![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() taas 3500 kg koukkusista veto-autoistaluetelkaapas alle, vehkeitä jotka täyttää KAIKKI seuraavat ehdot, HDJ toyotat ja G Mersut (ja Jeepit) on tiedossa - 3500 kg koukullinen henkilöauto - 4x4 alennusvaihteistolla - kierrejouset - diesel + automaatti - vm 1994 - 2003 - nahkaverhoilu ja ilmastointi mahdollisia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
II-Ranget sillä Penarin kutosdieselillä. Ilmajousituksenhan voi vaihtaa kierrevietereihin jos haluaa. (tosin, miksi?)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Komppaan AVROa ja lisään sumusten saarten vehkeistä Discon ja Defenderin. Tosin Defen nahkaverhoilusta en tiedä, mutta ilmastointi tapahtuu tiivisteiden välistä.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Defe oiskin pop, vaan laiskana ja mukavuuden haluisena kaipais automaattia ja ilmastointia...
Mites ne bemarin koneet ja mitkälie automaatit kestää ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Saahan defeen automaatin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() juu ja rangeenkin mersun motin... ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitäis se sulta onnistuu. Vaikeampiakin juttuja oot tehnyt. 300tdi ja perään automaatti. Se vasen poljin poistetaan(jää turhaksi).
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
äh ! menköön jutusteluks...
mä ajattelin jotain sellaista, että haen kauppurilta, naksautan avaimella ovet auki, täräytän tulille, säädän mukavan ajoasennon, lämpötilan, tökkään kepin Deelle ja nautin matkasta... onkohan tuo defellä ees mahdollista ![]() eli jos Britit unohdetaan hetkeks, niin onkohan muita ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nissan Patrol, 1997 ja uudemmat esim.http://www.nettiauto.com/4271883
Viimeksi muokannut Jhl : 06.10.2011 23:13 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Napero? Jos ei nyt ihan kilolleen tartte olla tuo 3500.. Tietty, kuka semmosta haluaa?
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
. .
Viimeksi muokannut T3Syncro : 07.10.2011 11:00 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaan höpöttely linjalla ja vielä Britti huumori sellasella. Tuosta: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4277495 löytyy tomaatti ja ilmastointi. Sais samalla kertaa Jeepin ja LandRoverin ilmotuksen perusteella.
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miksi se pitää olla henkilöauto? Eikö useamman hengen kuorkki kävis? Kyllähän niitä joitakin löytyy tietty alle 3500kg kokonaismassoillaki, mut hyvin usein rekisteröity sitten pakettiautoiksi jos diisselillä... Kuorma-autoissa ei olis niin hirveitä dieselveroja ja rakentelukin olis vapaampaa... Ja ajokortin suhteen tarttee vaan hankkia yli 3500kg omamassainen auto, niin voipi vetää C1E:llä traikkua. Kortin hinnan säästää jo puolessa vuodessa dieselveroissa :P Viimeksi muokannut Viipo : 07.10.2011 07:05 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kuorkkihomma on eri asia, kortti riittää C1E puuhiin, vaan silloin veturin OMAMASSA pitäis olla 3500 kg, ja ne on harvassa
RAMpea tuli kokeiltua, vaan laittomaks meni tuon oman kärrin kanssa jonka KOKONAISMASSA on 3500 kg Henkkarille olis omat perustelunsa, mm. vaimokkeen ajokortti
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jatketaan vielä vähän OT:ta Mikäs kortti siihen vaaditaan että saa vetää alle 3500kg kuorma-autolla 3500kg kärryä? entä saako tollasella vetää alle750kg kärryä ihan tav e kortilla?
