![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vauhtipyörä PZJ75 -91Oisko tietoa mistä moisen kappaleen voisi saada kohtuuhintaisena? Tojotalla maksaa armeliaat 1050€ tuo jousilla varustettu malli. Voipi olla esim. ulkomaanlähteetkin yhtä arvokkaita, mutta kysäistään nyt jollain sattuisi olla tietoa.. Aiempaa keskustelua varaosasta: http://www.petrisimolin.com/ThePalst...?TOPIC_ID=9056 Kiidos
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei varmaan paljoa lohduta että todennäköisesti HZJ:n vauhtipyörä on samanlainen?
![]() Miten se on rikki, voisiko sitä ehjätä jotenkin järkevämmäksi, esim. vahvistaa tms? Tarkemmin ajatellen en ole kuullut yhdestäkään HZJ:sta saati sitten nähnyt sellaista Suomessa. 1HZ-moottoriahan on mm. 75:ssa, 7879:ssä, 80:ssä ja 105:ssa. Pitäisi varmaan pistäytyä jollain kriisialueella tarkkailemassa. Kaikkiin kehitysmaihinhan niitä ei todistettavasti myydä kun ei kerran Suomesta löydy. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jouset palasiksi ja suru sen mukainen; tunnit täynnä, ehjäys vaihtamalla osa uuteen. Saattaishan se olla tuo HZJ:n vauhtipyörä samanlainen, eikö 1PZ kone kuitenkin ole aikalailla sama kuin 1HZ paitsi 1PZ on vain 5-cyl. Huhun mukaan tuo vauhtipyörä olis konetyypin heikko kohta, siinä missä limppu jo valmiiksi on vähän erikoinen ratkaisu.
Maahantuoja ei ilmeisesti ole koskaan hzj-mallia Suomeen kotiuttanut, mutta jo saksassa niitä tuntuu olevan tarjolla. Osien yhteensopivuusriski kuitenkin sikseen, toyota varaosakauppias lupasi vauhtipyörän 850€:n hintaan 2 päivän toimitusajalla. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Meillä vaihtovat firmassa sen kaksiosaisen vauhtipyörän perinteiseen kovaan yksiosaiseen malliin ja ihan hyvin toimi siitä huolimatta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?- -86 HJ 61 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jaa, enpäs tiennytkään puolustusvoimien salaisesta viisaudesta. Ne ovat mitä todennäköisimmin 1HZ-koneisia, ja muutenkin karumpia kuin bulevardikäyttöön tehdyt 80:set. Jos turbo tosiaan puuttuu. Lohko on kai sama 1HD-T:ssä ja 1HZ:ssa. 1PZ on tosiaan yhtä pyttyä vajaampi 1HZ.
1HD-T, -FT ja -FTE -koneissahan ei juuri muuta vikaa ole ollut, kuin alakerran laakerien materiaalin kanssa. Toyota meni suuressa viisaudessaan tekemään ekoteon ja päätti jättää laakereista lyijyn pois, eli ne eivät toimi kunnolla kuin japanilaistyyppisten paljon kalsiumyhdisteitä sisältävien pesevien öljyjen kanssa. Jos öljyn lisäaineistus on magnesiumpohjainen, tulee ongelmia kun laakereista alkaa hilseillä pintaa irti. ![]() Laakereita on vaihdettu paljon ja vaivihkaakin, Suomen tilanteesta en kyllä tiedä. Kenelläkään kokemuksia? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä niistä pv:n J8:seista puhallin puuttuu, viimetalvena kertaamas olles niitä ihmettelin.
-mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?- -86 HJ 61 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- Assholes are people too! - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Ostetaan PZJ75:n taka-akseli tai vastaava | Offijäbä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.05.2008 19:17 |
M: Toyotan vauhtipyörä | JAMANT | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.12.2007 14:05 |
O: Turbopatrollin vauhtipyörä | Lemmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.11.2007 22:29 |
HDJ vauhtipyörä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.01.2006 16:00 | |
"O" 6.2 d vauhtipyörä | sunday23 | O/M/V Muut | 0 | 30.03.2003 15:55 |