![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Peräöljyt/vesiKertokaahan viisaammat, HJ61 tai 60, ihan sama. perien huohotusten kautta ei saa uutta ainetta, mut joka uittoreisun jälkeen peräöljyn tilalla vähintään vettä, paraimmillaan kaakaota. Onko niin, et lämmetessään kehittyy alipaine, joka imee stefan kautta uudet liemet matkatkaan, vai mistä johtuu aineen vaihdunta sekä eessä @ takana??? Auttaako huohottimien nosto ja orkkis suuntaventtiilin poisto??
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Oikeestaan joo.
Se orkkis takaisku yleensä pitää joten kun lämmin akseli jäähtyy uitettaessa ni kehittyy alipaine ja sit imee vettä stefoista ja vähä jokareijästä. Eli se venttiili vittuun ja letkukara ja letku siitä ylös hyttiin vaikkapa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Paineista suosiol ku tykkäät sammakkaa koittaa leikkiä...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkohan sinne uskaltas sitten painetta lykätä?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hyttiin en lähtis enää perien huohotuksia vetelemään, kerran kokeiltu
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Minä ottasin ja vetäisin huohottimet ilman mitään kuristuksia/venttiilejä, mahdollisesti joku sihti päähän, vaikkapa sisälle ilmanpoiston viereen.
No, jos tuo olemattoman pieni rasvan haju haittaa, niin vedä sitten vaikkapa konehuoneen yläreunaan, paikkaan jonne paska ei lennä. Jos tuo hypoidiöljy alkaa todella haisemaan huohottimesta, niin silloin jotain pielessä; öljyt todella lämpimiä tai sitten vettä seassa ja alkaa vaahtoutumaan. Tuo venttiilin toimintahan on seuraava: pyrkii pitämään perässä pientä alipainetta akselin jäähtyessä, jotta ajossa stefojen tiivistehuulten väliin kertynyt öljy imeytyisi takaisin. Meillä vaan tahtoo olla että imee paskaa, joka sitten tuhoaa stefan ja sen liukupinnan. Ja miksi sitten imasee vettä; lämmin akseli upotetaan kylmään veteen niin jäähtyessään akselissa oleva ilma ja öljy kutistuu ja imasee heti vettä (pikkasen väljällä olevat laakerit ja stefat ja pieni nytkyttely edestakaisin ei ainakaan paranna tilannetta) ja tuohon paineistamiseen: painetta pitää olla upotussyvyyden suhteen; 1 kg on optimi, kun 10 metriä vettä akselin päällä..... metristä selviää reilulla 0,1 kg:lla |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itse ajattelin vetää huohottimen mahdollisimman korkealle,ei kuitenkaan hyttiin,ja varuiksi muutamalle kiepille siitä päästä niin ei niin herkästi pääse menemään vettä perään ainakaan tuota kautta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Täyssynteettiset peräöljyt? | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 06.04.2007 20:22 | |
Peräöljyt.. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.10.2005 07:11 |
Peräöljyt | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.02.2005 20:41 | |
SJ:n peräöljyt talvella | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.12.2004 12:18 |
Peräöljyt? | Teme_76 | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 12.03.2004 22:38 |