editt: tav e kortilla tarkoiti pikku e:tä eli ABeC lukee mun kortissa, ilmeisestti toi e ei merkkaa mitään jos ajan kuormaautoksi rekatulla. Viimeksi muokannut Heikki L : 07.10.2011 08:08 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
mun F350 omamassa 3400kg , mut otteessa on kärryn paino 3500kg
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tota yhdistelmää kun ajaa c1e:llä niin kortti pois mut ce:llä ei mitään. Alle 750kg kärryä saa vetää jos saa ajaa veturiakin. Viimeksi muokannut -sami- : 07.10.2011 08:01 Perustelu: 750kg unohtu |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Alkuperäiset ehdot täyttää VW Touareg, paitsi jouset saattaa olla myös ilmalla. 2002 taitaa olla vanhimmat mallit.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Jotkut pajerot täyttää nuo vaatimukset,esim omallanikin 1gen saisi vetää 3500kg johonka tuo kuula rajoittaa vetokyvyn. Taitaapa olla 2gen sama homma,pitää vaan löytää "isokoukku" malli.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Mie kyllä muistelin maahantuojan kanssa keskustelusta, että pajerolla saa vetää 3300kg. Näin myös meidän kahdessa pajerossa kirjattuna otteeseen.
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on Pajerossa molemmat, ensin 3300 ja lisätiedoissa 3500
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-Minä sain AB:n perään e:n leimaverolla, siis muutaman tuopin hinnalla. -ajoin c:n tuon ab:n päälle, ja saan vetää kuorma-autolla o1-luokan peräkärryä, siis max 750kg -kun haluja olis ajaa kärrykortti, siis tuon ABeC -> ABeC1eC(?menikö oikein), niin sais vatää kuorma-autolla kärryä (siis kevyt Ka:lla "jarrullista" kärryä) MUTTA: mutta tuolla 25v vanhalla HJ:lla saan vetää ABe kortilla veturin otteen mukaan 3500 kg:n kärryä, vaikka kilot täynnä, ja Be kortilla jos minulla olisi tuo ABeC1eC kortti, niin noilla OMAPAINOLTAAN alle 3500kg kuorma-autolilla en sais vetää edes tyhjänä tuota 3500kg kokonaismassalla olevaa traileria ![]() Jos tuo traileri ei olis hirmu leveä, niin isän wv golf:lla sitä sais vetää, ja vielä "kinttaat" kyydissä JOS kärryn kokonaismassa on suurempi kuin C-veturin omamassa, niin täyskokoinen rekkakortti (BCE)! siis 2600kg painava k.a chevy ja tyhjä 500kg painava traileri (kokonaismassa 2700kg) vaatii Täyden BCE kortin! ABC1eC ei riitä ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
No, korjataan sen verran, et alemmat e-luokat tulee automaattisesti ylempien kanssa.
eli B C + E -> BE CE A B C + C1E -> A BE C1E Mut kyllä tuota lakia on ihmetelty muuallakin. Kaverin isä ajoi C1E:n ihan vaan siksi, jotta se voi vetää KA-rellu pakulla traileria. no, rellun omamassa ~2000kg ja trailerin kokonaismassa 2500kg... Hyvin on tullu traikku perässä useista ratsioistakin :P Kerroin sitten jälkeenpäin, miten se menee noissa ajokorttisäännöksissä. Monet muutkin ihmiset on sitä mieltä, et C1E:llä saa vetää yhistelmää, kuhan vetoauto on alle 7500kg ja yhistelmän kokonaismassa jää alle 12t. Viimeksi muokannut Viipo : 08.10.2011 06:30 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Melko sekavia nuo BEC1E kortin oikeudet. Moni on multa kysynyt, että mitä sillä saa vetää, mutten ole oikein osannut vastata.
![]() Onneks tuli armeijassa ajettua BECE... Paljonko leveämpi henkilöautoa saa kärry olla?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Oletko ostomielessä? Pihalta löytyisi LR Discovery 1-95 automaatti 2.5 tdi 3.500 kg koukulla 265 renkailla, 2" korotuksella kaikki otteessa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maastokuorma-autoista | SukiSuki | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.03.2008 14:43 |
HJ:hin osia muista autoista | samid | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.07.2007 08:08 |
Kolari autoista kuvia. | Bruno | Linkit | 0 | 29.12.2006 09:08 |
Autoista "studio"kuvia | Bruno | Linkit | 3 | 12.03.2006 17:19 |
mopo autoista | pee | Chit-Chat | 11 | 09.05.2005 14:41 |