Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2011, 17:17
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

mb gee tietäjät.moottorin sopivuudesta?


elikkäs ois 1991 300ge automaatilla tiedossa.jos nyt jossain vaiheessa tuo bensa motti alkaa kyllästyttämään niin mikä motti tuohon kannattais laittaa?meneekö om 603 suoriltaan tuohon laatikkoon.mitä muuta huomiotavaa tuossa moottorin vaihdossa kandee ottaa huomioon??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2011, 19:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

pitäis mennä "ihan bolt on"

huomioitavia:

- automaatti, joka bensakoneen persiistä, ei välttämäti oo paras mahdollinen dieselin perässä - saattaa vaihdella hiukan korkeilla kierroksilla, saattaa pystyä modaamaan melko helpostikin

- 1991 voip olla jo vähäpäästöisenä tyypitetty, eli moottorinvaihdon jälkeen voi joutua todistelemaan erinäisiä asioita, saattaa riiittää sekin, että "uusi" kone on vähäpäästöisestä, saastelaitteineen

- koneen korvien muokkaus, voip olla että selviät helpolla, kyseessä lienee kuitenkin W463 sarjanen peli ?

- ja eihän kukaan enää laita 603 sta, tietenkin 606

nää nyt aluks tulis mieleen...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 24.04.2011 19:12
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2011, 15:21
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

joo loppuviikosta selviää kauppa.oisko pee´llä tiedossa etuloksua kuskin puolelle tuohon mesekseen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2011, 21:25
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei oo loksuja meiän mäellä

kato:

- kl auto
- ebay
- aki

p.s. älä turhaan sinksaa mottia, ajele etelään niin vaihdellaan vehekset, tuossa pihalla on valmis 603 turbogee sulle, mä pärjään bensallakin, ajoa niin vähän
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2011, 20:22
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ei oo loksuja meiän mäellä

kato:

- kl auto
- ebay
- aki

p.s. älä turhaan sinksaa mottia, ajele etelään niin vaihdellaan vehekset, tuossa pihalla on valmis 603 turbogee sulle, mä pärjään bensallakin, ajoa niin vähän
suunnitellaan.ei ehkä hullumpi idea
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2011, 22:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kokemuksia W-124 300e tilalla 300-12v td


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
pitäis mennä "ihan bolt on"

huomioitavia:

- automaatti, joka bensakoneen persiistä, ei välttämäti oo paras mahdollinen dieselin perässä - saattaa vaihdella hiukan korkeilla kierroksilla, saattaa pystyä modaamaan melko helpostikin

- 1991 voip olla jo vähäpäästöisenä tyypitetty, eli moottorinvaihdon jälkeen voi joutua todistelemaan erinäisiä asioita, saattaa riiittää sekin, että "uusi" kone on vähäpäästöisestä, saastelaitteineen

- koneen korvien muokkaus, voip olla että selviät helpolla, kyseessä lienee kuitenkin W463 sarjanen peli ?

- ja eihän kukaan enää laita 603 sta, tietenkin 606

nää nyt aluks tulis mieleen...
Tuo minun w-124 on turbodieselöity tuon 3L 12 venttiilisen bensan jäljiltä:

Noissa laatikoissa on suurimpana erona tuon 1. vaihteen kytkeytyminen:
dieseli lähtee aina 1. vaihteella, mutta bensa lähtee "normaalisti?" 2. vaihteella

Ainakin tuon 1.sen saa päälle käyttämällä keppiä pienimmällä vaihteella (mulla2.)
Minulle on kerrottu, että tuon ykkösen saa päälle jollain relekikkailulla, ei täsmätietoa.

tuo om603 (12v 3litran turbodiesel) on viimmeinen "mohikaani", noista vajaa venttiilisistä.

eli ns. valurautakone. toimii kuin suunniteltu, ensin tasasta vääntöä, ja sitten
sitä turbovoimaa, tarvittaessa PALJON.

toki tuo 606 käy lähes heittämällä tuon 603:n paikalle, mutta siinä on jo sitä
hifistelyä, joka vois olla paremmassa käytössä tuossa minun SataLakussa

Tarkista tuo saastekysymys; onko käytönaikainen vai SE uudempi modell
VTT.

Osta pois jos tuo vanhemman mukaan, rakentelumahdollisuuksia on!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.04.2011, 07:18
henteri henteri ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.06
Sijainti: posio, Finland.
Viestit: 887
Perusasetus

joo pitää palata tänne vapun jälkeen jahka saan auton.kiitoksia jo näistä tiedoista
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyotien lehtijousien keskinäisestä sopivuudesta peraaa Tekniikka & Jutustelu 5 26.04.2009 17:03
lukkojen sopivuudesta Tekniikka & Jutustelu 0 16.11.2006 11:54
G MB tietäjät hoi pee Tekniikka & Jutustelu 6 14.08.2005 19:00
LJ:tietäjät? Kentsu Chit-Chat 6 08.04.2005 06:31
long field vetonivelen sopivuudesta hilux Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2004 12:35


Sivu luotu: 18:50 (GMT +2).