Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2011, 20:18
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

patrollin akseliin laillinen assistentti?


stanu luokan pateen asistentti akseliin. 83vm soa lehtijousilla.
tunnin luvin noita orpi ja assistentti juttuja mut etsin vielä varmuutta.
läjän simpukalla meinasin toteuttaa.
johon tekis poraukset asistentille.
ohjaus iskarin paikalle en meinannut laittaamitään ja apusimpukan meinasi heittää mäkeen
joten raidetankoon pitäisi asentaa joko läpivetävä tai normisylinteri.
mistä laillinen läpivetävä sylkky et menee katsatukseen.
normisylinterin vois laittaa akseliputken ja raidetangon väliin
akseliputkeen kautta panssariin hitsaamalla ja raidetankoon pannalla kiinni
mut läpivetävä ois varmaan parempi mut mistä laillinen,eikä viittis tonnia maksaa osista .
kiitos etu käteen ja korjatkaa jos olen väärässä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.05.2011, 21:55
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eikös mikä vaan läpivetäväkin ole katsastuslaillinen, kunhan kiinnitys on asianmukainen, ja mekaaninen ohjaus säilyy myös moottori sammutettuna

hydrauli- tai raktoritarvikekauppaan vaan, hopihopi

mittoja kannattaa vähän miettiä ja laskea, luntatahan voi esim. ko. tarvikkeita kaupittelevien alan yritysten sivuilta, ja liian isotilavuuksinen tekee ohjauksesta mahottoman rauhallisen, eli "hidastetun" oloisen !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2011, 21:56
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

toimii se normi sylinterilläkin, pumpusta tuottoa lisää, murikan vieree korvake ja toinen pää raidetankoon... mut minkätakia tojotan simpukka? ja en unisena keksi et mitä haittaa siit apusimpukast on, siinähän se mukana roikkuu ja käypi jatkossakin original ohjausosat jos jotain hajoaa?
__________________
WUOKSI OFFROAD

Viimeksi muokannut aslakki : 18.05.2011 21:58
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2011, 15:56
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

mulla on patrollissa tehty assisti paten omalla simpukalla, apusimpukka on heitetty mäkeen ja vetotanko on sorvattu sillee et toises pääs on paten oma raidetangonpää ja toises on tojotalainen (hj:n akselit). sitte on vaa normi sylkky 200mm iskulla ja 40mm männällä vai oliko 35mm, no eni keis. nii se sylkky on kii panjossa ja tonen pää vaa raidetangos, siihen pitäs ittekkii tehdä pantamallinen kiinnitys kunhan saan uuden raidetangon jossain vaihees...

nii ja pumpusta pitää lisätä virtausta, ittellä on oldsista löytyny hydro boosteri mallin saginaw jossa tuntuu riittävän paukku apu orpillekkin.

swampperin profiilissa oli kuva mis näkyy suunnilleen poraus paikat simpanssiin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2011, 16:42
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

kiitos neuvoista


toytan simpukka siksi et tehas varsia saa siihen(pit arm). portaali lj:ssä näyttas toimiva aika jees

stanu pates mennyt 2 simpukkaa ja 2 apusimpukaa. joten vara osat vähän finaalis.

satun olee töissä raktoriliikkees et läpivetävä varmaan tulee jos löytyy tol 40/35 männällä ja 200mm iskulla.

ilmeisesti joku vanin punppu ois tuloillaan ja lauhdutin
laudutin siks et öljyt palo tuolla paratiisissa paten omalla pumpulla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2011, 17:41
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sössö84 Näytä viesti
toytan simpukka siksi et tehas varsia saa siihen(pit arm). portaali lj:ssä näyttas toimiva aika jees

stanu pates mennyt 2 simpukkaa ja 2 apusimpukaa. joten vara osat vähän finaalis.

satun olee töissä raktoriliikkees et läpivetävä varmaan tulee jos löytyy tol 40/35 männällä ja 200mm iskulla.

ilmeisesti joku vanin punppu ois tuloillaan ja lauhdutin
laudutin siks et öljyt palo tuolla paratiisissa paten omalla pumpulla


mittaa viel sit se et paljon tarviit sitä liikettä, ittellä on tosiaan toi 200mm iskua mut siin on about 15mm liikaa, tarttee viel rajottaa sen liike ku teen uuden kiinnikkeen raidetankoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.06.2011, 18:01
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

minä tein omaan patrolliin raidetangon niin että alkuperäisen raidetangon päälle pujotin (hakkasin) toisen paksuseinämäisen putken joka on vähän lyhyempi kuin oma raidetanko että saa orkkis klemmareilla lukittua sivuttais liikkeen. siihen pääliputkeen on sitten hitsattu kiinnikkeet assistentille ja on laillinen kun alkuperäiseen ei ole hitsattu. ainakin minulla on pysynyt ja kun ei ruostesuojaile niin lisäkiinnitys hoituu itsestään. nyt ei väänny enää raidetanko ainut että on painava mutta ei kai tuo haittaa.en löytänyt kuvia mutta kai siitä jotain ymmärtää. ennen oli pulttikiinnitteinen ja lyhyt kiinnitys niin vääntyi raidetanko vielä helpommin. apusimpukan otin itsekkin pois kun tuli kierrejousitus siinä tulee sitten ongelmana se että jos joustaa liikaa niin pallonivel pohjaa simpukan puolella. niitä välitankoja simpukalta ostin itse muutaman täältä palstalta.en muista nyt kenellä niitä oli mutta haulla löytyy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.06.2011, 13:19
sössö84:n Avatar
sössö84 sössö84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.02.08
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

hj simpukka patessa


renkaat hääntyy täydet
3h maastajoa hyvin toimi
ei välttämättä tehokkampi mut ketterämpi
tosin pumpuun 4,5mm rekä eli virtausta lisää
pitman armi pitempi kun paten simpukakassa siitä ehkä ketteryys
tehostejan putket käysuoraan patesta ja paten oma pumppu.
simpukassa reikiä siirretty et käy runkoon.
kuvat ketokoot loput,asistentti tulee myöhemmin
käydään juuka ajamassa välis.

kiitokset harjunmaan offi velholle joka taikoi osaset paikalleen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0310.jpg‎
Views:	293
Size:	100,2 Kt
ID:	19746   Click image for larger version

Name:	IMG_0311.jpg‎
Views:	296
Size:	97,8 Kt
ID:	19747   Click image for larger version

Name:	IMG_0312.jpg‎
Views:	296
Size:	96,5 Kt
ID:	19748   Click image for larger version

Name:	IMG_0313.jpg‎
Views:	286
Size:	92,7 Kt
ID:	19749   Click image for larger version

Name:	IMG_0314.jpg‎
Views:	293
Size:	99,1 Kt
ID:	19750  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään LJ:n simpukka + assistentti JEPULIS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2010 16:57
Suurin laillinen rengastus Stihl Tekniikka & Jutustelu 2 24.02.2009 22:51
Mikä pumppu hiluxiin kun tulee hydro assistentti _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 5 09.12.2008 12:11
oisko laillinen Rouveri Tekniikka & Jutustelu 3 19.06.2008 00:58
patrollin jarrusatulat toyota taka-akseliin jjtp Tekniikka & Jutustelu 2 24.04.2005 08:49


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).