Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2007, 21:57
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Hj 61 jarrupaineensäädin temppuilee


Ongelmana on, että takajarrut menevät lukkoon, ennen kuin etujarrut ottavat edes kunnolla kiinni. Etujarrut olivat n. 3,3Kn, joten tehoa löytyi.

Onko jollakin jotain kokemusta tai jotakin kuvaa, että miten putket kuuluu olla liitettynä säätimeen. Katsoin vanhojen kytkentöjen mukaan, mutta varmaa ei ole, että oliko nekään oikein(putkia vaihdettu joskus).

Entäs pystyykö sitä mitenkään säätämään? Tangon asennolla tms.?

Säädin oli purettuna ja putsattu, joten se ei ole ainakaan jumissa.

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2007, 22:26
Stihl Stihl ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.11.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 61
Perusasetus

Lueppa tätä:
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=43999

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2007, 22:50
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Aivan, unohtui mainita. Tuli luettua nuo topicit aiemmin jo-> ei ikävä kyllä ratkaisua.

Selvennökseksi, etujarrut siis toimivat täydellisesti ja tasaisesti. Myös takajarrut toimivat hyvin, mutta ennen etujarruja.

Pääsylkky on kondiksessa, eli siinä on uudet tiivisteet.

Kaikki on ilmattu moneen kertaan. Korjausoppaan(olikohan haynes) mukaan se jarrupaineensäädin pitää ilmata viimeisenä kaikista. Siinä on myös maininta säätöruuvista/pultista, joka pitää laittaa purun jälkeen ,kasausvaiheessa, täsmälleen samaan asentoon kuin se alunperin oli.

Onko siinä jotain säätöä, en itse keksi siitä mitään säädettävää.

Kuuluuko sen tangon olla kaarella alunperin?

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2007, 00:28
Tikru75 Tikru75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.05
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 486
Perusasetus


Siis eikös siinä ole se ALB venttili josta säädetään takajarrujen painetta sen tangon pituudella..

Ihan kuin olisin lukenut korpivaara oppaasta siitä..

Mulla on meinaa takajarrut hukassa kokonaan ja korotuksen myötä tanko ilmeisesti jäänyt alas jolloin jarruille ei mene ollenkaan painetta, katsastus aseman dynon mukaan ei viisarit värähtänyt yhtään..

___________________________
RR 3.5 EFi V8 -89
Toyota Land Cruiser -81

-Offroad Kainuu-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2007, 10:30
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Aivan, olen samaa mieltä siitä, että sen tangon säädöllä(kun tietäisi miten??) saa sen painemäärän säädettyä suhteessa kuormaan ym.

Mulla oli dynolla takana jotain 2.2Kn, joten ei ole mitään ongelmaa sen suhteen. Omaa kärryäni ei ole korotettu, mutta se on (poikkeavasti) kallellaan hieman vasemmalle. Tiedä sitten vaikuttaako kallistus siihen paineensäätimeen ja sen toimintaan.

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.12.2007, 19:07
Tikru75 Tikru75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.05
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 486
Perusasetus


Dodii,nyt etsin käsiini tämän korpivaara opuksen..

Sanoo että:

säätövarren alkup. pituus on 78 mm. säätöalue 72-84 mm.

yksi kierros muuttaa nestepainetta n. 0.6 bar.

Liian pieni paine - pidennetään
Liian suuri paine - lyhennetään

Hemmetti kun ei ole skanneria niin ei saa tuota kuvaa tänne..





___________________________
RR 3.5 EFi V8 -89
Toyota Land Cruiser -81

-Offroad Kainuu-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.12.2007, 20:40
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Kiitoksia Tikru, tätä juuri ajoin takaa. Täytyypi huomenna mittailla ja ruuvailla. Arvasin, että jossain siinä säätömahdollisuus on.

Ei mut hitto... Nyt vasta tuli mieleen se säätöpaikka... mutta säätöarvot on tärkeät.

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2007, 20:39
TexasCruiser TexasCruiser ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.07
Sijainti: Tampere
Viestit: 169
Perusasetus

Noniin! Nyt on säädetty jarruja taakse hieman "tehottomammaksi".
Nyt ei mene lukkoon ennen etujarruja.

Kiitokset Tikrulle tiedoista

__________________________________________
- Mitä keila itselleen mahtaa, varsinkaan pallolle ?-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.12.2007, 21:45
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Vinkki: Korpivaara-opus löytyy Slck:n galleriasta pdf-tiedostona.

HJ 60 -82, 12H-T
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.12.2011, 09:39
hikka hikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.11.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 14
Perusasetus

Kaivetaas vanha topikki ylös kun ongelmat täsmää.


Eli vm94 4wd hiace tunkee persettä edelle jarruttaessa ja se on varsin inhaa kun mittari näyttää 80km/h.

Onko hiacessa samanlainen säätömahdollisuus, kuin tuo Tikrun tarjoma ohje kuvailee?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tikru75 Näytä viesti
säätövarren alkup. pituus on 78 mm. säätöalue 72-84 mm.

yksi kierros muuttaa nestepainetta n. 0.6 bar.

Liian pieni paine - pidennetään
Liian suuri paine - lyhennetään
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.12.2011, 10:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Könyä auton alle ja katso JOs siellä on tanko joka menee murikasta jonnekkin takaakselin eteen ja akselin päässä kierteet niin eiköhän toimi samalla periaatteella.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.12.2011, 10:35
hikka hikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.11.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Könyä auton alle ja katso JOs siellä on tanko joka menee murikasta jonnekkin takaakselin eteen ja akselin päässä kierteet niin eiköhän toimi samalla periaatteella.
On niin märkää ettei malta

[OT]
Oot pornalainen? Niin minäkin puolen vuoden päästä.
[/OT]
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.12.2011, 10:39
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

(OT) Joo muutaman vuosi on täälläpunkattu
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.12.2011, 11:08
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Könyä auton alle ja katso JOs siellä on tanko joka menee murikasta jonnekkin takaakselin eteen ja akselin päässä kierteet niin eiköhän toimi samalla periaatteella.
Onhan siellä. Mutta ota rummut auki ja putsaa pölyt pois niin luultavasti helpottaa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.12.2011, 11:26
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hikka Näytä viesti
Kaivetaas vanha topikki ylös kun ongelmat täsmää.


Eli vm94 4wd hiace tunkee persettä edelle jarruttaessa ja se on varsin inhaa kun mittari näyttää 80km/h.

Onko hiacessa samanlainen säätömahdollisuus, kuin tuo Tikrun tarjoma ohje kuvailee?

Jos on jumissa niin multa löytyy -91 takaveto Hiacen säädin joka tuntui toimivan.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.12.2011, 11:56
hikka hikka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.11.10
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 14
Perusasetus

Tattista vinkeistä. Osaako joku vielä vinkata kuka noi jarruhommat voisi tsekata Järvenpään lähistöllä, kun OKT-rakentajalla ei oikein olisi aikaa ja halua alkaa itse rassaamaan..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Valot temppuilee Tekniikka & Jutustelu 3 04.02.2008 20:17
pajeron jarrupaineensäädin joiva Tekniikka & Jutustelu 1 09.11.2006 23:47
Jarrupaineensäädin?? Wago-78 Tekniikka & Jutustelu 29 25.04.2006 09:42
FJ-55 Virtalukko temppuilee! jambo72 Tekniikka & Jutustelu 4 11.04.2005 20:48
O: Jarrupaineensäädin Jeeper O/M/V Muut 0 10.03.2004 19:45


Sivu luotu: 20:54 (GMT +2).