![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() kylymä hdjonko muilla hdj:n omistajilla kokemusta nuitte koppien lämpöjen kans... onko muilla kylymää kyytyiä?? missä vika??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Termari on vaihettu ja lämppärin kenno putsattu ???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
termari o vaihettu... kenno pittää vielä vilikassa
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä oli kylmä hodari mullakin viime talvena.
Parani kun laitto lämppärille kiertovesipumpun. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
vähän kans pidin tota omaa hdjtä kylmänä, vaikka ei vielä edes ollut pakkasia.
lämpö mittari roikkui aina hivenen alle puolivälin. vaihdoin nesteet, ja samalla kertaa pesin jäähdytysjärjestelmää astianpesukoneen jauheella. jauhetta laitoin noin 2 desiä vedellä huuhdeltuun järjestelmään. ja ajoo tunti. siinä sitten huuhdoin järjestelmää moneen kertaan vesiletkulla ja lopuksi vie koneeseen vetet, ja ajoin koneen lämpöseksi. uudet nesteet koneeseen ja pari viikkoo kun ajoin niin rupesin ihmetteleen kun nesteet on taas ruskehtavat. tilasin sitten toyotalta uuden termostaatin (76 astetta ainoo saatavilla oleva malli) makso vaan 34€ ja tiiviste 6,5€ samalla kun vaihdoin ton termostaatin, niin huuhdoin taas järjestelmää vedellä. ja täytyin uudella jäähdytin nesteellä niin sen jälkeen on pysynyt nesteet vihreenä. ja sisälle tulee hyvin lämmintä. ja lämpömittari napottaa tarkasti puolivälissä mittaria. semmonen vähän ihmetyttää, kun vähänkin laittaa lämppärinvipua pienemmälle, niin vaikuttaa tosi herkästi. ja sisäpuhallin on aika kovaääninen... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
sama meinaa olla mullaki tuon lämpöviisarin suhteen.. vähän lököttää alle puolen.. pittää vissii kokkeilla tuota pesu hommaa...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran ollut kylmää jo tänä syksynä että on päässyt kokemaan jotta kyllä tämäkin tojota (hdj) on vaan lämmin auto.
Esim tänä aamuna -5 näytti mittari pakkasta. Auto käyntiin tupakin verran tyhjäkäyntiä sit kierrokset johki 1300 about ja lämppäri täysille ja takatöhö kans. Sisään kuppi kahvetta ottaa n.10min vähän vajaa jonka jälkeen autoon... Lasit sulat ja sai kyllä jo kääntää lämppärin puhalllusta pienemmälle ( ei ollut sisäkiertoa edes päällä). Lämmöt ei olleet nousseet viisarissa kun hivenen, juuri huomasi. N. 2km ajelua ja lämpömittäri vähän alta puolvälin missä se on aina ollut ja pysynyt. Nyt sai jo tipauttaa lämpöäkin pienemmälle. Saa nähdä miten sitten lämpii ku on oikeesti kylmä. saako rupee suunnittelemaan webastoa... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ei ainakaan ollut HDJ kylmä, päinvastoin.
![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
itte en vois sanoa että puhaltaisko ees lämmintä... haaliaa ilimaa puhaltaa... pittää alkaa kattoon ennenku alkaa nuo pohojoosen poijjan helle kelit
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nouseeko lämmöt normaalisti? pistäppä ulkolämpömittarin anturi lämppärin putkeen kiinni ja aja kone lämpimäksi ja katso paljonko näyttää kun lämppäri on kuumalla ja täysillä? sitten siirrä mittari toiseen putkeen ja homma uusiksi.
Aukeaahan hana täysille? tuleehan sisälle lähes yhtäpaljon ilmaa kylmällä kuin kuumallakin? vaikein korjattava on, jos lämppärin läpät eivät toimi kunnolla, vaatii purkuhommia kojelaudan alla. Oliskohan sulla kenno tukossa? Me pestiin tuossa yhdestä hdj:sta lämppärin kenno seuraavasti: syyläriin laitettiin pullollinen jäähdyttäjän puhdistinta, ja ajeltiin jonkinaikaa. sitten otettiin lämppärin letkut irti, ja puutarhaletkulla huuhdeltiin vastavirtaan, tuli melkein kahvikupillinen kaikenlaista kiinteää paskaa, ruostetta yms. takakenno oli niin tukossa, että sitä ei saatu pestyä, kun vesi ei lähtenyt kiertämään! koska neste oli alunperin kaakaon väristä mönjää, niin otettiin vielä alavesiletku irti, ja juoksutettiin pari sataa litraa vettä lämppärin letkusta moottorin läpi, ennen kuin vesi tuli puhtaana läpi! ensimmäiset 50 litraa otin sankko kerralla talteen, ja vielä 5. sankko oli kuin laihaa kaakaota, siis ruostejyvät eivät näkyneet valkoisessa sankossa 10mm veden läpi. Nyt autolla ajettu n. 1000 km uusilla nesteillä( n.10c pakkasenkesto), ja tarkoitus olisi uusia tuo käsittely alkaen pesuaineen lisäyksestä.... Tuo ensimmäinen pesu auttoi todella paljon, mutta tuota kaakaon väriä ilmaantuu kokoajan lisää nesteeseen, siis joskus tuonne koneeseen on laitettu varmaan jotain muuta kuin jäähdytysnestettä p.s Noissa pesuhommissahan on se riski, että kennot yms voi alkaa vuotamaan, kun pienet reiät tukkinut paska lähtee liikenteeseen, puhumattakaan siitä että nuoilla syylärinpaikkaus litkuilla toteutetut korjaukset pettävät. -> siis peskää silloin kun ei ole pakko lähteä 500 km päähän traileria vetämään ja pitäkää 10 litraa valmista jäähdytysnestettä mukana. ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ugh.
Nii tuli itellekkin mieleen että olikos tuossa jo läppä ohjaus sille lämppärille eli että kennossa kiertää vesi aina paitsi kesällä(?) ja ilmaläpällä ohjataan ilmaa joko kennon läpi tai ohi...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Joo mullakin on ollut kylmä hodari jonka viaksi paljastui ilma lukko lämppärin kennossa se kenno on niin ylhäällä että jos sinne pääsee ilmaa esim nestteitten poiston/vaihdon tai muun remontin yhteydessä se ei tahdo omin avuin tulla pois!!pitäisi olla ilma ruuvi kennon ylä osassa (mulla lähti yllätys yllätys ilmat poijes norjan reissulla 2500km melkein yhtäjaksosta ajelua eikä ne kivat mäetkään varmaa asiaa ainakaan haitanneet ihmetys oli suuri kun yht äkkiä rupes lämmintä rittämään!!!!!)
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
saahan sitä ylempää letkua vähän avattua siitä kraanan vierestä ja ilmattua.
ainakin silloin kun on nokka ylhäällä. |