Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.10.2011, 21:58
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

LJ/RJ mallien vetoakselien pituudet???


Tösös kaikille..

Nyt tarvis oikeasti tietomiesten apuja, eikä mitään mutu-arvioita..

Paljonko RJ/LJ70sen etuakselin vetotikkujen pituudet ovat? Onko kellään akseleita palasina nurkissa siihenmalliin, että voisi ottaa oikeasti tarkat mitat.

Eli mitat tarvitaan tikkujen pituudesta, sekä booriosien pituuksista sisä/ulko..

Ja mikäli joku osaa antaa oikean ja tyhjentävän vastauksen myös siihen, että passaako LN65sen Hiluxin vetoakseli RJ/LJn etuakselille, niin johan olisin taas isosti tyytyväinen. Joku huhu nimittäin väitti, etteivät passaa päikseen..

Ja kyseessä on vanhemman mallinen J70, eli se pyöreälamppuinen mallisto, mikäli kepakoiden pituuksissa on jotain eroa uudempien ja vanhempien mallien kesken.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.10.2011, 22:33
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Tösös kaikille..

Nyt tarvis oikeasti tietomiesten apuja, eikä mitään mutu-arvioita..

Paljonko RJ/LJ70sen etuakselin vetotikkujen pituudet ovat? Onko kellään akseleita palasina nurkissa siihenmalliin, että voisi ottaa oikeasti tarkat mitat.

Eli mitat tarvitaan tikkujen pituudesta, sekä booriosien pituuksista sisä/ulko..

Ja mikäli joku osaa antaa oikean ja tyhjentävän vastauksen myös siihen, että passaako LN65sen Hiluxin vetoakseli RJ/LJn etuakselille, niin johan olisin taas isosti tyytyväinen. Joku huhu nimittäin väitti, etteivät passaa päikseen..

Ja kyseessä on vanhemman mallinen J70, eli se pyöreälamppuinen mallisto, mikäli kepakoiden pituuksissa on jotain eroa uudempien ja vanhempien mallien kesken.
411mm ja 770mm ja hiluxissa erimittaiset.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.10.2011, 06:30
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Hiluksin pitkä tikku on sama, kuin HJ:n pitkä tikku. Lyhkänen puoli on sitten viitisen senttiä lyhkäsempi, kuin HJ:n lyhkänen tikku.
LJ/RJ:n lyhkänen tikku on pari senttiä pidempi kuin hiluksin lyhyt tikku.

LJ/RJ on siis nuo 411mm ja 770mm, tuossa loppuja:

Inner Axle Lengths (without birf attached, measured from end to end):

40/55/70 Series Drivers Side: 29.00"
40/55/70 Series Passenger Side: 17.25"
60/62 Series Drivers Side: 31.5"
60/62 Series Passenger Side: 17.25"
80 Series Drivers Side: 34.125"
80 Series Passenger Side: 17.75"
PU/4Runner (Solid Axle) Drivers Side: 31.5"
PU/4Runner (Solid Axle) Pass. Side: 15.375"
(from: http://www.cruiseroutfitters.com/tech_front_axle.html)

Viimeksi muokannut Viipo : 21.10.2011 06:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.10.2011, 09:08
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Kovasti kiitoksia tiedoista..

Muttamutta... Nyt iskee sitten seuraavanalainen kysymys..

Eli kun tuon tiedoston mukaan 40/55/70 sarjalaisen tikut ovat samanmittaiset, niin tarkoittaako tuo 70-sarja tätä Light Duty -mallia, vai onko LDssä (LJ/RJ) ja HDssä BJ/PZJ/...) samat kepakot? Jos on, niin sittenhän Bertan keppien pitäis muljahtaa tuonne RJn akseleihin.. Vai olikos nyt sitten noissa perien booreissa eroja?

Eli kuten huomaatte, noita akseleiden sisuksia ei ole ikuna ennen tarvinnut opiskella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.10.2011, 15:54
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Kovasti kiitoksia tiedoista..

Muttamutta... Nyt iskee sitten seuraavanalainen kysymys..

Eli kun tuon tiedoston mukaan 40/55/70 sarjalaisen tikut ovat samanmittaiset, niin tarkoittaako tuo 70-sarja tätä Light Duty -mallia, vai onko LDssä (LJ/RJ) ja HDssä BJ/PZJ/...) samat kepakot? Jos on, niin sittenhän Bertan keppien pitäis muljahtaa tuonne RJn akseleihin.. Vai olikos nyt sitten noissa perien booreissa eroja?

Eli kuten huomaatte, noita akseleiden sisuksia ei ole ikuna ennen tarvinnut opiskella.
Joo, LD ja HD 70-sarjalaisissa on eri kepakot. Lehtijousellisissa 70-sarjalaisissa on samanlaiset akselit kuin bertassa. Eli myös murikat 9,5"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.10.2011, 16:34
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

ja uuden ja vanhan mallin rj/lj tais olla myös erimoiset etutikut?
ainakin stefa oli erikokonen, mitä normi hj yms mallissa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.10.2011, 19:03
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Ok.. Kiitokset kaikille tiedoista ja avusta,

Täytynee ruveta haeskelemaan noita omintakeisia kepakoita tuohon RJhin.. Harmi, sillä nurkissa olis pyörinyt keppejä Hilusta, HoJosta ja kenties jopa Bertasta.

Vai tunkisko tuohon RJhin BJn akselit..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj-70 ja muiden mallien vaihteistojen sopivuus? tikkukuski Tekniikka & Jutustelu 8 19.10.2010 23:32
Toyotan prado mallien foorumi (150,120,90) Rölli Linkit 0 24.01.2010 16:17
Ostetaan nivan vetoakselien suojakumit messmer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 20.09.2009 23:33
Hj 60 -80 ja -89 mallien jousituksen erot Tekniikka & Jutustelu 6 04.08.2005 20:57


Sivu luotu: 23:10 (GMT +2).