![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Miggiin oikaisuhiilipuikkoja?Heippa, Eipä täällä vehkeitten peltejä kovasti taideta silutella mutta minä haluaisin siitä huolimatta Suskaprojektin venyneitä ulkopeltejä kiristellä. Aikoinaan tällaiseen hommaan oli Kempin 163S migissä oiva virtasuuttimeen liitettävä hiilipuikkopidike, jolla nyybinkin oli helppo antaa kuumia. Olen yrittänyt vastaava systeemiä tai edes oikaisuhiilipuikkoja pääkaupunkiseudulta löytää nykyiseen Kempomat 2500:seen mutta huonolla menestyksellä. Olisiko kenelläkään tietoa mistä näitä hiilipuikkoja mahdollisesti saisi? T:Ruxu
|
|||
|
|||
![]()
No eipä ole tullut ikinä mieleen että noinkin voisi tehdä. Aina oppii.
Hiilikaaritalttaukseen tarkoitettuja hiilipuikkoja saa hitsausliikkeistä. Virittelemällä pitimen ohuelle talttaushiilelle voisi kokeilla. Malliksi vaikka tuolla: http://www.retco.fi/fi/tuotteet/hiil...us/hiilet.html |
|
|||
|
|||
![]()
Epäilen että pelti ottaa ja palaa noilla talttauspuikoilla, koska eikö ne nimenomaan ole tehty leikkaamaan?
Olen kanssa nähnyt tuon hiilenpidikkeen 150 superkempomat migissä parikymmentä vuotta sitten, ja toimi tosi hyvin pistehitsausasennossa. Jos tehdasvalmisteista ei saa, niin kannattasko kokeilla startin hiiltä? Jos haluaa säästää monitomikaapelia niin erillisellä johdolla voinee myös kokeilla Siis vaikkapa hiili kiinni ruuvaamalla johonkin kädensijaan, ja paksulla johdolla monitoimikaapelin syöttöliittimeen, siis siihen mikä on koneen sisällä. Sitten vaan langansyöttö nollille, jännite ja aika kohdilleen, ja toisella kädellä liipasimesta sähköä. Yllä olevassa olisi se hyväpuoli, että tuo kutistushiili kokoajan käyttövalmiina omassa eristetyssa kotelossaan. Onko kellään kokemusta tuosta startin hiilestä k.o käytössä? |
|
|||
|
|||
![]()
itse olen kättänyyt noita talttauspuikkoja, klemmarilla kiinni virtasuuttimessa. Toimii helveti hyvin pienillä virroilla, tullut jokunen venytetty pelti oiottua, spiraalina ulkokehältä sisäänpäin lämmittämällä.
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän hiilipuikko ole hiilipuikko, ei se tiedä mihin tarkoitukseen se on tehty. Virrastahan se on kiinni, lämpeneekö vai sulaako läpi. Talttauksessahan puikon pintaa pitkin puhalletaan lisäksi paineilmaa, joka puhaltaa sulaneen metallin pois. Ja virrat on melko reippaita (yleensä 500 A ja yli).
|
|
||||
|
||||
![]()
Löysin netistä Oulun Hitsauskonehuollon, joka oli lopettamassa toimintaansa ja kaikki varastossa olevat heebelit oli sivuilla lueteltuina 50% alennuksella. Joukossa oli myös 12 kpl 8 mm oikaisupuikkoja, jotka tilasin heti.
Tänään 9 kpl ilmestyi postilaatikkoon huikeaan 16 € hintaan. Olivat noin 300 mm pitkiä joten niillä oikaisen kyllä kaikki pellit mitkä eteeni tulee... Kiitos kaikille vastanneille etenkin BryGgi:lle, joka valaisi mihin suuntaan tuota spiraalia pitää vetää - oli jo päässyt unohtumaan. T:Ruxu
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan miggiin kaasupullo | Jari | O/M/V Muut | 9 | 31.08.2009 18:56 |
Ostettu Diodi??? esab miggiin | Tarzan | O/M/V Muut | 1 | 08.03.2009 21:16 |
Miggiin-pullo | Sakke81 | Tekniikka & Jutustelu | 45 | 03.01.2007 11:29 |