![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikä tätä Seriestä vaivaa?Series III Diesel ei suostu käymään kunnolla, kaipaisin apua diagnoosin tekoon. Oireet videolinkissä. http://www.youtube.com/watch?v=GNlrolC_Y9w Suuttimet on vaihdettu kunnostettuihin. Syöttöpumppu, ilmavuoto vai mikä?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jotenkin kuulostais ajoitusongelmalta.
Jossain romussa mulla oli niin vanhaa dieseliä, ettei jaksanut kunnolla käydä. Sekin kuulosti vähän tuolta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joko ihan reilusti myöhällä, tai voiks jakaja pumpun asentaa 180 astetta pieleen ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt ehkä vähän muisteluksi menee mutta muistelisin että tämä mahdollista ainaskin d24 patissa.. Lieneekö tässä sitten?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Olen koettanut säätää ajoitusta, mutta tuli tässä nyt sitten mieleen, että käänsinkö sitten väärään suuntaan? Kun ajoitus säädetään pumppua kiertämällä, niin aikaistuuko se vastapäivään ja myöhäistyy myötäpäivään? Olettaen, että pumppu pyörii myötäpäivään. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
vaikuttais että olis pumppu myöhäsellä. Juurikin noin että myötäpäivään menee myöhäsemmälle ainakin mersussa
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miten tuo oire alkoi ?? Ennen vai jälkeen suutin rempan ?? Ja alkoiko yhtäkkiä vai miten?
Esim venttiili jos kantaa tms. on myös sama vaiva.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koitin jo kerran aikaistaa ajoitusta, mutta pitää parin viikon päästä koettaa uudelleen, kunhan taas auton luokse pääsee. Pitää samoin koettaa muitakin vinkkejä. Luultavasti homma päättyy siihen, että hermo menee ja joku dieselkorjaamo saa koko auton ihmeteltäväkseen - tai sitten koko rotisko menee myyntiin ![]() On se kiva, kun molemmat maasturit on rikki ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koska dieseleille ei pysty itse tekemään muuta kuin vaihtamaan suotimet, vaikka kaikissa villeissä keskusteluissa saisikin muun kuvan. Se että jotain ruuvia käännetään johonkin, ja ajoitusta johonkin ihan arviosta menee aika mettään...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No eipä tuo diesel moottori mitään rakettitiedettä ole. Itse muutaman syöttöpumpun ja kolmet suutinkärjet vaihtanu ja simmannu ollu tosin suutin testeri käytössä. jos pumppu on varmasti kohillaan eikä heitä esim. hapaalla ja suuttimet on ehjät eikä oo polttoainelinjoissa vuotoja niin pakkohan sen on toimia.
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
suutin"penkkejä" löytyy nykyään kaikkien rakastamasta bilskembasta...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]()
No joo sellanen Käsin hakattava lupsu oli käytös mut näkee sil ainaki ettei vuoda ja avautumispaineetki saa katottua ja hyvin on kaikki onnistunu
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Cav jakajapumppu oletan? Katso se kannen läpi menevä kaasu akseli, onko kuin väljä. Sit jos kansi oli auki, menikö osat samanlailla sisään. Saa meinaan kasattua väärinkin.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Sehän se. Paikoillaan oleva pumppu ei ollut tarkemman tutkailun alla, mutta itsellekin tuli nyt tuo mieleen, että pumppu ottaisi ilmaa sisäänsä. Kun se vanhankin pumpun aikana yskäisi silloin tällöin ja sitten havaittiin pumpun kyljessä pieni halkeama ja vaihdettiin se "uusi" pumppu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4 Runnerin pakki vaivaa :) | artsi777 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.04.2011 15:26 |
Mikä vaivaa fordin 2.9i pikkukutosta?. | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 01.09.2010 19:06 |
Defender TD5 nykii - mikä vaivaa | osmo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.08.2008 08:04 |
mikä hiluksia vaivaa? | Offroadrunner | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.07.2007 19:13 |
Mikä Piinaa vaivaa? | piina | Kysy MäIteltä | 1 | 08.11.2005 20:21 |