![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Omituinen vinssiTörmäsin kaverin varastossa tälläiseen vinssiin Merkki Sepson,ollut jossain -90 luvun vaihteen Nasu telakuorma-autossa. Tekiskö tuollaisella autokäytössä mitään? 24 volttinen,mutta vetokyvystä ei hajuakaan? ![]() ![]() ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
Vinssistä en tiä mitään, mutta multa löytyis tohon liittimeen kierrejohto jonka toisessa päässä "trukkiliitin".Ja toisessa päässä siis toi nato liitin. Ollut vähällä käytöllä k-a--> pv välissä.
|
||||
|
||||
![]()
Mikä yksikkö tuossa 2,5:n edessä? Sehän näyttäs olevan tuossa max pulling rivillä, eli vetokyky.
|
|
||||
|
||||
![]()
Juu,löysin itsekin kuukkelista lisätietoa:
http://sepson.webdoc.nu/files/produk...206008-002.pdf Ei vetokyky ole näköjään kuin 2500kg/5600Lbs |
|
||||
|
||||
![]()
Miks se silti on noin julmetun iso, vai onko nuo terassilaudat normaalia pienempiä?
|
|
||||
|
||||
![]()
tehty kestämään!?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jotenkin näyttää/tuntuu että on intin turvakerroin 10, onko miten paksu sinkki tuossa vinsissä? Eiku veto testiin, villi veikkaus että vetää reilusti enempi ku tuon 2.5t
|
|||
|
|||
![]()
Muistelen että Sepson merkkisiä vehkeitä on näkynyt lähinnä ammattikäytössä. Pari järeää hinuria ainakin on tuon merkin vinssillä ollut liikkeellä.
Todennäköisesti vetää 2,5t vaikka koko päivän putkeen jos virtaa riittää. |
|
||||
|
||||
![]()
Hinurikäytössä suosittuja juu.
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
||||
|
||||
![]()
Jos vinssi on ollut nasussa kiinni, niin eiköhän sekin kerro jotain vetokyvystä. Eikö suhde olisi melkein sama tuolla 2500 vetokyvyllä, kuin laittaisi esim. HDJn keulalle pienen mönkkärin vissin?
|
|
||||
|
||||
![]()
juu tekan pika sovite vinssi,aivan perkeleen painava,syö sähköä reilusti ja vetää todellisuudessa varmaankin 5tonnia ei ainakaan nasua vinssatessa puutunut kovin helposti. Ei vaan koskaan saatu oikeen mukaan armeija aikana kun oltiin leireillä nasun kanssa ,hennalan kasarmin varus varastossa oli tollasi 2kuorma lavallista eli jotain 40-50kpl mul on kuvakin ehkä jossain siitä kasasta olivat käyttämättömiä suurin osa. Varmaan ovat vieläkin siellä?
|
|
||||
|
||||
![]()
Muutamaia samanlaisia olen nähnyt mm. kaivosajoneuvoissa ja työkoneissa. Rakenteeltaan todella vahva ja jatkuvaan raskaaseen käyttöön tehty, siksi on iso ja painava. Luulen myös että tuo vetovoima on ilmoitettu reilulla varmuuskertoimella (6-8t painavaa 4x4 Man kuorma-autoa olen ainakin nähnyt vedettävän irti tuollaisella)
![]() Sepson on valmistanut sähköisiä/mekaanisia/hydraulisia vinssejä raskaampaan käyttöön paljonkin joten luulen ettei ole mikään lelu tuokaan, autokäyttöönkin miksei jos paino/koko/virrankulutus ei ole ongelma. (jos halvalla lähtee niin voin lunastaa ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Voip olla jopa myynnissäkin
![]() Näillänäkymin vaihtoi jo omistajaa... Viimeksi muokannut Racingrabbit : 07.07.2011 14:45 |
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka paksu vaijeri tuossa on?
Hydrauli Sepsoneita olen nähnyt monessa paikassa, mutta sähköistä ei ole tullut vastaan.
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa kuukkelin löytämässä datalehdessä näyttäs seisovan että 8mm ja 30m
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
omituinen ongelma gm 6,5td | Kankku | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 29.12.2008 19:42 |
omituinen tyhjäkäyntiongelma | velikani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.09.2006 19:08 |
Omituinen vika opelissa | Revolver | Chit-Chat | 8 | 31.07.2006 14:09 |
Omituinen risteily | Santeri | Rakas Päiväkirja | 0 | 30.04.2006 15:14 |
omituinen ongelma raudan kanssa | leivos | Helpdesk | 3 | 02.11.2005 12:57 |