Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.08.2011, 07:38
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Happianturin sulake


Minulla taasen jonkun aikaa Grand Cherokeen happianturi antanut vikakoodia. Välillä häviää mutta syttyy sitten tyhjäkäynnillä. Valittaa siis anturin lämmityksestä tyhjäkäynnillä.

Jonkin aikaa sitten vaihdoin anturin saman vian takia.

Edellisellä kerralla kun asiaa tutkin niin löysin tiedon, että tuota lämmiitystä varten on olemassa sulake. En sellaista silloin löytänyt ja aloin epäilemään onko sellaista ollenkaan.

Siis onko lämmitysvastukselle sulake?
Jos on niin missä majailee?

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 31.08.2011 09:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2011, 08:57
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Ainakin 5,2 l ZJ:n kaaviosta katsoen syöttö tulisi saman sulakkeen takaa kuin puolalle, suuttimille ja bensapumpulle ainakin. Siitä päätellen voisi ajatella, että ei tuossakaan sille ole omaa sulaketta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2011, 10:33
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Moniko johtoinen anturi kyseessä? 1,2,3, vai 4 johtoa? 3 johtimisessa lämmityksen maadoitus hoituu pakarin kautta ja jos se ketju ei ole kunnossa niin vika vois johtua siitä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.08.2011, 17:36
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Johtoja


Sulakkeen palaminen kyllä sitten halvauttaisi muutakin.

En muista monta johtoa oli. Tuo pitää tarkistaa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 31.08.2011 17:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2011, 06:24
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Johtoja


Neljä johtoa on anturissa.

Minulla löytyy tuollainen, jota voisi kokeilla. Johto vain pitempi.
2000 1999 4.0L (Before Catalyst) W/18" Pigtail, California Emissions 56041212AE

Grandissa on tämä
1998 1997 5.2L,5.9L (Before Catalyst) W/12" Pigtail, Federal Emissions 56041213

Näyttävät ulkoa päin aivan samanlaisilta, mutta onko näissä eroja?

Ohjaako jotenkin erilailla kun toinen on California ja toinen federal emissions?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.09.2011, 15:40
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.911
Perusasetus

enpä Jeepeistä tiedä juuri mitään, mutta Caljuvornialaisten päästömääräykset on tiukemmat kuin muualla Jenkkilässä, eli todnäk on jotakin eroja moottorinhojauksissa...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2011, 17:31
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Taitaa olla erona vaan tuo pigtail, eli johtosarjan mitta...

Californiassa todellakin tiukemmat päästörajat, mutta valmistavat yleensä sitte vain yhtä mallia (tuppaa olemaan just Ca-versio kun autokannasta 24% on sen määräysten mukaista ja 32% autojen myynnistä tule sieltä..)

Kokeile, ei se ainakaan enempää rikki mene!

Ja sulaketta niille ei ole suoraan ollu, kun lämmitys on luokkaa 2-3A eli nuin 40W
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.09.2011, 19:51
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Eikös se niin ole, että niitä lambda-antureita ei ole kuin muutamaa erilaista tyyppiä? Ne sitten eroavat noiden johtojen määrässä (ja toiminnallisesti tietty) ja sitten taitaa olla vielä jotain titaatiantureita, mutta joka tapauksessa vastaavan tyyppinen antaa aina samanlaisen signaalin.

Joten jos johtojen määrä ja liitin täsmää, niin varmaan sitten se anturikin.

Taisi muuten olla niin, että kaavioissa maadoitukset, jotka tuon anturin maadoittaa, meni useemman liittimen kautta, joten siellä voi olla jossain huono kontakti ja siten mahdollinen vikapaikka, jos siis ei anturin vaihdolla vika korjaannu.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.09.2011, 22:03
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Monesti lambdojen lämmityksen sulake on merkattu "ecm 2 tai kolme tms" eli tarkasta kaikki ecu / ecm / ign merkatut sulakkeet
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki vilkut + sulake joker Tekniikka & Jutustelu 7 20.06.2010 17:46
b-pumpun sulake Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.04.2010 20:35
LJ A.C sulake palaa Micco Tekniikka & Jutustelu 6 15.11.2006 19:47
Vinssin sulake? okkiM Tekniikka & Jutustelu 15 20.02.2006 21:55
HJ:n pyyhkijöiden sulake pyyvama Tekniikka & Jutustelu 3 17.09.2004 09:03


Sivu luotu: 03:15 (GMT +2).