![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxiin SDoRIn palikatMistä noita ko. palikoita saa? Itte pidän 135e hintaa kalliina? Onko kellään CAD kuvaa jolla teettää josaki pajalla? Hatilla? Tai kellään tallissa ylimääräsenä "1" palikoita?
__________________
Toyota HiLux -98 LN-170 2,4TD |
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.4crawler.com/
135e on melkeen ilmaset. Joudut muuten maksamaan extraa 1" korkeudesta, hinta pätee vain 1,5". Omassa on noi 1". |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia.. Ny helppas.. Joo, tarttee miettiä tuota ainetta.. Onko ehrotuksia? Rosteri? Alumiini voi olla pehmosta? Vai normaali 52?
__________________
Toyota HiLux -98 LN-170 2,4TD |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ainaskin alumiinista vesileikkurilla leikatut 30mm palikat ja hyvin on mukana pysyneet samoten kuin kaverinkin autossa. Maalaat vaa ja ryvetät jossai suolla auton ennen katsastusta nii ei osu kiiltävät palikat nii herkästi katsurin silmään. ; )
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Saakohan vastaavan kaltaisia palikoita pajeroon mistään? Teettämällä tietysti, mutta saakohan valmiina?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pajerossa vääntösauva vaikuttaa alatukivarteen, eikä ylätukivarteen kuten Hiluxissa/4Runnerissa. Eli periaate eri, sauvoja pitäisi kuitenkin kirrata eikä palikoilla saavuteta mitään etua.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kai sillä saman hyödyn sais jos sinne yläpallon kiinnitykseen sellasen palan vaan vois laittaa?? Lisäähän se ulosjousto matkaa??
Kun ei vaan oo mitsussa pulteilla se pallonivel kiinni?? Ainakaan L200 ei oo. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Anteeksi tyhmyyteni, mutta. Mikä konkreettinen hyöty noilla saavutetaan ilman etuperän ja alatukivarren alaspäin siirtämistä? Eikö muuten saa mitenkään ulosjoustoa? Yläpallonivelen asento pysyy tietty samana kuin ennenkin, mutta pyöränkulmien kustannuksella, vai eikö tojotassa pysty kirraamaan jousia? Vai onko ymmärryksessä vikaa
![]() ![]() Viimeksi muokannut jkholma : 28.11.2008 20:04 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Vääntösauvoja tiukkaamalla kyllä nousee mutta myös joustot huononee
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
nuo 4crawlerin palikat on alumiinia... itse tilasin sieltä ja noin 80euroa makso. tuli suoraan postiluukusta sisään ilman veroja. kirjekuoressa siis!!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
multa saa ens kesänä halvalla kaikki ifs kilkkeet ja 1,5" palikat ja akselin jonka sisällä on 4.88 superrior välitys. jos joku tarvii varaosia.
Vaihtuu lehdet ja jäykkä akseli... |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niin, ja nuo "alkuperäiset" SDORIn tekemät palikathan on T6061-alumiinia, eli jokseenkin kovaa "billet"alumiinia. Kestää syöpymistä ja kaikkee muutakin alumiineista parhaimmasta päästä. Älkää ruvetko mistä vaan hötöstä näitä väsäämään! |
#15
|
|||
|
|||
![]()
No sitähän mä mietin että normi alumiini voi olla pehmosta ajan kanssa.. Taitaa tuolla T6061-alumiini aikas hinnoissaan vai kuinka? Tarttee pistää sähköpostia noihin isoihin lähikoneistamoihin ja kysellä heiltä eri näkemyksiään..
__________________
Toyota HiLux -98 LN-170 2,4TD |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mä varaan jo noi 1.5"palikat ja laita ny samantien kiemura jouset!
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
voi olla että tulee apujouset
![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Vielä vähän J-T lle: Kyllä lehdilläkin joustoja saa
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
No ei varmasti tuu halvemmaks yksiä teettää koneistamossa täällä, jos 4crawlerilta saa 80 €/pari. Toisekseen sun pitäis olla valmis esittämään että ne on tehdasvalmisteiset, ko. automalliin tarkoitetut ja tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen.
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 29.11.2008 12:18 |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Jos joku tarvii hiluxiin noita korotuspaloja niin heittää mulle yv:tä, materiaali on 6082 alumiini.
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Onkos kukaan laittanut noita paloja kdn 170 hiluxiin?
Vaikuttaa että ylätukivarren täytyy olla erilainen kuin ln 110:ssä. Kokeilin omaan 30 mm.palikoita,menee kyllä paikalleen mutta yläpallonivel ei mahdu mitenkään. Ei kehtaisi niin paljoa rälläkkää näyttää tukivarrelle,saattaisi vaikka katsastuksessa tulla ongelmia. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Ööö. Siis miksi ei pallonivel mahdu paikoilleen? Mistä panttaa kiinni.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Ylätukivarren autonpuoleinen reuna kääntyy sisäänpäin,eli pallonivelen laippa ei mahdu menemään paikalleen,vaikka siitä otin jo siivut pois kiinnitysreikien kohdalta.
Tukivarresta pitäisi rälläköidä se reunus pois että mahtuisi.Ei vaan vaikuta hyvältä hommalta. Voishan tuosta koittaa ottaa kuvan joskus,niin olisi helpompi hahmottaa mikä ahistaaa. Edittinä vielä:Ylätukivarsi on kotelomallinen,jonka alareunassa reikä yläpallonivelelle.Tämä reikä on pienempi kuin pallonivelen laippa. Eli pallonivel pitää asentaa 45 asteen kulmass,suoraan se ei mahdu menemään. Ja nyt siis 30mm.palikka tuo pallonivelen siihen kapeaan kohtaan. Eli ilmeisesti ln 110 mallissa eritavalla,kun kukaan ei ole maininnut asiasta.Oli minullakin sellainen,siihen laitoin 4"procompin sarjan,niin se pitäis vissiin tähänkin laittaa. Viimeksi muokannut kilander : 31.10.2010 18:32 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän sitä kaikista pitää laikata slaissi pois siitä alareunan pellistä. Johan se SDORI:n ohjeissakin lukee ja on oikein kuvakin: http://www.sdori.com/SDORI_4WD_Spacer_Install.html
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
Kiitti linkistä/vinkistä.
Nämä palat kun made in finland,niin ei tullut mitään ohjeita kateltua.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: 2.4D tai 2.4TD Hiluxiin -86 | Morjenz | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.10.2007 06:23 |
Palikat | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 22:16 |
D-4D Hiluxiin 128 hv/300 Nm | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.08.2005 15:34 |
Hiluxiin PTO? | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.01.2005 18:41 |
Palikat | Tumi | O/M/V Muut | 0 | 18.01.2003 11:32 |