![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Rj tehotus! Mite?Laittasko turpon ja ruiskun tai uuven kaasarin vai pitäskö vaihtaa koko kone? Ilmeisesti tuo 22r ois iha hyvä aihio turpotukselle vai kui?? Saako enää leimaa jos survoo vaikka suprasta kutosen keulille? En varmaan oo eka kenellä pyörii tehonlisäys mielessä mutta onko valmiita rojektia kellää sais vähän lisää kipinää ja ideaa tähä. En söörtsillä löytäny mitää järkevää. Nykynen kone kyllä ihan hyvässä kuosissa mutta tehoa uupuu. Osia varmaa tarttee rekallisen tekee häntä kummin vaan...
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No onkos kuka vaihellu erilaista pensakonetta sillee et vielä tielläki sais ajella? esim. em. supran 3l? tms...
Helvetillinen osalista kait on iha jos vaikka pelkästaa turpottais sen 22r masiinan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ohan tuohon haaveillu vaikka mitä
![]() Edit. Niin ja taitas mennä vielä kilpien väliinki tolla koneella nippanappa. Viimeksi muokannut RalliJari : 28.12.2010 11:37 Perustelu: Tieliikennelaillisuudesta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() Edit: vaikka näyttääpä olevan janoinen (avg. 16,4 l/100 km) tuo nelipyttynenki vielä laiskempi versio. Hui. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 28.12.2010 11:47 Perustelu: löpön kulutus |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja joo kulutus on ainaki omalla Rj:iillä jo sen verta "kohillaan" että ei se paljoo voi pahentua ![]() 3l td tosiaan taitas olla väännön kannalta paras vaihtoehto ja vielä kilpien väliinki menis mutta nuo motit on paljon paremmissa hinnoissa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joo eikait se mikää tärkein seikka ehkä tässä vehkeessä oo se kulutus koha ei vie maantiellä mitää 25l/100.No mikäs se sitte on maksimitehone verrokki minkä varjol tuoho sais vaihtokoneen vielä rekisteröityä? Meinaan vaa ettei viittis montaa konetta vaihella jos ei käykkään leimasetän mieleen. Tosin kuten edellä mainitsin ni ei mitenkää paska oo tuo nykynenkää viritystä ajatellen ja näköjänsä ihan mukavasti tuostaki sais murinaa puristettua...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Samaa juttua on tuolla pohdittu ennenkin:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=5182 Onkos kellää lippuja ja lappuja, mitä kaikkea eroa on FZJ:n ja RJ:n alustassa? -eteen jarrut hojosta, taaksel levyt, vaihteisto? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Runko, jousitus ja akselit nyt alkuunsa
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Toisinsanoen suomessa 70-sarjan tehokkain vertailumoottori on RJ:n 105hp 22R ja painavin LJ:n 222kg 2L-T (vai onko sitä ollu jopa 2L-T2:lla?)
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs moottori täyttäis kivoimmiten speksit: Korkeintaan 3 litraa, 126 hepoista, 266kg ?
Nissanin RD28T:ssä ois 2825cc, 125hp mut mitähän se painaa virallisesti? Viimeksi muokannut Viipo : 29.12.2010 17:20 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...tos painoshan on jo lisä laturi ja valurautanen kytkinkopan osa ja öljyt sisällä. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
1KZ-TE eli KZJ70-mallista, 125 hv/295 Nm. Neliövalolliseen helpompi tehtävä kuin pyöreävaloiseen, vaatii näet jäähdytetyt etulaikat ja taakke isommat rummut. Akselithan on myös erit, kuten tukivarret, jouset ja iskaritkin, mutta niitten eroavaisuuksien mutta rakenteen yhteneväisyyden ynnääminen ja kädenvääntäminen jää sitten itse kunkin moottorinvaihtajan ja katsastajan väliseks kinaks. Voi näet olla että vaihdattais kaikki, tai sit ei. Tarkkaa järkevää rajaa ei oikein ole. Alustan ja voimansiirron osien kun pitäis vastata vertailumallia. Järkeekin saa käyttää, mutta se ei ole pakollista.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mites sitte remmiahistin? Liekkö missä hinnoissa ja mistäköhä niitä etes saa? Tulis vissii ainaki alavääntöjä. Taitaa tuollasen remmipuhaltimen huoltoväli olla turpoon verrattuna aikas lyhkänen. Taitaa muuteski olla tällähetkellä kaik sääjöt iha päin peetä ku pikkusen kaasutat ni putki helottaa ku saunan hormi eikä minkäälaista tehoa ja varsinkaan vääntöä.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Laihalla ja/tai myöhäsellä ?
Käytetyt eattonit varmaan jonkun 500€ mutta diy-kiinnikkeissä meneekin sitten pitempi tovi kuin urpotuksessa. Vääntöä kyllä pukkais heti alhaalta.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Viime vuoden viimosena päivänä sain just jurrissa saunanlaiteilla tehtäväks myydä ton Leivinuunin auton, ni otappa luuri käteen ja soita herralle itselleen 0400510895 tai sit miulle 0440 427454. Eiköhä myö saada tarvittaessa myytyä vaikka irtomoottorikin.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=leivinuuni http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=leivinuuni Viimeksi muokannut 454SS : 02.01.2011 15:18 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ku asut noin lähellä ni tuu koeajamaan peli, sen jälkeen se kone olis käytännössä jo myyty siulle ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No mitäs se kone ja kytkin sitte mahtas maksaa?? |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs muuten tuo rjn laatikko kestää verrattuna vaikka ljn lootaan? Että pitääkö jo suunnitella senki vaihtoa jos vaikka parisataa kaakkia nyhtäis ulos?
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Tässä ehkä paras 22re moottori mitä rahalla kannattaa hankkia!!
http://www.youtube.com/watch?v=gAppd...eature=related |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mite on saatu BJ V8 koneella leimaan vai onko? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 06:28 |