![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pajeron öljynpaineAuto on pajero 2,3 td -83. Ongelmana on ollut viime kesästä lähtien ettei öljyt pysy koneessa. Aina jostain reiästä alkaa vuotamaan öljyä, esim venttiilikopan kannen tiivisteen välistä ja nyt viimesimpänä kampiakselin stefasta. Nyt vaihdoin uuden kampiakselin stefan ja asensin uuden mekaanisen öljynpaine mittarin ku edellinen sähkönen öljynpaine mittari lopetti toiminnan keväällä. Täräytin auton käymään niin mittari pomppas tappiin asti, eli 5.6 baria olisi öljynpaine. Kaasua painettaessa mittari lähti toiselle kierrokselle. Hain kaupasta toisen uuden mittarin ja sillä tuli ihan samat lukemat, eli mittarin vika olisi sillä eliminoitu. Koneessa on uuden öljyt 5w40 täys synteettiset ja uusi öljynsuodatin. Kun annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä 10-15minuuttia niin öljynpaine pikkuhiljaa laski jonnekki 1.5 barin paikkeille. Kävin ajamassa muutaman kilsan lenkin autolla ja ajopaineet vaihteli 2.5-3.5 barin paikkeilla ja sit ajon jälkeen tyhjäkäynnillä jotain 0.8 baria. Ajoin auton talliin yöksi ja kokeilin seuraavana aamuna uudestaan niin taas tallin lämpösinä öljyinä tyhjäkäynnille 5.6 baria. Olen käyttänyt auki sen jakopäänkopan sisällä olevan liuku männän, joka päästää liian paineen pois ja se tuntuisi toimivan oikein. Kokeilin jättää sen pois niin öljynpaine ei noussut ollenkaan ja vaihdoin toisesta koneesta sen männän ja jousen niin lukemat oli samat. Tutkin myös öljynsuodattimen jalassa olevat liukumännät niin nekin tuntuivat olevan kunnossa. Kone kuullostaa ihan "normaalilta" ei rahise, eikä mikään kolise tai valita kuivuutta. Koneen käydessä kun kurkkaa öljyntäyttöaukosta niin öljy näkyy kulkevan venttiilikoneistossakin. Olisiko jossain öljykanavassa tukos, ettei öljy kierrä joka paikassa vai onko öljy siltikin liian paksua? Ideoita, ajatuksia, ehdotuksia otetaan vastaan....
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla omassa samoja ongelmia... Kylmänä löytyy painetta, mutta lämpimänä sit katoaa... Mut ei kuulu ylimääräsiä ääniä, ja konekkin käyt tasasesti..
Itsellä kaa täyssynteettiset 5w-40 öljyt, ja meinasin et vaihdan 10w-40:iin ja kokeilen mitä se sanoo niist... Kuullu viimesen vuoden aikana, että synteettisen öljyn takia on öljyt ulkoistuneet... Jopa "pessyt" sisukset ja tukkinut suodattimen ja sitä kautta sit aiheuttanut vaurioit sisuksiin. Öljjynpainekellon vaihdoin, niin entiset öljyt oli ku tervaa siin pääs. Tukosta, tai sit vaan vanemmassa pumppu lämpimänä ei jaksa väljyyksien takia ja lämpimän öljyn takia kierrättää enään mitä kohmeloinen on. |
#3
|
|||
|
|||
![]() khonkonen
khonkonen
Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noihin ei ole öljynpaineella mitään merkitystä,kampikammion paineella kylläkin.Onko huohotinputket auki?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos kone huohottaa paljon ja huohotinputket alkaa ahdistaa niin kampikammiossa nousee paine ja stefat alkaa ensimmäisenä vuotamaan paineen alla. Siihen vaivaa ei oikein muu auta kuin männärenkaiden uusiminen. (liialliseen huohotukseen) Samalla tietenkin sylintereiden hoonaus. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Huohotin kunnossa ja auki. Laitettu putki erilliseen limsapulloon ja seurattu huohotusta. Sitä ei juurikaan ole, eli öljynpaine ainutta painetta mitä koneesta löytyy.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itellä LJ:ssä kuumana tyhjäkäynnillä n. 1,8 - 2,0. kovemman veätyksen jälkeen saattaa käydä 1,5 tietämillä. Kylmästä kun laittaa käyntiin paineet päälle 5. Hieman kierroksia niin menee jo 7 bar. Että näin. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Just sain koneen nippuun ja laiton sit Nesteen Turbo LXE 10W-40 sisään... Ja oikeen kylmänä öljynpainetta orkkiksmittarin mukaan n. 2kg ja ku ajelee ja kone lämpee, niin tipahtaa melkeen nollille... Keulaan tuli 25 rivinen öljynjäähytin ja sinne menee 3/8" letkut... Sit lämpimänä kuorimittaessa nousee paineet noin puoleen toista...
Mekaanisen meinasin laittaa... Mist löytys ja mist sen painetiedon sille sit ottaa? |
#12
|
||||
|
||||
![]()
tuohon huohotukseen, alipainepumppu työntää imetyt ilmat öljytilaan eli juurikin kylmänä varmasti huohottaa ja tekee kampikammioon herkästi painetta. Ei kannata huolestua.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Niin, tässähän on nyt yks asia jonka kuuli oman ölyn paine episodin jälkeen, pajerossa "kuulemma" suihkutetaan öljyä männän helmoihin jäähdytykseksi, elikkä tarvii olla hiukka painetta. Itellä NH pajerossa kylmänä paineet kävi +10 barissa (siihen loppu asteikko), lämpimänä jäi johki 6 - 7 barin tienoille... otin paineen säätöjousesta puol kierrosta pois, nyt paineet lämpimänä 1+ bar.
Joku viisas sanoi että paineet on kohillaan jos merkkivalo ei syty, 4D-sarjan koneissa se on ½barin kohilla, vesi nousee tuolla 5 metriä korkeelle, öljy jotain 7 metrin luokkaa, eli nokat saa tuolla öljyä tuosta öljysuihkusta en sitte tiedä. Mitä tulee öljyjen vuotoon, tuntuu olvan näissä jatkuva murhe, näkyy tuo uudempi NP:kin vuotavan jalan/lohkon välistä.... Ja sanottakoon nyt vielä, älkää hoonatko pajeron koneita, sylinteri putket halkee.... samalla vaivalla vaihtaa uudet putket... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
1. gen Pajerossa ei ole sitä merkkivaloa jos on mittari että sen syttymistä ei kannata ootella
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ainakin on jonkinmoinen merkkivalo öljylle.. Luulen että se voi hälyyttää öljyn pinnan laskemisesta. Ainakin tämä valo syttyy laturin valon kanssa kun virrat laittaa päälle. Vai onko se sitten polttoainesuodattimen vesirajamerkki.. Tiedä häntä sitten..
![]()
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxin öljynpaine | halts| | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.03.2010 21:37 |
Ostetaan öljynpaine | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 15.01.2009 18:28 |
Pajero öljynpaine | gamopajero | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.10.2008 18:03 |
-87 Pajero 2.5TD Öljynpaine | luotsakone | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.08.2008 05:11 |
BJ:n öljynpaine? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.03.2004 15:01 |