|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Bensanpaineet! kaasarikoneissaPikakysymys? Kone on AMC 304 ja kaasarina on joku edelbrock/weper 4kurkkunen. Jeepin orginaali lutkutinpumppu korvataan Facetin racing pumpulla. Tuotoista / paineesta ei vielä mitään tietoa!? Minkälaisia paineita noi kaasari vehkeet kestää? ei oo tullut sitten leikittyä niillä mies muistiin. Paluu linjaa tulee kyllä säädettävä paineensäädin + mittari mutta ne paineet??
|
#2
|
||||
|
||||
Olisko tuosta apua:
Lainaus:
http://www.oldsmobile.fi/techdata/kaasarijuttu.htm
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#3
|
||||
|
||||
Justaansa itellä ongelma päällä ku kaks koittamaani Edelbrock kaasaria tulvii ankarasti Dodgessa. Itellä pumppuna kans semmonen mekaaninen lutkutin. Varaosa putkan myyjän mukaan ei pitäs olla mahollista saada ylipainetta mekaanisella pumpulla, joten jätin regulaattorin ostamatta ja tyydyin tiivistesarjaan. Sähköset onkin sit aivan eri juttu paineen tuotossa. Tänään tuon vaivan näkee ku purkaa kaasarin(t).
|
#4
|
||||
|
||||
Kyllä mekaanisillakin pumpuilla liikaa painetta saa aikaseksi. Toiset kaasari merkit kestää vähemmän painetta kun toiset jne. Etenkin metsä ajossa liika paine on pahasta kallisteluissa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
|||
|
|||
Jahas ongelmia.
Facetin pumppu ei jaksa imee konehuoneesta asti?? eikä mitsunkaan pumppu ollu yhtään parempi. Ruiskunpumpulla ei saa painetta tarpeeks alas toi eedli tulvii 0.8bar jälkeen. Toi mun regu on vielä turbollisen ruiskukoneen (oli tallissa valmiiks) siinä matalinpaine on 1.0 - 0.8bar. ja vtun laturikin sanonut sopimuksen irti viimesukelluksen ja vinssauksen jälkeen.. |
#6
|
||||
|
||||
Taitaa olla niin, että noi sähköpäristimet ei jaksa imeä bensaa jos ne on kovasti korkeammalla kuin tankki. Koita viedä pumppua alemmaks ja lähemmäks tankkia.
|
#7
|
||||
|
||||
Eikös noita sähköpäristimiä ole kahdenlaisia.
Toiset imee paremmin ku pumppaa ja toiset taas pumppaa paremmin ku imee.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#8
|
||||
|
||||
Hiukkasen kovat paineet kaasarille. Hyvä olis jos paineet pysyis siinä 0,5 barin tuntumassa ja jopa allekin. Suuret paineet tykkää tuhota neulaventtiilit.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#9
|
|||
|
|||
Jep paineet oli kovat ja tulvi aika reilusti.
Seuraavaks täytyy kokeilla pumppua taakse tankin likelle. Hain eilen vielä yhden uuden facetin pumpun kun epäilin tuon vanhan toimintaa. Mutta kumpikaan ei jaksa imeä kunnolla loppuu soppa pitkässä vedossa. Outoa asiassa on se että kylmällä koneella toimii hyvin mutta kun lämmöt on ylhäällä tulee tuota pumppaus ongelmaa. voikohan noi pumput ruveta kavitoimaan kuumana?? Pumppu kuumenee konehuoneessa niin että ei kestä kättä koskee!! |
#10
|
||||
|
||||
Mulla on tupla-kaasari-euro-autossa Fasetin pumppu konehuoneessa, hyvin imee. Paineensäätimellä (suodatin samassa) tiputin paineen muistaakseni 0.3 bar tuntumaan. Ilman säädintä tais olla 0.5 - 0.6 bar tienoilla.
Liian kovilla paineilla menee äkkiä rikkaan puolelle, kun neulaventtiili ei saa rajoitettua kohokammion pinnan korkeutta. Edit: Ja mulla ei ole paluulinjaa, ei ole autossa koskaan ollutkaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 29.07.2011 14:56 |
#11
|
||||
|
||||
Mulla on kuussatasta edeeliä ruokkimassa tällänen: http://www.summitracing.com/parts/CRT-P4070/. Ei tarvi ihmetellä paineiden kans ja ei oo soppa loppunu kesken. Harvoimpa noista kaasari koneiden paineen säätimistä lähtee paluu puolta, noin yleisesti ottaen.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Gurujen ohjeiden mukaan oli tällätty luokkaa 5psi paineeksi ja se toimikin hyvin, kunnes kone oli kunnolla lämmin. Pikkuhiljaa paineet putos ja putos, lopulta lähes nollaan. Ongelman aiheutti kuumeneva regu ja polttoainelinja. Joutu vetämään bensalinjan kauempaa koneesta ylös ja regun alle laitettiin pelti joka ohjaa pakosarjoista muhoavan lämmön ohi regusta.(konepellissä iso reikä kun blower tykkää pullistella ulos) Tällä peltivirityksellä saatiin paineet pysymään. Regu lienee kalvolla joka ei kuumasta tykkää, ilman peltiä se kuumeni niin ettei edes sormella voinut koskea.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#13
|
|||
|
|||
Kiitoksia vastauksista.
Ongelmasta selvittiin siirtämällä pumppu taakse. Pumpuks laitoin k-jetin bosch perusruisku pumpun ja rekun jousta vaihtamalla sain paineet pysyyn 0.2-.03 haarukassa. Nyt tuntuskaikki toimivan? 2h päästä lähdetään pienelle koeajolle jyväskylään. |
#14
|
||||
|
||||
Omassa katiskassa näyttäs tulviminen johtuneen huonoista kohokammioiden neulaventtiileistä. Vaihtelin oikeen offroad venttiilit ja nyt suostu käymään tyhjää ilman mustaa savua.
|