viestiketjusta että ainakin Pajerossa on ollut tämä ongelma että laturin alempi kiinnityspultti on päässyt löystyttyään syömään korvakkeessa olevaa reikää soikeaksi. Ja tuo korvakehan on yhtä puuta moottorin lohkon kanssa joten vaihto ehjään ei ihan ekana tulisi mieleen. Ja kun reikä on kerran päässy väljäksi niin homma toistuu helpommin uudestaan. Pienempi paha on se että laturi on hieman vinossa hihnan pyörimissuuntaan nähden. Omassa Pajerossa tietenkin on tuo ongelma (vielä lievänä?) ja juuri kiristin pultin kunnolla ettei pääsisi vatkaamaan lisää. Kysymys kuuluu minkälaisia ratkaisuja olette vastaavassa tilanteessa tehneet? Katselin että ehkä paikallaan onnistuisi poraamaan reiän isommaksi ja tekisi sorvilla sopivan kokoisen holkin kovemmasta aineesta jonka sitten laittaisi paikalleen laakerilukitteella yms. Eli kokemuksia??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Holkitus tulisi ittellä ensimmäisenä mieleen,
Jos se ei onnistu niin sitte varmaan jää vaihtoehdoksi täyte hitsaus ja uuden reiän teko..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mä vedin itellä vaan paremman pultin sinne ja nylokki mutterilla vain tiukalle. Hyvin on pari vuotta mennyt, kun muistaa vaan sillon tällön tarkastella et pysyy tiukalla.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Saiskos siihen jotenkin 2puoleisen kiristyksen? Sopivan tiukka putki väliin tai kahdella omalla pultilla molemmin puolin. Kitka pitäis huomattavasti paremmin paikallaan kun saisi oikeasti kireälle.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pajerossa on se korva eri osaa ku moottori... Osassa on öpumpun osat jne kii. Mut justiin Pajeroissa kyllä soikkenee se reikä tai sit jo valmiiksi tehtaalta tullessa... Neljä konettta missä kaikissa se reikä soikee... Ja kaikilla eri matka taivalta takana, että ei voi sanoo et ois ajan tekmää vikaa...Sit myös ollut L200:sia missä sama vika, vai onko vaan sitten suunnittelu vika tullut tehtaalla jo siihen muottia suunnitellessa.
Ite ku teen seuraavan koneen, niin käytän sen kopan hitsarilla ja teetän isomman reijän... Sit teetän siihen metalliholkin timminä, että ei syöpöttele sitä korvaa ennään... Saan samassa paikassa kaiken teetettyä, kun siellä on koneisamon varustelut kaa hitsien lisäksi. Eli ent.työkaveri pystyy hitsaan ja sorvaan, sekä jyrsiin osia vaik mitä ja ihan yksittäisiäkin kappaleita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Laturin vaihto | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2011 07:59 |
Ostetaan GR:n laturin säätörauta | pastirolli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.12.2009 19:10 |
Laturin säätimistä | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.11.2009 23:30 |
Ostetaan 2l, 2l-t laturin korvakko | Rune | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 02.08.2008 21:31 |
o:350b laturin ja ohjaustehostimen kiinnitys rauda | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 16.07.2007 14:12 |