Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2011, 20:45
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Hj 61 navat vuotaa


Moro

Auttakee vähän vaihdoin tossa stefat etuakseliin ja pallojen tiivisteet niin kysymys kuuluukin että saako peräöljy päästä sinne kääntölaakereille??? Meni noin viikko niin jopas on alkanut kuljettajan puolella tiputtelemaan pallosta hieman öljyä! Kokeilin että huohottaja on ainakin auki!

__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2011, 20:51
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Pronssiholkit olis kannattanu myös vaihtaa, nekin kuluu.
Tamgearssilta tahi toyotalta uuet vaan.
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2011, 20:59
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Jeps katoin kyllä ne pronssiholkit ja ei ne liiankuluneet ollu! Mutta mulla tulee öljy ulkos sen kupin pohjasta jossa on 4pultilla kääntölaakerikiinni siihenkin vaihoin uudet tiivisteet mutta öljy todellakin näyttäätippuvan pallosta joten oisko tefa jos sit taas kaput ostin kyllä ne " tiiviimät" stefat
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2011, 21:21
landsuiceri landsuiceri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.11
Sijainti: Kouvola Finland
Viestit: 457
Perusasetus

Sulla on käyny luultavsti asennus virhe siinnä kun olet laittanut vetarin stefan paikoilleen eli se stefan kiristys rautalanka mikä on siellä stefan takapuolella nii on voinnut irrota!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.05.2011, 23:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tiiviimmät stefat?


Tarkoitatko niitä superstefoja(?), siis niitä ylimääräisellä kumi heltalla
olevia ns. hdj-80 tyyppisiä stefoja?
Onhan sulla ne olkalaakereiden säätölevyt alkuperäisillä paikoilla (noin) ?
tai sitten stefä on mennyt rikki asennettaessa? vetari ja stefa kannattaa öljytä ennen paikalleen työntöä.

Toinen vaihtoehto on että joko vetoakseli tai akseliputki tai napa on saanut
kokea kovia/nivelrikon jossakin vaiheessa.

Ja jos vaihdat nuon pronssiholkit, niin kannattaa miettiä mistä ne hankkii...
Nimimerkillä hdj:n pronssiholkkisulkeisia enemmän kuin tarpeeksi
(nyt toyotalta ostetut alkuperäiset, ja ovat kestäneet)

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 16.05.2011 00:08 Perustelu: HJ-61:n hdj-mallinen stefa ei kait voi olla väärinpäin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2011, 09:17
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Joo on ne superstefat. Mutta nekään ei ihan tiiviit ole että kysymys kuuluukin että saako tai onko tarkoituskin että perä öljy päässee kupille saakka? Koska jos laittaa orggis sstefan niin öljykyllä pääsee kupille saakka?
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.05.2011, 09:20
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Paljonko on orggismäärä öljyä HJ61 periin?
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2011, 09:27
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja spede80 Näytä viesti
Joo on ne superstefat. Mutta nekään ei ihan tiiviit ole että kysymys kuuluukin että saako tai onko tarkoituskin että perä öljy päässee kupille saakka? Koska jos laittaa orggis sstefan niin öljykyllä pääsee kupille saakka?
Koska siellä on se stefa niin eiköhän sen ole tarkoitus pitää se öljy siellä toisella puolella? Miksi tehtaalla muuten olisi asennettu moinen rinkula sinne väliin?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.05.2011, 09:56
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Onko murroksessa päätysokka paikallaan ettei akselin stefapinta pääse uimaan pois stefalta. Olen ajanut ilman päätysokkaa 61 akseleilla ja silloin ainakin pientä vuotoa oli mutta en tiedä oliko se vaan huonon stefan syytä. Nyt mulla on kahdessa autossa nuo marlincrawler tyyliset paremmat stefat ja ei bertassa ainakaan ole ollut mitään suurempaa vuotoa. Jos autoa ajetaan kovin kalleleen pitkäksi aikaa niin silloin todennäköisesti jotain vuotaa läpi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.05.2011, 10:31
landsuiceri landsuiceri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.11
Sijainti: Kouvola Finland
Viestit: 457
Perusasetus

Taitaa öljymäärä olla jotakin 2,5l aika lähelle!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.05.2011, 11:20
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Kyllä niissä näky olevan sokat paikoillaan mutta tuli mieleen että jos perät on hieman ylitäytetty niin onko kellään käyny näin? Perän tilavuushan on 2,5l ja mulla on öljyä 3l koska perän laippa on korotussyistä aikasta viistosti ylös=)
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.05.2011, 11:27
landsuiceri landsuiceri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.11
Sijainti: Kouvola Finland
Viestit: 457
Perusasetus

se voi olla yks syy mutta kyllähän stefan täytyisi silti pitää? Jos vain perän huohotus pelaa kunnolla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.05.2011, 11:41
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Huohotus kyl pelaa mutta noi stefathan ei ole ihan tiiviimät kun laittaa akselin jos katsoo tamgearsin sivullakin stefan ja akselin liitos kuvaa niin kyllä sinne vain tahtoo jäätä ylä puolelle 1mm rako.
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.05.2011, 11:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei jää rakoa!


Ei noihin jää minkäänlaista rakoa, sulla mahtaa olla joko väärät stefat tai
joku on sorvannut vetarin liukupinnan?

Ne stefat ovat niin tiukat, että jos ei liukastetta välissä, niin kamittaa kunnolla.
-> stefan sisäreikä suuruusluokkaa millin pienempi kuin vetarin liukupinnan
halkaisija.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.05.2011, 13:01
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Ai no mulla kyl meni paikoilleen ilman mitään liukasteita stefa on tamgearsilta hj 61
TO6-1008K stefa etuakseliputken päähän huomatt. parannettu versio (estää peräöljyvuodon)
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 16.05.2011, 13:16
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Jospa jostain syystä kääntöpää ei ole keskittynyt kuulaan nähden niin silloin stefan päälle tai alle voi jäädä rako. Kuluneet olkalaakerit tai akseliputki mutkalla?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 16.05.2011, 13:38
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

No toi voi olla syy koska toinen puoli pitää! Kun tein rempan laitoin uudet kääntölaakerit! Täytynee aukasta napa ja tutkia et miten se tefa siellä on! En mä nää tässä muuta ongelmaa mutta öljy tahtoo vähän heikentää murrosta ku se liuottaa fassuja sieltä pois! Muuten ei mua pikku tiputtamiset haittais=)
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ 61 navat (TAKA) PatrolAss Tekniikka & Jutustelu 7 09.11.2014 11:19
hj 60 taka navat ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 5 18.10.2009 18:06
Ostettu HJ 60 Etu navat Jazzeri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.10.2009 13:06
kempin navat Tekniikka & Jutustelu 3 07.06.2007 09:37
Chevyn navat Tekniikka & Jutustelu 0 07.11.2005 13:41


Sivu luotu: 00:39 (GMT +2).